-
Live säker?
Hur gör man sin Xbox live säker? min bios kör xboxdash.xbe och min originalbios heter msxboxdash.xbe, vill verkligen inte programera om chippet, har lött fast xodus (med långa kablar som ligger huller om buller) så om jag öppnar boxen kommer nån koppling säkert lossna ... finns det nåt annat sätt?
-
Om du menar att du vill kunna köra live, finns nog bara ett granaterat sätt idag.
Omoddad box.
Det räcker ej med att stänga av chipet, tror inte ens det funkar med låst HD.
Live tittar på vilka filer som finns på HDn.
-
DET GÅR FINT ATT KÖR LIVE PÅ EN MODDAD BOX!!!
läs <a href="http://forums.xbox-scene.com/index.php?act=ST&f=21&t=23699&s=72f231446899173f09 5ca785c3a0dc55" target="_blank">HÄR</a>
kortfattat:
1. ha ett bios som botar till E: eller f:
2. lås hårdisken (moddad box funkar fint med låst hdd)
3. Stäng av Chipet
4. starta ditt live spel
<small>[ 04 April 2003, 13:31: Meddelandet redigerat av: Wizz ]</small>
-
redsnake-gbg: du får det lite jobbigt, du får kära med EvolutionX på en cd i framtiden om du inte vill flasha om chipet
-
vilket bios bootar till e: eller f:, och var/hur ställer man in detta (ini-fil eller)?
-
OK, jag har läst på nu...de flesta nyare bios kan boota evoxdash.xbe på e: eller f:, men följdfrågan blir då, var sparas t ex items.txt, skin-katalogen och evox.ini, de som normalt hamnar på c:
-
I går kväll körde vi LIVE på XBOX med avstängd EXT bios (orginal bios kördes), låst HD, bootade med msdash orginal inte den patchade, UTAN prob spelade vi fram till 04.00 :)
-
Jag har också spelat LIVE på min matrixmoddade xbox i cirka en veckas tid...utan problem, men jag blir lite paranoid när folk pratar om att MS tittar efter vissa filer på hårddisken.
Xecuter 2 BIOS
<small>[ 05 April 2003, 14:32: Meddelandet redigerat av: kLaN ]</small>