-
Till er som Kan HJÄLP
Har nu suttit o lus läst allt i detta forum om XBOX...
Skall väg och handla ett så fort ja fått svar på mina frågor så snälla hjälp mig....
1.Stämmer det att ja inte kan kopiera ett XBOX orginalspel som jag tex hyr eller lånar???
2.Om man förmodan skulle kunna kopiera ett org. spel klara man sig i så fall på en vanlig cd brännare eller skall man behöva köpa en dvd brännare..
Hoppas nån kunnig o vettig själ kan ge mig svar på dessa 2 små frågor.....Hade
-
Allt förutsatt att du har en modifierad xbox...
1: Du stoppar originalspelet i xboxens dvd-läsare, och kopierar antingen ner det direkt på hårddisken (minst ett spel får plats även på standardhårddisken) eller kopplar upp dig med FTP från en PC och tankar över filerna dit.
2: Det beror på hur stort spelet är. Får det plats på en CD så går det att bränna på CD....de flesta spel är för stora.
-
Så om ja tar orginal spelet och sätter in den i xboxen så kan ja dra över filerna på xboxen hd och sen flytta över dem till min pc där ja kan skapa en iso fil av hela innehållet för att sen kunna bränna över de på typ en dvd-r skiva, har jag hajat det rätt??????????
Sen finns där någåt slags chip som man bara kan lödda på lätt o enkelt o efter de bara börja köra backupperna eller måste man flasha ok sånt oxå eller finns det nått färdigt chip som typ till psx som bara löddas sen skall allt funka...
Tacksam för alla exppert hjälp
-
Du kan inte få över spelet till PCns hårddisk utan att xboxen har nåt modchip. Själva FTP servern på xboxen (ingår i EvoX) startar ju inte utan modchip.
-
Du behöver inte ta omvägen via xboxens hårddisk, du kan kopiera direkt mellan xboxens dvdläsare och pc:n. Men lägger du det på hårddisken behöver du inte bränna någon skiva, utan startar spelet från evolution-x dashboard (meny).
Vi säljer t.ex. X-ecuter 1.1, mycket enkelt att löda in. Se hemsidan.
-
Då har jag en fråga Hansi, varför kan jag inte se något på min D disk??? varken i boxplorer eller via FTP, helt tomt fast en skiva sitter i.
Jag skulle packa upp CM3 men fick fel, så jag brände ut den på skiva istället och prova den vägen, men ikke sa nicke. Vad har du för lösning???
-
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av -=NightRabbit=-:
<strong>Då har jag en fråga Hansi, varför kan jag inte se något på min D disk??? varken i boxplorer eller via FTP, helt tomt fast en skiva sitter i.
Jag skulle packa upp CM3 men fick fel, så jag brände ut den på skiva istället och prova den vägen, men ikke sa nicke. Vad har du för lösning???</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Prova att sätta i skivan när du är i evo-x menyn och vänta tills lampan slutat blinka. Sedan startar du boxplorer. Då bör du få upp innehållet på skivan. Annars vet jag inte, fungerar alltid för mig...