-
Amerikansk PS2
Hej Alla!
Här kommer min första post i detta fina forum. Så här ligger det till; Jag bor i Miami och införskaffade mig en PS2:a för ett tag sen. Som ni vet så är det regionstyrt vilket kan vara dumt. Mitt största problem är inte att kunna spela spel som använder andra regionskoder utan att kunna köra det på en europeisk tv. Som ni vet använder sig jänkarna av NTSC och i europa har vi PAL.
Finns det någon konverter för detta? Eller klarar PS2:an båda? Jag har även tjackat en 40" TV som jag tänkt ta hem men det är ju lite surt om jag bara kan använda den till att spela mitt amerikanska PS2a på..
Alltså - jag skulle vilja ha;
1. Signalkonverterare från NTSC till PAL för TV:n
2. Singalkonverterar från samma till PS2
3. MultiX chip så jag kan spela andra spel än amerikanska.
Tacksam för hjälp (och nej, TVn klarar inte båda signalstandarder, jag har provat att köra PAL via laptopen och det ser inge vidare ut)
Mvh
Anders
<small>[ 20 August 2002, 21:48: Meddelandet redigerat av: Miami ]</small>
-
Det finns numera bra chip till USA PS2, men vi har inte tagit hem dom ännu - eftersom det finns flera olika PS2 versioner och man måste köpa rätt chip till rätt version. Pga den låga efterfrågan på att modda USA PS2 i sverige så har vi inte prioriterat att ta hem dom. Kolla om du kan få tag på Magic 2 eller vad dom kan tänkas heta själv.
TV'n är nog inte värt att ta hem.
Europeiska TV brukar klara både PAL och NTSC. Men i USA är dom så kaxiga att dom skiter i PAL.
-
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av Hansi:
<strong>TV'n är nog inte värt att ta hem.
Europeiska TV brukar klara både PAL och NTSC. Men i USA är dom så kaxiga att dom skiter i PAL.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">en 40" tv är alltid värd att ta hem. Kolla på
<a href="http://www.avtoolbox.com/ntsc-to-pal.htm" target="_blank">http://www.avtoolbox.com/ntsc-to-pal.htm</a>
-
OK, tack! Men vad behöver jag till min amerikanska PS2:a då? Klarar den både NTSC och PAL som standard eller är det MultiX chippet som fixar detta?
Mvh
A
-
du måste chippa den. magic2 är att rekomendera för ntsc maskiner. Jag tror inte att hansi tar in dom men "han" kan nog installera det om du fixar ett chipp själv. för att spela pal dvd filmer är nog det billigaste sättet att köpa en dvd region free skiva som man swappar med.