-
x2-lite problem...
Får likadant problem som i en annan tråd förutom att även om jag disablar modchip'et så startar den om 2 ggr, sedan blinkar det rött/grönt ?!
Vad kan vara felet då ? För lite tenn lr är det något som kan vara trasigt ??
Blir ingen skillnad oavsett om jag testar att ta bort/ha kvar byglingen för BIOS heller.
TIA !
edit!
Har nu lött om samtliga punkter(monterade chippet med stiftkontakten), och utan chippet ditsatt så fungerade boxen normalt.
Men så fort jag sätter dit det, får jag samma fel/blinkningar och pip oavsett om jag tar bort byglingen på on/off lr bios !? Kan det vara fel på chippet ?
<small>[ 26 December 2002, 13:27: Meddelandet redigerat av: paedur ]</small>
-
Jaha, fick igång den till slut genom att löda bort stiftkontakten och montera med kablarna. Måste varit nå't som inte var i kontakt innan, gick igång med kablar på 1'a försöket.
Nästa problem dock blev ju vad för version man ska flasha bios med !
Superdisc 3 gick det inte att flasha med pga boxen sa att jag inte hade enablat Flash bios, likadant med lr utan bygling på x2:lite. Testade flasha med både evox3.6, nyaste x2 4974, men samma fel. Spelar ingen roll om jag kör genom xflash alt. Flash bios i evo-x menyn. Med Flash bios-valet fick jag "fel bios-version" tror jag det var.
Alla .bin jag testade med var 256KB som jag förstått ska vara det rätta.
Vilken version är standard på x2:lite vid leverans ? Vilken version ska man kunna flasha chippet med ?
-
Flashning av x-ecuter kommer i superdisc 3.1, bara jag hittar den förbaskade raden som skall in i evox.ini igen.
-
Nu har han med boxen, skrivet om härovan, ett annat problem. Varför spelar den inte hans orginal-dvd-spel ? Eller original-filmer?
Inget händer när han stoppar i en sådan.
Fast om han kör igång ett spel från hd, sen stoppar i skivan då avbryts "hd-spelet" och han kan spela sitt org. lir...skumt ?
Likadant på min egen box där jag har moddat med enigmah -> evox dash fast nu senast med xecutor bios, för att de hade IGR'en först(som jag fattade det iaf).
Sätter jag Yes på AutoLaunchDVD så hamnar jag i en loop mellan evox-logga och dashen ??
Förresten, såg den raden i en annan tråd alldeles nyss, så det kanske blir att flasha om hans box istället
<small>[ 29 December 2002, 11:14: Meddelandet redigerat av: paedur ]</small>