-
Matrix vill inte funka.
Har x-box v1.1 och satte in ett matrix med xecuter 4973. Lyckas inte få dioden att lysa grönt över huvud taget, den skulle ju blinka grönt och sen gå över till rött på v1.1.
Men den lyser bara rött direkt, och om jag sätter ihop xboxen oxh provar med en superdisc-skiva så säger den att det är fel 21.
Annars funkar den som vanligt med org-skivor.
-
Satt switcharna rätt?
Jag kan inget om matrix så det är all hjälp jag kan ge dig.
-
chippen sitter nok feil... forsøk igjen :)
-
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av Undrande:
<strong>Har x-box v1.1 och satte in ett matrix med xecuter 4973. Lyckas inte få dioden att lysa grönt över huvud taget, den skulle ju blinka grönt och sen gå över till rött på v1.1.
Men den lyser bara rött direkt, och om jag sätter ihop xboxen oxh provar med en superdisc-skiva så säger den att det är fel 21.
Annars funkar den som vanligt med org-skivor.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Kolla in tillverkarens (bla.xodus-chip.bla/Manual/V1.1.pdf)hemsida & downloads & instuktioner om chipets inställningar är en pdf fil !!!! OM du fattar vad jag menar, där finns även en film på hum man instalerar MATRIX chippet & hur man ställer in det :)
<small>[ 13 December 2002, 15:00: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
-
Nu har jag fepplat som fan o lyckas fortfarande inte få dioden att blinka grönt en endaste gång, ska jag prova med en annan bios? Men det har väl inte med detta att göra, i så fall finns det färgbios till v1.1?
-
En sak till.
När jag startar xboxen för att kolla om chipet sitter korrekt så blinkar det grönt-orange vid eject-knappen. Ska det göra det eller antyder det på att chipet sitter fel, eller är det nåt annat?
När jag startar xboxen vanligt utan nåt i släden så lyser matrixen grönt, betyder inte det att den sitter rätt eller gör den alltid det.
-
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av Undrande:
[QB]En sak till.
När jag startar xboxen för att kolla om chipet sitter korrekt så blinkar det grönt-orange vid eject-knappen. Ska det göra det eller antyder det på att chipet sitter fel, eller är det nåt annat?
QB]</font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det betyder att du inte kopplat in tv-sladden...