Skriv gärna frågor och kommentarer om Atlas Laser Repair Kit här.
Printable View
Skriv gärna frågor och kommentarer om Atlas Laser Repair Kit här.
Monteringsanvisning sid 1
Monteringsanvisning sid2
Hur tekniskt kunnig/smidig måste man eg. vara för att lyckas med en sådan här operation. Kan en person utan specialinstrument och utan särskilt kunnande på Ps- maskiner göra detta?
Jag har en SCPH-1002 och läste att man efter byte av laser ändå kan bli tvungen att kalibrera den. Är detta fallet eller har jag bara missuppfattat det?
Japp, speciellt som scph-1002 ofta redan är "skruvade" på kalibreringen för att försöka få lasern att fungera trots att hela upphängningen lutar...
Men med lite "trial & error" brukar man kunna få till det även utan oscilloscop osv.
Ok, tack
Då till första frågan; Hur tekniskt kunnig/smidig måste man eg. vara för att lyckas med en sådan här operation. Kan en person utan specialinstrument och utan särskilt kunnande på PS-maskiner göra detta?
Svårt att svara på en sådan fråga, men är man lite teknisk lagd så är det inte alls omöjligt. När jag började peta i playstationlasrar för en massa år sedan så hade jag varken kunskap eller instrument utan gick på känn med skruvmejsel.