-
Rippade gamecubespel...
Zelda, Action Replay och Freeloader till GameCube har "rippats" och sprids just nu på internet.
Än så länge har ingen information om hur "rippningen" gick till, eller hur det är tänkt att man skall kunna starta spelen släppts, men jag misstänker att man utnyttjat de kraftfulla fusk/patchfunktionerna i Action Replay för att exekvera kod i gamecuben som kopierat innehållet på spelskivan till nätverksporten e.dyl.
Det kanske kommer gå att använda action replay/importplayer för att "swappa" igång spelen?
Hur som helst är det väl på tiden att det händer något kul på kuben!
-
Ahh äntligen.. kan någon replaya lite om hur det funkar i verkligheten. och vilka steg man ska göra för att lyckas. är spelen rippade så de får plats på en CD-single eller är de brända på dvd single?
-
Här é länk till nfo filerna:
http://www.console-news.org/index.ph...=18&_subsite=3
eller direkt till filerna om ni inte kan hitta:
Zelda
FreeLoader
Action Replay
Enligt StarCube som rippat skivorna så går det inte att spela dem än, de är endast gjorda för att hackers skulle vara intreserade för dem.
-
En seriös asiatisk källa har mailat detta till max************:
GC UNLOCKER
1st Gamecube Unlock Solution
Hardware/Software
autodetect for Pana-Q and super Q mode
Boot Mini DVD and Full DVD with Cover remover or special cover
Working with release iso (thanks to teams for making this great work)
possile to run homer brews when make them
we design own hardware not copies like ps2 and xbox makers
we protect our designs and invite other try copy
other special feature include flash updates design
release soon august we finish
after 2 years GC crack we bring our develop to other console x-box which we make super hardware and bring best hardware to x-box from $15 to beat the greed chip makes.
thank to nintendo ati for good console good challenger.
soon we bring website picture and revew
lucky 7up hacker
-
panasonic Q chippning?
hej jag har köpt ett panasonic Q som jag trodde va moddat ifrån
japan.. men tyvär så var det ju inte så tänkte kolla med er om ni har nån tillgång att fixa det? spelar ingen roll va det kostar.. :D