-
D6 bios + DAshboard
La in ett D6 bios i min tidigare sönderflashade XBox genom att använda Matrix chippet som jag sen tog bort.
JAg satte in bioset från Superdisc 3.3 , från <a href="http://www.psxcare.com" target="_blank">www.psxcare.com</a> på skivan.
Sen satte jag in Dashboarden(small för 8Gb) och då började den lysa rött och jag får inte igång den längre. I och för sig så hände precis samma sak några minuter innan jag la in dashboarden, men den satte sen igång igen. Vad tror ni kan va fel.
-
Säker på att du verkligen har flashat Tsop? så du inte bara flashade om Marix:et.
Om du skall flasha Tsop mha. ett matrix så måste du flasha matrix chipet med en spec ial bios o sedan löda en kabel till Tsop kapseln sedan kan man flasha Tsop.
-
Jag lyckades få igång xboxen med detta specialbios i matrix-chippet, och kunde flasha tsop.
Xboxen fungerade utan matrixet då, men när jag installerade ett nytt dashboard (RemoteX 1.8.3 något)
så gick den inte igång igen.
Då försökte jag sätta i matrixet igen, med specialbioset, men den kommer inte igång (röd/grön lampa blinkar i mode 3 på matrix-chippet).
Det skumma är dock att om jag ex. sätter in EvoX D.6 bios i matrix-chippet, så går xboxen igång.
Problemet då är bara att jag inte kan flasha tsop-bioset härifrån.
-
Men du kan INTE radera Tsop genom att lägga in en dashboard. Så något annats är fel.