-
X-ecutor fel! HJÄLP!
Jag fick mitt X-ecutor chip och anvisningarna idag från PSXCare.
Jag följde alla anvisningarna och installerade chipet. Sedan satte jag ihop XBOXEN (utan att sätta på höljet) och startade den.
Plötsligt började knappen BLINKA RÖTT och INGEN BILD PÅ TV:n!!!
Vad ska jag göra!!!????
PS. Jag hade lite strul med kabeln som inte ville fastna på lödpunkten på moderkortet, men det gick till slut. Det blev lite svart runt lödpunkten eftersom lödpennan var lite varm, men det ska inte vara nån fara??
-
Kolla alla anslutningar, inklusive jordningen.
-
Hansi, ta och lägg till ett litet tips i installations-manualen till x-ecuter. Det kan vara bra att trycka ner chippet hårt medans man löder dit det, då slipper man risken att det skulle rinna tenn under chippet som kan med lite otur kortsluta dom olika punkterna och ge upphov till detta problem.
Detta är nog vad som hänt dig jayzee, eller så är dålig kontakt mellan jorden och chippet.
-
Om det nu är tenn under chippet och jag tar ut chippet fungerar XBOXEN då?
Skulle det också fungera om jag tog bort tenn och lödde om kontakterna?
-
Det borde räcka med att ta bort den lilla kabelstumpen för att din xbox skall fungera som vanligt. Använd multimeter för att kolla att det är kontakt mellan chipet och kretskortet samt att inte några punkter kortslutits. Du kan mäta mellan chippet och undersidan av kretskortet, då lödpunkterna går rakt igenom.
-
Ok, så det är bara att felsöka..
Men om det nu skulle vara kortslutning mellan 2 punkter, går det att bara löda om, så att det fungerar?
-
-
Varför inte springa in till ELFA istället och köpa stiftkontakter och hyllskontakter??? Tar kanske lite längre tid att montera chipet men vill man att det skall fungera till 200% så bör man nog göra det, sedan är det bara jordpunkten som kan vara lite jobbig, men jag lyckades ialla fall få det fungera direkt.
-
Har du något ordernummer på hyls/stiftkontakten?
Har letat på deras hemsida förut efter en sådann, men har inte hittat någon.
-
Ja jag skall bara hitta dom förbaskade kvittona, hade jag hittat dom så hade ni redan fått dom.
-
Hur går det NightRabbit? =)