-
Installera superdisc 3.5
Jag undrar vilket alternativ som blir bäst att installera, den "lilla" eller den "stora"??? Jag vill spela emu.-spel, och jag har orginal hårddisk och flashat bios. Kommer mina inställningar att bli kvar, kommer SD att byta bios version samt kommer det som jag har sparat från olika spel att försvinna.
Vad jag har förstått så är det bara att lägga SD i boxen och klicka på det alternativ man väljer och sen skall allt vara klart för att köra igång o spela, stämmer det???
Tack!!!!
-
men lilla vän det beror på vilken storlek på HD du har den lilla tar du BARA om du har ORGINAL HD I, DEN STORA tar du OM du har en större HD i boxen.
-
Vad är det för skillnad då???
-
Skillnad???? Ingen alls det bara är så eftersom du har ORGINAL HD skall du välja "liten" hade du haft en 120GB skulle tagit "stor" gå in på PSXCARE menyn & välj.
-
Jag har aldrig orkat bränt ut superdisken. (kör den direkt) Men om man exempelvis har en 10GB orginal hårddisk i xboxen. Ska man inte då välja large så man får en 2GB f partion?
<small>[ 26 May 2003, 13:50: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>
-
Nej det finns ett val för det FORMAT F: i en meny
-
Enda skilnaden på Smal och large är at väljer du small så kopieras programen till E: Väljer du large så kopieras programen till F:
-
Japp. Och jag rekommenderar att man kör en small install oavsett om man har större HD eller inte, och sen formaterar F: manuellt.
Jag föredrar iaf att lägga alla emus och apps osv på E:\(med tanke på att den bara är knappt 5gb)och spara F:\ till musik/filmer/spel
-
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av wmadoss:
<strong>Japp. Och jag rekommenderar att man kör en small install oavsett om man har större HD eller inte, och sen formaterar F: manuellt.
Jag föredrar iaf att lägga alla emus och apps osv på E:\(med tanke på att den bara är knappt 5gb)och spara F:\ till musik/filmer/spel</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Men har man ett par kompletta romsets så räcker 5gb inte långt :-)
-
Men romsetten ligger väl inte på SD. Och många emulatorer har stöd för att lägga rommarna var man vill.