Går det att kör Dlink di604 med xboxlive??
Hej
Jag undrar om det får att koppla nätverk med xbox och dator med hjälp av en dlink DI604.
Den amerikanska di604 är ju kompatibel med xboxen men den svenska kan inte ha samma firmware :-(
Jag är mest intresserad av om det går att koppla xbox o dator via routern för filöverföring
MVh Anders:)
Re: Går det att kör Dlink di604 med xboxlive??
Citat:
Originally posted by Andy1
Hej
Jag undrar om det får att koppla nätverk med xbox och dator med hjälp av en dlink DI604.
Den amerikanska di604 är ju kompatibel med xboxen men den svenska kan inte ha samma firmware :-(
Jag är mest intresserad av om det går att koppla xbox o dator via routern för filöverföring
MVh Anders:)
Tja, kör själv en DI-604 hemma, och det funkar utmärkt, i och för sig via en 3com 10/100 Switch, men pc'n sitter i DI604'an och Xboxen på 3com'n och det är inga problem
död link router di-604 och boxen ?????????????????????????????????????????????????? ??
Citat:
Original inlägg av Andy1
:) Ska prova koppla in xboxen till dlinken då
Fick du det att funka ??
Har en liknande router men utan att lyckas !!!
pillaradict
Xbox-Router-pcitrådlöst-Pc Funkar kanon
Tjena jag har en belkin router och ett trådlöst pci-kort i datorn och det fungerar bra iaf.
Jag har kopplat xboxen till routern med tcp/ip kabel och satt xboxen som
192.168.0.3
routern är 192.168.0.1
och trådlösa kortet i datorn är 192.168.0.2
vad jag gjort i xboxen då är att välja 192.168.0.2 som default gateway
istället för att ha routern som det
obs att jag har manuellt valt ip nr till alla enheter och inte ändvänt dhcp.
Sedan har jag ett nätverkskort i datorn där internet uppkopplingen går in.
Fungerar kanon med imdb i xbmc å väder, samt länka in grannens filmer med relax. Fungerar oxå att tunnla spel med tex xbconnect eller xlink.