-
Lock/unlock hdd??
Har läst de senaste dagarna om nåt problem med att lock/unlock hdd och xbox 1.1 Nu undrar jag varför man överhuvudtaget ska låsa eller låsa upp hdd:n??? Vad innebär det?? Måste jag låsa när jag stoppar in en hdd i min 1.1??? Nån som kan förklara detta lite bättre och vad problemet är som det skrivs om lite överallt. Det vore sjyrrebyrre
-
Man kanske vill modifiera sin xbox så att man kan starta med originalbios för att spela xbox live spel i framtiden. Har man bytt hårddisk måste man även låsa den på samma sätt som originalhårddisken om man skall kunna starta med originalbios.
-
Ahaa, så efter att ni byggt in x-ecuter 2 lite i min box, så är det rekommenderat att jag låser disken som jag stoppar i, men så länge jag inte använder live är det bara att stoppa in disken som den är(givetvis preppad enligt guide). Fast vad är detta snacket för nåt??
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">
It's been discovered that maybe 1.1 is using a different RC4 used to get the key to the hd used to generate the password for locking and unlocking harddisks. After a few of you have ran the lock and rebooted, and found the drive inaccessable. I deeply appologise for that, I don't have a 1.1 box to test on. I am currently working on a solution to unlock your drives so you can use it. I believe I have a solution but I'm waiting for someone to test it. I will post here if/when I have a tested solution. Don't worry, we'll fix it up.
</font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">
-
Det där "snacket" betyder att man inte skall försöka låsa hårddisken på en 1.1 box innan man rett ut hur man gör det korrekt. Annars riskerar man att sitta där med en låst hårddisk som man inte kan använda till något...
-
Du är en klippa hansi, då struntar jag i att låsa min disk. Och gör det ev. när de lanserar live här i Sverige, då borde det vara utrett.