-
Funkar inte????
Allt funkar perfekt när jag har mitt chip påslaget med switchen. Fast när jag startar xboxen med "orginal chipet" påslaget med switchen står det "your xbox needs service".
Känns som att nått är fel eller gör JAG fel? Ska man slå om mnär man har igång x-boxen eller? =/ Tack på förhand //Pontius
-
Vilken felkod?
http://forum.psxcare.com/support/sho...&threadid=7233
Felet beror sannolikt på att du inte har 100% original xboxdash.xbe på din hårddisk, t.ex. att den är regionspatchad eller utbytt mot evo-x dashboarden.
Eller så beror det på att din hårddisk inte är låst.
-
Felkoden är 05... Vad betydde det sa du? Lyckas inte hitta listan där du hade skrivit upp alla koderna...
-
...nu är länken fixad...
5 - kernel - Hårddisken är inte låst. Använd CONFIG MAGIC för att låsa hårddisken om du bytt hårddisk och vill kunna använda original BIOS.
Jag gissade inte så tokigt, du har bytt ut eller låst upp originaldisken. Kör config magic och lås din hårddisk så kan du stänga av chippet sedan.
-
ok... men config magic är inget för krångligt program hoppas jag? går det att göra fel så boxen dör?? eller finns det bara ett sett att göra i programet?
-
Programmet är farligt och kan förstöra din xbox...så klicka inte runt hejvilt i det.
Välj kommandot "lock hard drive" bara (kommer inte ihåg exakt vad det heter) så skall det inte vara några problem. Vi har iaf gjort det hundratals gånger.
-
Men det är F: hårddisken som jag ska låsa va?
-
Du har bara en hårddisk i boxen...
-
där visade jag vilken stjärna jag e :p
men jag ska väl kika runt i det där programmet
då och kolla hur man gör