-
In Game Reset?
När vi la in "Enter The Matrix" stod det att man var tvungen att stänga av "In game reset", visst vi gjorde det och jepp det fungerade från hårddisken.
Av gammal vana tryckte jag de fyra knapparna för reboot och spelet avslutades och jag återvände till Evo-X utan omstart. Detta gör att man börjar undra varför man då överhuvudtaget ska använda "In game reset" då man ändå kan komma ur spelet med kontrollen.
-
Du stängde bara av igr i evolution-x dashboard, men hade även en bios (x-ecuter 2) med inbyggd IGR...
-
Ok. Det var ju smart! Då slipper man problemet med vissa spel som inte fungerar med "In Game Reset". :)
-
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av Fixxxer:
<strong>Ok. Det var ju smart! Då slipper man problemet med vissa spel som inte fungerar med "In Game Reset". :) </strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det är tyvärr inte så smart ändå :-( Eftersom den IGR funktionen i biosen krånglar med vissa spel, och då måste man flasha om biosen istället för att bara disabla funktionen. Jag vet dock inte hur många eller vilka spel som inte gillar IGR i biosen.. Men så länge spelen funkar så finns det ju ingen anledning att byta bios.
-
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av Antigonos24:
<strong> </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av Fixxxer:
<strong>Ok. Det var ju smart! Då slipper man problemet med vissa spel som inte fungerar med "In Game Reset". :) </strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det är tyvärr inte så smart ändå :-( Eftersom den IGR funktionen i biosen krånglar med vissa spel, och då måste man flasha om biosen istället för att bara disabla funktionen. Jag vet dock inte hur många eller vilka spel som inte gillar IGR i biosen.. Men så länge spelen funkar så finns det ju ingen anledning att byta bios.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">X-ecuter 2 4976.2 IGR stängs av om man skapar en fil med ett speciellt namn i e:\
Om någon kommer ihåg exakt vad den heter osv så skriv det här. Jag kommer inte ihåg och hittar inte .nfo:n just nu.
-
Filen x2_IGR_disabled lägs under E: då stängs IGR av.
<small>[ 10 May 2003, 23:19: Meddelandet redigerat av: Dumbo ]</small>
-
Har dock ALDRIG varit med om att ett spel har strulat med X2s IGR funktion och jag har testat en del.. (men det kanske finns något)..