-
till den som kan nätverk
först o främst vill jag tacka Hansi för mkt hjälp med att få igång min nya 80gigs hd som fungerar kanon i boxen.
nu till ett litet problem som jag har kvar o det är att boxen inte får ett ip via min switch som jag har kopplat till ett kabelmodem.
kör jag däremot från nätverkskortet i datorn direkt till xboxen o ställer in 192.168 osv så fungerar det kanon. jag har provat ett paroilka kablar o restet modemet o boxen. även startat om datorn.
hoppas nån har en idé för det är tråkigt att man inte kan överföra samtidigt som man tankar utan att behöva löpa sig ett nätverkskort till.
-
tänkte bara lägga till att jag har testat att inte ansluta något mer än bara xboxen och det hjälper inte.
-
Har du nollat ditt statiska IP, tror inte boxen försöker få någon adress via dhcp annars...
-
jo det har jag och konstigt nog hoppade det igång efter ett tags avstängande av modem, switch, dator o xbox. däremot går det otroligt slött att tanka över filer via switchen fastän xboxen känner av 100mbit full duplex. jag har nu ca 60k/s och när jag körde via inbyggda nätverkskortet i datorn direkt kom jag ibland upp i 2 mbyte/s.
Lite trist att behöva stänga av sin vanliga uppkoppling så fort man ska föra in spel på xboxen.
-
Jag får bara 50K/SEK när jag kör Bulletproof FTP. När jag kör FlashFXP kommer jag upp i 1M/SEK i 10mbit (=100% utnyttjande av 10 mbit) och 3M/SEK med 100mbit nätverk (switchat).
-
där ser man. vad har ni för bredband in i kåken då? men det ska väl inte spela nån roll förmodar jag.
ska prova ett par andra ftp-program.