-
FTP 500KB/S
Hej
Nu blir jag fan galen när jag skall FTPA ett spel på 2 gig så tar det 1.50 Min och när jag ska FTPA ett spel på 700 Mb så tar det ungefär 55 min vad är det här för skit ?.. Min polare får ju fan över 4 Mb/s.. Jag kopplar min Xbox till en D-link med en vanlig kabel sen använder jag Flash FXP när jag tar spel/film/musik så går det i 6 Mb/s. Jag vill ha snabbare hastighet vad skall jag göra ?
OBS! Jag har redan letat efter svar men fall ni hittar några klistra in dem här
//
Mvh Nikko
-
Kan bero på att det är olika spel du överför. Tar du ett spel på 2gig med kanske 10 mappar och 50 filer så kan du få hastigheter runt 5mb/s. Men tar du ett spel på 700mb som har 100mappar och 10000 filer så får du kanske bara 500kb/s (max).
Vet inte om detta är fallet för dig men du kan ju kolla.
-
Använder min av Webdrive får upp till 7-8 mb/S
-
Testa att använda fast IP istället om du inte provat det.
En annan vanlig sak när det gäller D-Link är att man får dra ut strömsladden till Switchen ca: 30 minuter så att minnet får tömma sig i den om det varit på länge.
/Bobby
-
I xboxens system setting står det half duplex fasst jag har fullduplex i nätverket, ska inte det känna av automatiskt vilka inställningar man har i nätverket fr PCn?
-
Har du halv duplex på xboxen och använder switch som du inte kan ställa om så har du otur. Om du vill ha full duplex då är det enda sättet att köra korsad till en av dina datorer istället.
-
Korsad kabel har jag mellan PC-Xbox ingen switch alls