-
flash lr chipp
Tjena. jag har ett lödfritt matrixchipp köpt hos psxcare och en hårddisk. jag frpågade hansi ifall han kunde sätta in hårddisken o chippet, mne han föreslog att han skulle ta chippet flasha boxen o satta in hårddisken för 500 kr. Är det värt det?
Flashad xbox och en chippat xbox fungerar väl likadant, eller e d nån skillnad ? För- och nackdelar? Snälla svara// st1x
-
Flasha boxen och sätta in hårddisken kan han väl göra för 500:- men varför ska han ha ditt chip också ?
-
Vi tar 1000:- för flashning, 500:- för hårddiskmontering. Lämnar han tillbaka chipet så behöver han inte betala för flashningen.
-
-
Men du Hansi, kan ajg skicka chippet till er och så får ni det men ni flashar boxen så sätter jag in hårddisken själv? // st1x
-
Hansi, är det ingen skillnad på flasha och chipp, måste man inte uppdatera massa skit lite då o då? Man använder väl typ evo X när boxen är flashad oxå ?
-
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av st1x:
<strong>Men du Hansi, kan ajg skicka chippet till er och så får ni det men ni flashar boxen så sätter jag in hårddisken själv? // st1x</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ja, det går bra.
-
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
<strong>Hansi, är det ingen skillnad på flasha och chipp, måste man inte uppdatera massa skit lite då o då? Man använder väl typ evo X när boxen är flashad oxå ?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det blir ingen skillnad i funktion. Fördelen med att ha chip är att det är enkelt att sätta på en strömbrytare om man vill kunna stänga av chippet, samt att det är enklare att återhämta sig efter en misslyckad biosuppdatering.
-
misslyckad biosuppladdning ?
-
<strong>misslyckad biosuppladdning ?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ja, om du flashar in ett nyare bios och får för dig att stänga av xboxen mitt i... eller försöker flasha med kakrecept.doc istället för bios.bin....
-
Men vad tar ni för att bara sätta in mitt matrix chipp som jag har köpt hos er för 1000 :-? // st1x
-
Ursprungligen skrivet av A proud Xbox 0wner:
<strong>Men vad tar ni för att bara sätta in mitt matrix chipp som jag har köpt hos er för 1000 :-? // st1x</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det gör vi inte eftersom vi enligt lag måste lämna 6 månaders garanti på allt nuförtiden. Och det går inte att lämna 6 månaders garanti på en Matrix-montering. Det är bättre du lämnar tillbaka chippet och låter oss sätta in ett X-ecuter 2 lite (du betalar 350:-) eller flasha om boden (du betalar 0:-)
-
vad e d för skillnad på x-ecuter 2 lite och en flashad box, det där att det var lättare att stänga av strömbrytaren och att det är lättare att fixa den efter en misslyckad biosuppladdningeller? / st1x
-
<strong>vad e d för skillnad på x-ecuter 2 lite och en flashad box, det där att det var lättare att stänga av strömbrytaren och att det är lättare att fixa den efter en misslyckad biosuppladdningeller? / st1x</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ja.
Vi kan även sätta i X-ecuter 2 PRO, då ingår strömbrytare samt en pc-kontakt som kan användas efter en misslyckad flashning utan att du någonsin behöver öppna xboxen igen. Den modifikationen kostar dig 750:- om du lämnar tillbaka matrixet.