-
X-ecuter Problem
Fick mitt X-ecuter från er igår, installerade
det idag, fast när jag startar upp boxen med chippet i så startar boxen om sig själv två gånger å sen står den i blinkar rött grönt.
om jag bryter kontakten med moderkortet med den lilla kabeln som går från chippet, och startar upp boxen så funkar den som det ska,,
Behöver hjälp...
-
Har samma problem som dig, den vill inte alls starta med x-ecuter chippet i boxen, utan modchippet fungerar den perfekt. Har även prövat med wires mellan lödpunkterna.
-
Har provat med kablar med samma resultat..
Ska låna en såndär mätare som man mäter om det ger kontakt i morron av en kompis..
-
Hej hej.
Kolla så att ni inte har fått kortslutning, tennet flyter rätt bra ut, ett tips annars, köp stift-kontakt o hyllskontakt, de har jag gjort o det fungera helt perfekt efter lite fel sökning, den lilla kablen satt inte som den skulle på moderkortet, fick förtenna den lite o stoppa in den i hållet och sedan smälta tennen och sedan sa den tjing tjing!! helt perfekt nu. :)
-
Provade att kolla om lödningarna var ok med en ledningsprovare.
Jag får kontakt även om jag har en kontakten på en punkt på chippet å på en annan punkt på undersidan av moderkortet, har ingen betydelse vilken av punkterna som chippet löds mot.
Ska det vara så?
-
Menar du att det är 0ohm mellan flera av dom olika lödpunkterna?
Isåfall har tennet troligtvis runnit ut mellan ditt moderbord och x-ecuterchippet och orsakat kortslutning mellan dessa punkter.
Du får helt enkelt löda loss chippet och göra om det.
Tryck hårt på chippet medans du löder dit det igen, då rinner inget tenn på fel ställe, risken att det skulle göra det minskar ialla fall.
-
finns det någon produkt som kan rengöra chippet/moderkortet från smuts m.m?
Ska jag använda nått medel typ plödpasta för att få lödningarna att bli bra?