Hur funkar detta chip?
Är egentligen bara intresserad av att kunna spela importspel samt att kunna se region 1 filmer.(inget hd-byte eller liknande)
Är det ett bra alternativ?
Har ni fått in detta chip,vad blir priset?
Tacksam för svar.
Printable View
Hur funkar detta chip?
Är egentligen bara intresserad av att kunna spela importspel samt att kunna se region 1 filmer.(inget hd-byte eller liknande)
Är det ett bra alternativ?
Har ni fått in detta chip,vad blir priset?
Tacksam för svar.
Inget speciellt med det chipet vad jag vet. Nästa chip vi får in är xecuter. Regionsfri dvd fixar man oavsett vilket chip man har genom att patcha dashboarden med xecuter dvd-x som går att hitta på nätet.
Har ni det på lager?
Vad blir priset om jag skickar in min maskin till Er?
Xecuter har inte kommit ännu, och vi har inte gått ut med några prisuppgifter.
Jag menade Messiah-X chipet.
Tack för snabba svar i denna sena timme.
<small>[ 05 August 2002, 02:03: Meddelandet redigerat av: bojje ]</small>
Vi kommer inte ta in Messiah X då det inte tillför något som inte xecutor har...
Ok,då får jag invänta ett sådant.
Vad är det som är så bra med Xecutor?
Man kanske skall skicka in maskinen redan idag och
få den "flashad" med Evo-x 2.2?
Det är mycket nu för en inte så insatt i området.
Jag tycker det är bäst att man ser till att få xboxen flashad, då kan man själv flasha om när man har lust.
Man kan även skaffa ett chip som går att flasha om, men då blir det en massa kabeldragning för att kunna koppla till en pc.
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av Hansi:
<strong>Jag tycker det är bäst att man ser till att få xboxen flashad, då kan man själv flasha om när man har lust.
Man kan även skaffa ett chip som går att flasha om, men då blir det en massa kabeldragning för att kunna koppla till en pc.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Hej igen.
Ursäkta Hansi om jag lägger mej i, men kan man FLASHA om XBOX'en utan att ha löddat ditt ett chip??? För nu blev jag riktigt snurrig...
Man kan:
- Löda bort bios, programmera/flasha om, löda tillbaka det
- Löda in ett chip, flasha om, löda bort chippet
Välj själv...
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
<strong>Man kan:
- Löda bort bios, programmera/flasha om, löda tillbaka det
- Löda in ett chip, flasha om, löda bort chippet
Välj själv...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">OK, då hänger jag med nu. :)
Sen en annan fråga, vet du vem som kan laga mitt XBOX???
Du verkar veta allt juuuuu......
Monterar du messiah-x, x-ecutor eller något annat av de nya chipen med c:a 9 lödpunkter så kommer den antagligen börja fungera igen....
Annars kan vi säkert reparera de trasiga punkterna.
Se <a href="http://www.psxcare.com/skicka.asp" target="_blank">http://www.psxcare.com/skicka.asp</a>
<strong>Monterar du messiah-x, x-ecutor eller något annat av de nya chipen med c:a 9 lödpunkter så kommer den antagligen börja fungera igen....
Annars kan vi säkert reparera de trasiga punkterna.
Se <a href="http://www.psxcare.com/skicka.asp" target="_blank">http://www.psxcare.com/skicka.asp</a></strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">OK Hansi.
Skulle du kunna säga mej vad det skall kosta??? (ungefär)
Om du/ni har ritningarna för Enigmah-X så är det då lödpunkt 1 och 9 på moderkortet som då är försvunna, och då menar jag, den sk runda ringen med tenn som har försvunnit.
Kan ni då även löda fast mitt Chip med??? :)
Då blir jag glad och plånboken också, billigare än att köpa en ny + chip.
Jag tror att det smartaste är att vi flashar om din xbox, vilket antagligen går att göra till ordinarie pris då vi inte behöver använda de trasiga punkterna.
Skall man montera ett enigmah e.dyl så måste det nog monteras på alternativa punkter, vilket kanske inte är lika "stabilt" som att använda de punkter du tappat.
<strong>Jag tror att det smartaste är att vi flashar om din xbox, vilket antagligen går att göra till ordinarie pris då vi inte behöver använda de trasiga punkterna.
Skall man montera ett enigmah e.dyl så måste det nog monteras på alternativa punkter, vilket kanske inte är lika "stabilt" som att använda de punkter du tappat.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jaha, Men då är det kanske lika bra att sälja den för en billig peng p köpa en ny, men då köper jag en av er och vill ha den samtidigt chipad med Enigmah.
<strong>Jag tror att det smartaste är att vi flashar om din xbox, vilket antagligen går att göra till ordinarie pris då vi inte behöver använda de trasiga punkterna.
Skall man montera ett enigmah e.dyl så måste det nog monteras på alternativa punkter, vilket kanske inte är lika "stabilt" som att använda de punkter du tappat.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jaha, Men då är det kanske lika bra att sälja den för en billig peng p köpa en ny, men då köper jag en av er och vill ha den samtidigt chipad med Enigmah.
Du gör som du vill, men jag anser att Enigmah är en återvändsgränd...fungerar inte med stor hårddisk, går inte att uppgradera...
<strong>Du gör som du vill, men jag anser att Enigmah är en återvändsgränd...fungerar inte med stor hårddisk, går inte att uppgradera...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jo jag förstår det nu, men tror du att den kan fungera med X-Ecuter??? För den lödar man fast helt någon annanstans....
Ja, som jag skrev ovan så lär den fungera alldeles utmärkt med ett 9-punkterschip...
<strong>Ja, som jag skrev ovan så lär den fungera alldeles utmärkt med ett 9-punkterschip...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ja OK, då får jag prova med det då.
Har ni fått hem X-Ecuter än???? och vad kommer kalaset gå på med montering???
Kunde inte vänta längre,så nu är maskinen på väg till Er för modifiering.
Tack för all nyttig information på detta forum Hansi.
<small>[ 05 August 2002, 22:29: Meddelandet redigerat av: bojje ]</small>