Citat:
Originally posted by Skevast
Ok då är frågan vad du vill ha i mellan för din "magiska" Samsung, har letat som en idiot efter en som fungerat har även flashat om en PC samsung DVD-Rom Så att den ska klara orginal spel och när jag flasha om den så sluta den ta emot DVD+R. Då måste det liksom finnas flera Samsung och jag haft oturen att snubbla över dom dåliga det jobbiga är att jag snubblat över ett 10 tal och ingen funka så. Men jag har snubblat över Thompson som tar emot CD-R, killen som hade den ville inte dock inte göra någon bytes affär med den oavsett hur mycket jag bjöd Jag har testat princo och traxdata med men det var många fler märken som jag testa. Har du någon msn icq jag kan kontakta dig på om du inte vill bli av med den så kanske du kan ge mig en kopia på din Firmware eftersom den måste skilja sig åt. Så kan du ge mig lite specifika märken eller sälja mig någon skiva som du bränt nått på så jag kan testa min Samsung med den ifall skivorna du testat kanske är annorlunda. Vill gå till botten med det här eftersom jag är less på DVD-R/RW skivor. Så snälla hjälp mig att knäcka det här. Folk jag tidigare snackat med har typ blivit blåsta eftersom philipsen tar en del cdr som är brända i låg hastighet så har dom trott dom fick Samsung när dom köpte sina färdigmoddade av en kille i mina hemtrakter. Eftersom du själv moddat din och kan läsa så bör du ju ha en Samsung frågan är bara ifall vi har samma drive har vi det så måste skivorna du använt vara magiska på något sätt. Jag har enbart lyckats få igång DVD+R skivor som var brända med en Ricoh Brännare som kunde patcha skivorna på nått sätt och med hjälp av ett speciellt prog, så att den inte skriver i info delen av skivan att det är en DVD+R utan en vanlig DVD-Rom skiva alltså Pressad dvd. Men då är ju inte skivan DVD+R längre liksom, du kan inte gjort så eftersom det bara fanns ett fåtal brännare som klara av det och Nec är inte en av dom..............så jag skulle vara tacksam ifall vi kunde ta ett snack på icq msn eller per telefon, att det funkar för dig är ju även ett steg framåt för mig eftersom jag då vet att det finns hopp.............................
kom ihåg att berätta för grabbarna att jag hade rätt och min magiska samsung ..... spelar allt förutom de dvd+ jag sa förut eller egentligen spelar de åxå men tar för lång tid med loading time ;) ... skicka din icq till min mail så får vi snacka efteråt via telefon kan även vissa min xbox för dig ..känns faktisk cool att ha den enda samsung xbox player som funkar med dvd+r och dvd+rw ;) !!!