jag undrar om det verkligen e värt att köpa en advancerad scart kabel.. blir det mkt bättre bils osv??
Printable View
jag undrar om det verkligen e värt att köpa en advancerad scart kabel.. blir det mkt bättre bils osv??
jag har en, riktigt missnöjd, kan inte längre se på tv när xboxen är påslagen. (Xbox signalen stör ut tv signalen)
<small>[ 15 March 2003, 15:41: Meddelandet redigerat av: Wizz ]</small>
Man får mycket skarpare kanter mm på saker. Tex så kan man nästan inte köra linux (läsa text) med vanlig composit kabel. Med rgb så blir det skarpt o fint.
Att den stör är ju pga av fel i din utrustning.
Menar du att den automatiskt slår över till AUX när du inte vill? isf så kan du öppna scart kontakten på sladden o klippa av en kabel.
Den kabeln gör endast det så det är ingen fara.
menar, när jag byter till TV läge så hör jag Ljudet på tv kanalen , men bilden är vad som är på Xboxen fast bilden åker över tev från höger til venster (som ett bildspel)
Ungefär som att vara missnöjd med sina pirelli p-zero däck för att dom skaver mot skärmkanterna på drabanten...
Trabanten ska det väl va ?
jag köpte en ny rgbkabel, men märkte inte mycket skillnad i bilden... fortfarande så är text nästan oläslig i kanterna på tv'n.
om du inte märker nån skillnad så har du säkert satt den i fel scart-ingång.
Leta upp den för RGB på din TV så märker du nog skillnad.
Är för övrigt också missnöjd med min kabel , visserligen blir bilden väldigt skarp men den blir också väldigt mörk...
Wizz, precis det jag sa. Plocka ur ett av stiften i scart kontakten så är problemet ur vägen, skall kolla upp vilket det är åt dig.
Edit: Så nu har jag hittat infon åt dig.
<a href="http://www.hardwarebook.net/connector/av/scart.html" target="_blank">Här</a> har du info om scart kontakten. Det är stift 8 som du skall dra ur/klippa av.
<small>[ 17 March 2003, 13:21: Meddelandet redigerat av: Hedis ]</small>
Personligen är jag mest ute efter den digital ljudutgången så jag kan koppla in xboxen i min 5.1 anlägning.
Jag skaffade en J o y t e c h kabel, funkar perfekt, scart/vanlig composit samt optisk signal finns tillgängligt för under 200.
/Pelio