Sweet, tack för snabbt svar!
Printable View
kan man nu downgrada multipla ggr? först var det väl bara en gång/dongel?
åhhh nu kanske frugan inte spottar ut ikväll : ) deta innebär att hon får sjunga abba och spela buzz!! faaaaan va nice!
jag är noob på detta men har följt er guide for dummies.
Har en PS3 fat och vill downgrada den från 3.5
köpte ett jailbreak + downgrade från er .
men jag får inte snurr på serviceläget?
trycker power och eject så fort det går men det vill sig inte iaf.
det blinkar bara rött i dongeln.
Hej igen
det verkar inte fungera något vidare alls att downgrada.
Som sagt köpte jag en downgrade + jialbreak från er.
Sitter med en PS3 "fat" 3.50
Dongeln blinkar bara rött och det tycks omöjligt att komm ain i serviceläget.
Tänkte då att det kanske blivit fel och ville kolla dongeln så att det är rätt programvara på den.
Laddade ned denna länk enl instruktioner
1. Ladda ner PSUpdater
http://psdowngrade.com/downloads
sagt och gjort programmet installerat dongeln i men då kommer ytterligare ett problem.
"this application failed to start beacuse libus0.dll was not found"
har installerat om men samma problem igen.
inte lätt att vara "ubernoob" tufft liv :)
Här säger dom att 3.50 jailbrekad sant eller ej får vi se, vore toppen dock, [URL="http://www.thetechgame.com/News/article/sid=1222.html"]
jag känner mig helt blåst men jag har fått tips om att använda gaia istället för backup manager men gaia hittar inte de spel som jag har på min externa men det gör backupmanager. gör jag fel när jag lägger över det till Gamez ? ska det heta ngt annat som gaia kan hitta?
Har någoon nå tips vad är felet
det lyser bara rött och grönt i jailbreaken,har provat massor av gånger att starta om men får inte det att fungera har ver.3.15 och följt guiden
menar guiden för att få igång den, dra utt stöm kabbeln, tryck power samt eject i snabb följd,men vad jag har fåt höra ska den ska fungera med alla ver under 3.41
Ok då vet jag litte bätre
men nu vet jag inte om det är en klon?
men om jag upgraderar till 3.41 fungerar då dena ps jailbreak orginal/klon
på min ps3 och har någon nå länk till den filen 3.41 pal
Fick till det allt fungerar
tack för hjälpen
Köpte en psjailbreak för några dagar sen men deras sida har ju varit nere sedan dess. Hur ska jag få min dongel att fungera nu då? Kan man använda kloner till den eller nånting annat? Känns just nu som lite pengar i sjön.
Jag har försökt få till det här i flera dagar men jag kommer inte så långt. Vad är det man ska göra med Lv2Diag.self 1 och 2 och ps3updat.pup? Det går ju inte att lägga dem på stickan.
Vore enormt tacksam för hjälp :-)
Jag hade tänkt beställa en PS3Key men sen såg jag en massa "glada" nyheter på PSX-Scen alldeles nyss, så är det bättre att kanske avvakta någon dag innan man köper?
http://psx-scene.com/forums/f6/graf_...-gameos-73893/
BREAKING NEWS UPDATE: -- FINALLY THE REAL KEY! -- Thanks Graf!
Eller betyder det ingenting?
Looks tasty! (drewl)
Very very nice, hoppas bara det är äkta och inte falskt ;)
Well, master key är inte speciellt värdefull just nu, snarare det andra han snackar om... exploita i game OS istället för linux :) då kan man hitta fler bakdörrar och förhoppningsvis en rejäll bakdörr som gör det möjligt o koda fram en rejäll CFW på samma sätt som till PSP'n
Ja, USB-minne vet jag vad det är och sånt har jag. Några frågor (sorry, det är en otydlig process och vi hittar ingen enkel guide):
1. Det står i readme-filen att man i PS3KeyUpdater.exe ska öppna en .upd, men var hittar man den? Vi har laddat ned PS3KeyUpdater och även Silabs-paketet.
2. På USB-minnet, ska .self och .pup-filerna ligga i foldrar (de gör det där jag laddat ned dem) eller ska själva filerna ligga i rooten? (vilket borde vara svårt eftersom två filer har samma namn)
1. PS3KeyUpdater programmet är till för atmel varianten, om du har silabs dyker den upp som en minnes enhet efter en liten stund, radera då firmware.bin och ersätt den med den som du vill använda dig av :)
2. Dom ska ligga direkt i rooten ;)
Du använder 1 av dom i taget... 2:an är till för att få ut konsollen ur service mode när det väl är klart... http://forum.psxcare.com/support/sho...å-Factory-mode... <--- läs inlägg 3 ;)
Tack så mycket! :-) Nu kör vi ett nytt försök.
Det funkade fint att nedgradera till 3.41 med PS3Key men nu undrar vi hur vi jailbreakar ... Jag har sökt i forumet en lång stund med blir inte klockare för det.
Men jösses, läs guiden "jailbreak för dummies", kan inte bli mycket mer glasklart.
Ladda ner en manager, lägg på usbminne. Starta ps3 med din jailbreakusb i och tryck snabbt därefter på eject knappen.Då hörs ett dubbel-pip om du lyckats.
Gå in på install package files, installera managern.
Sen kan du föra över spel via ftp eller helt enkelt rippa spel från skiva. Men läs guiden om detta
Jösses och jösses, så glasklart var det inte då vi inte förstod att man gör psjailbreak även om man har använt ps3key, vi trodde det var annat tillvägagångssätt då. Bl a för att det i den här tråden finns steg-för-steg-guide men står att det kommer ps3key-guide sen. Det är alltså sammanhanget och hur det hänger ihop vi inte fattat, en tydlig guide kan vi absolut läsa. (och den tråden för dummies var den första jag gick till, men som sagt, hajjar man inte hur det hänger ihop hjälper det inte).