-
expertis ang hddbyte
Hej!
Har en ibm 180gxp,7200rpm,120GB (som ska in).
XBOX 1.1 Samsung, x-ecuter2 lite, SD3.5
Jag vet inte vad för BIOS som just nu finns inne Det står unknown.
Har läst att jag ska ha evo-x 4976.2 (innan man bytar disk).
1. när jag ska välja att flasha BIOS i setup (utan SD) får jag ett meddelande som säger "error file size error" (den jag testade var 256k).
2. fick igång SD och kom in i psx-cares meny och ska då testa flasha igen, men får felmedd: "error reading BIOS file". (nu bootar den inte längre från cdn :) )
Jag har tagit bort jumpern från flash, jumpern för BIOS är av.
Börjar snart få ett nervsammanbrott PLZ hilfe! :)
-
Nu har jag flashat den med nya BIOS (tror jag iaf för det står fortf unknown i settings).
Fläkt in den nya disken som master o försöker boota men får hela tiden upp "oops, something went wrong" el. likn).
E de bara o fortsätta o hoppas eller?
-
Bränn Superdisk på en CD-RW (t.ex. Memorex), starta med chippet aktiverat och ta format C, E, F därefter ta intall Evo-X Large. Sen bör boxen boota utan skiva.
-
just det som är problemet...nu har jag kommit in och formaterat + inst. largedrive + msdash sen vill den inte boota utan skiva.
-
Testa att bya namn på xboxdash.xbe till msxboxdash.xbe och evoxdash.xbe till xboxdash.xbe
-
hej!
inte lätt att hjälpa dig om du inte förklarar mer i detalj! vad står det för felmeddelande när den inte bootar, blinkar det rött mm, låser den sig eller???
-
Bios unknown står det alltid på X2 bioser i allla fall på min, har du gjort en backup på C:\ så kör in dom filerna igen i C:\
-
jepp, nåt hade blitt fel med min gamla c: tydligen, nu funkar allt :) spanx