-
FTP - problem
Jag har lite problem med att skicka filer till boxen, jag når en maxhastighet på endast 0,5mb/s.
jag har försökt och ändra på inställningar för full duplex auto och halv men inget hjälper.
Det ser ut som om min dator kopplar ut sig till nätet och sen tillbaka till boxen - nån som vet hur man skapar en direkt förbindelse mellan datorn och boxen.
Vissa klagar på att de "bara" kommer upp i 3mb/sec, jag skulle bli glad ifall jag kom upp dit.
-
Jag hadde samma problem som du. Kom endast upp i 500kb/s när jag ftp:ade från PC --> Xbox.
Installerade ny version av FlashFXP (flashfxp.v2.0.906) igår och nu kommer jag upp i +6Mb/s!!!
Testa olika ftp klienter...verkar vara skillnad...
/Somayo
-
Haha, blev en enorm skillnad för mig då jag bytte till nya Evo-X. Från ca 2.5-3.5 megabytes/s till 7.5-8.5 megabytes/s.
Suveränt!
-
all information.
kör med router D-Link DI-704 stödjer 100mbit
-har 100 full duplex på nätverkskortet.
allt som vanlit på xboxen.
kopplad genom hubben,(routern) port 2 MIN 192.168.0.2
xboxen på port 3 192.168.0.5
överföringshastighet 1700 kbsek.. vad fan kan det vara för feL?
-
*ALL* information inkluderar information om hur snabb din PC är, vilket OS du kör, vilket nätverkskort du har, vilka ftp-klienter du provat, vad du har för hårddisk i boxen...
Har du läst tipsen i andra trådar?
Byt ftp-klient.
Installera om nätverkskortet.
Stäng av alla onödiga applikationer i datorn.
-
kan det ha och göra med att installera om drivers till nätverkskortet eller?
-
ok
-OS winxp Pro sp1 (eng)
-dator 1.4ghz 512 ram osv
- klienter. Flashfxp (går i cirka 400-500kbsek
kör commander (går cirka 2mbsek).
vill få upp dewn i BRA hastighet ... snälla hjälp
-
årkar NI inte bry er eller?
bara för att erat fungerar utmärkt behöver inte allas göra d eller hur. snälla ni med information kan ni dela med er?
-
jag vet- så här gör vi INGEN svarar eftersom ingen ändp vill göra d så skippar vi d här. och jag skapar en ny tråd.!!!!!!!!
-
Tror ingen kommer ägna en sekund åt att hjälpa dig med något här när du kommer med samma attityd som en bortskämd elvaåring.
-
ok ok förlåt. men jag blir bara så jäävla irriterad. vill juh få d och funka som det värkar göra för dem allra flesta :D hehe :cool:
-
Hmm har inte (kon)figurerat ut hur jag ska överföra spelfilerna till "Krysslådan" men har en jämn ström på ca 9,7mb/s
Fråga? (Skall ISO-filèn packas upp och saltas eller ska den rimmas inför julbordet(förstår ni vad jag menar)Det jag menar är skall ISOn packas upp och sedan skickas över till Xboxen, eller hela Iso filen?
Peeze
-
Hmm har inte (kon)figurerat ut hur jag ska överföra spelfilerna till "Krysslådan" men har en jämn ström på ca 9,7mb/s
Fråga? (Skall ISO-filèn packas upp och saltas eller ska den rimmas inför julbordet(förstår ni vad jag menar)Det jag menar är skall ISOn packas upp och sedan skickas över till Xboxen, eller hela Iso filen?
Peeze
-
-
Med vilket program packar man upp ISO