Wolfenstein "Bootar om efter backup på HD"
Hej.
jag har lagt in Wolfenstein på min 120.Gig Hd med 80.Gig kvar..
när jag försöker starta spelet så bootar den om "hoppar tillbaka"
någon som vet om man måste patcha in en Boot redirect ???
När jag startar spelet från min HD med skivan i så går den igång.
Lite smått irriterande då jag har min X-Box i bilen och inte vill repa skivorna jag äger pg.av för hög fart och gupp *skratt*
/V
Patch till spel som inte Bootar..
Nopps..
Patchen som kringgår de mediaflaggor vissa spel söker "Wolfenstein, The Sims och alla nya spel."
Tänker jag hålla hårt i.
Dels för att vännen min specialskrev den åt mig, och andra användare kan uppgradera sin bios till någon 4499 eller så...
Fördelen med patchen är att man slipper uppgradera bios och kan låna ut skivan till kompisar utan att bry sig om de har senaste biosupgraderingen eller inte *s*
Så ni som har detta problem uppgradera till Bios v.4977 och stäng av [ In Game Reset ] = IGR.
så patchar jag mina spel i fortsättningen och slipper strulet *ler*
Re: Patch till spel som inte Bootar..
Citat:
Originally posted by Vampire
Nopps..
Patchen som kringgår de mediaflaggor vissa spel söker "Wolfenstein, The Sims och alla nya spel."
Tänker jag hålla hårt i.
Dels för att vännen min specialskrev den åt mig, och andra användare kan uppgradera sin bios till någon 4499 eller så...
Fördelen med patchen är att man slipper uppgradera bios och kan låna ut skivan till kompisar utan att bry sig om de har senaste biosupgraderingen eller inte *s*
Så ni som har detta problem uppgradera till Bios v.4977 och stäng av [ In Game Reset ] = IGR.
så patchar jag mina spel i fortsättningen och slipper strulet *ler*
Det finns flera universella patch program (Adr Patcher mfl) som kan patcha media flaggan och göra allt du pratar om ovan.
Men om man mot förmodan inte vill köra senaste bios och slippa detta onödiga patchande (???????) så kan man också tex föra över spelen med iso xfer , dvd2xbox plus ett antal flera program.
Så det är egentligen en skitsak att patcha om man nu är så jobbig att man vill hålla på med sånt.