-
Hur ska jag göra ?
Hej alla.
Jag har ett litet problem för jag är inte säker på vad jag ska skriva i menu.ini filen när jag har lagt till ett spel på hårdisken :)
Jag har provat att skriva:
Section "Games"
{
Item "e:\games\MotoGP\default.xbe\"
}
Men när jag startar om boxen kommer jag bara till det stora X:et sen startar den om sig :p
Nått förslag på vad jag ska skriva ... man ska väl länka till default.xbe filen eller har jag fattat det fel ?
Tackar för all hjälp!
-
min ser ut så här:
#tDoBIOS=1,
#tDoFlashBIOS=2,
#tDoDash=3,
#tDoLaunchMenu=4,
#tDoReboot=5,
#tDoNetwork=6,
#tDoHarddisk=7,
#tDoLaunch=8,
Section "Root"
{
Item "MS Dashboard",@3
Item "Reboot",@5
Section "System Utils"
{
Item "Network",@6
Item "Harddisk",@7
Item "Flash BIOS",@1
}
Section "Launch Menu"
{
Section "Games"
{
AutoAddItem "e:\games\"
AutoAddItem "f:\games\"
}
Section "Apps"
{
AutoAddItem "e:\apps\"
AutoAddItem "f:\apps\"
}
}
}
------------------------------
auto add items gör det åt dig
-
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av Euronymus:
<strong>
</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ta bort "\" efter default.xbe
-
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av Hansi:
<strong> </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av Euronymus:
<strong>
</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ta bort "\" efter default.xbe</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">ska d inte va Item "MotoGP", "e:\games\MotoGP\default.xbe"
eller fixar den namnet på genvägen själv?? aja, jag har d så iaf o d funkar fint :)
-
Nitro[SAD] : Du har rätt
Item "MotoGP","e:\games\MotoGP\default.xbe"
Så ska det vara, då blir det MotoGP som står på menyn sen när du trycker på MotoGP så startar den spelet. default.xbe är ju som startfilen.