-
problem med subbar
det är så att jag vill köra mina divx från dvdr och då läggger jag filmen i video mappen och subben i samma mapp med samma namn .srt
och bränner både foilmen och media spelaren har testat både beta 5 och 1.0 jag får inte subben att visas vad för fel någon som har en aning
-
det är inte alla srt filer som funkar.
testa lite olika vissa tecken gör att det inte funkar.
-
Räcker det med att döpa om .sub filer till .srt så ska det funka ? .sub filen är ju från början en txtfil så. Klarar Yamp6 att visa subs ? Annars vilken spelare ?
-
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av GroGGmanneN.se:
<strong>Räcker det med att döpa om .sub filer till .srt så ska det funka ? .sub filen är ju från början en txtfil så. Klarar Yamp6 att visa subs ? Annars vilken spelare ?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Bara för att det är text filer betyder det inte att texten i dem är den samma eller hur! Kolla med Anteckningar på .sub och .srt så förstår du vad jag menar! Vad jag har fattat så är det XboxMediaPlayer som är bäst att använda för typ DivX eller VCD... Jag har själv inte testat subtitles på Xbox men enligt deras hemsida är det .srt som den skall supporta just nu.
TACK
/BabyFace
-
OK tack, men vart hittar man .srt subbar då ?
-
på dvd.box.sk bland annat
srt formatet ser ut såhär.
10
00:03:21,201 --> 00:03:23,965
- I can't complain.
- Yeah. Cool, cool.
11
00:03:24,070 --> 00:03:25,935
Totally, it is.
I'm very psyched.
12
00:03:26,039 --> 00:03:30,305
Oh. You should be, Johnny.
This is a great thing.
13
00:03:30,410 --> 00:03:32,674
- Thanks, man.
- It's great to be alive!
-
Jag fick vanliga .sub filer att fungera tillsammands med Yamp061 igår. Dock hamnar textremsorna något till vänster men det får man väl ta. Men det kanske inte var en nyhet...