-
Segt med FTP!
Har en väldigt dålig överföring med FTP till boxen, endast 30 kB/s när jag flyttar från boxen till datorn. Motsatt överföring går i ca: 700 kB/s. De är ihopkopplade via en router, på boxen står det 100 mbit full duplex. Har inga problem med de andra datorerna på nätverket.
Använder Flashfxp kan jag ju tillägga.
Vad är fel, är hemskt trött på den otroligt sega överföringen?!?!
-
Testa Window Commander, Den heter Total Commander nu och finns på <a href="http://www.ghisler.com" target="_blank">http://www.ghisler.com</a>
-
Tjenare!
Jag har samma problem.
Jag använder också en router och även windows commander.
vad kan felet vara?
-
-
någon som har svaret på vårat problem
-
Prova utan router engång...
J.O.G
-
Fick samma problem när jag installera internet neighborhood eller webdrive som dom olika versionerna heter. Avinstallerade det och det kom upp i mellan 6000 kb/s och 10000 kb/s med windows commander, innan jag tog bort Internet Neigborhood gick det på ca 300 kb/s och 600 kb/s. Så om någon har det instalerat kan ni ju försöka att ta bort det
-
Glömde att nämna att hastigheten sjunker om man har annan aktivitet på routern eller switchen, t ex om man surfar/laddar upp/ner med en annan dator. Typ om man kör en ftp på en dator som är kopplad genom samma router som XboXen och folk tankar ner och upp saker. Annars kan man ju testa att installera om nätverkskortet och ändra till full duplex, eller instalera om windows om inget annat hjälper. Mitt nätverk fungerar underbart nu och jag kör med windows commandor en router och flera datorer, en av datorerna var jag tvungen att omistallera windows på men nu funkar det som en dröm.
-
Yes, nu fungerar det klockrent!!
Ändrade nätverskortets inställningar från Auto till 100 Full Duplex. Nu går det jäkligt snabbt!!
-
Tjenare
jag har fortfarande problem med överförnings hastigheten till mitt Xbox.
Jag har Windows XP pro och Windows commander med en router ifrån D-Link modell DI-604.
Och jag har ställt om nätverkskortet till 100 Full Duplex.
Min överförnings hastighet ligger på ca 160kb\s
Vad tror ni att problemet kan vara?.
Hjälp!
-
Jag vet inte så mycket om D-Link modell DI-604, men det du kan göra att kolla så att Routern verkligen är 100 Mbit. Är den bara 10 Mbit så kan den vara flaskhalsen i systemet. Testa att koppla Xboxen till datorn direkt kvarstår problemet så kan det vara problem med Nätverkskortet eller Operativsystemet, Observera att Windows Xp inte är något problem, kör själv med xp och min router heter Wlinx MB-400S.
-
om det står så här The DI-604 has an integrated 4-port switch with 10/100 Ethernet ports for directly connecting up to four computers så stöder den väl 100mbit?.
-
hur kan man se om det är en kat 5 kabel?.
-
det står ju för fan på kabeln
-
Fixa först en ftpserver på din pc. Ladda sen hem xb-ftp och connecta via xboxen. Funkar skitbra för mig iaf. Hade ca 500kb/sek i varje ftpprogram jag testade. Sen när jag tog andra vägen blev det 4000-7000kb/sek
<small>[ 01 December 2002, 19:33: Meddelandet redigerat av: Nook ]</small>
-
Det går bara sakta när jag ska skicka från PC till Xboxen.
-
hur fan fixar man det?
först tar man bort windows commander ?
sen sa du något om det andra. villket program kör DU i då`?
-
Hade en hastighet på ca 3mb/s då jag upload till xboxen. Då jag ladda hem från xboxen så fick jag uppemot 5mb/s.
Nu installerade jag nyss nyaste evo-x dashboarden och vips så fick jag uppemot 8mb/s då jag uploada till boxen.