-
xbox advanced av pack
funderar på att köpa ett XBOX Advanced AV pack, men undrar lite om det först.
Det sägs ju att bildkvaliten blir mycket bättre om man har en RGB tv? Men vad är då en RGB tv?
Jag trodde att alla TVs var RGB men där misstog jag mig nog..
Min TV har förutom scart även de vanliga ingångarna (som man kan plugga in xboxen i (i originalutförande)) samt en svcd ingång.
Ingen supertv direkt..
XBOX Advanced AV pack är om jag förståt det rätt en liten dosa med en massa ljud och tv-utgångar, eller har jag blandat ihop den med något annat?
Tjoff
-
Orignal packet saknar en massa ljudingångar, den är enbart en rgb scart. Tomten hämtade en åt mig och det vart en rejäl förbättring av bilden. Så köp en förutsatt att din tv grejar rgb, min grejar det på en scartingång utav 3.
-
Jag tror att de flesta nyare lite bättre apparaterna grejar det. Blev jävligt positivt överraskad då det visade sig att min 3000-spänn-på-Onoff-Panasonic-28" stödde RGB (köpte advanced-kabeln för 5.1-ljudutgången). Bildkvaliten blev överlägset mycket bättre. Vissa apparater stöder S-VHS men inte RGB, då är det bättre att köpa en kabel med S-VHS-ut istället.
<small>[ 01 January 2003, 20:46: Meddelandet redigerat av: Bobster ]</small>
-
vilka säljer den där AV kabeln?
-
hur blir bilden bättre?
bättre skärpa? ser man bättre djup?
-
Färger flyter inte ut så mycket, utan blir skarpare. Enligt min mening blev det stor skillnad.
En fråga bara, vars kan man köpa kabel för dolby digital, till advance scart, och vad heter den?
-
Jag har lärt mig att om man har Text-TV så har man RGB. Kan dock inte komma ihåg varför så det kan vara lite osäkert. Någon som vet med säkerhet kanske?
-
Det kan ju stämma, text-tv modulen kanske kräver RGB för att fungera.
-
Jag köpte Advance Av pack förra veckan vilden blev ej bättre men den gröna färgen lyste lite mera...
Jag har RGB det vet ja...
-
O just det hur får man tag på den "fiber optic" kabeln så man kan koppla till 5.1 sterio