Jeg har Hitachi-LG 46DH, må jeg vente lenger for å få spilt backups på den?
Edit : Damn, Nevermind!
Jeg har Hitachi-LG 46DH, må jeg vente lenger for å få spilt backups på den?
Edit : Damn, Nevermind!
Du behöver inte löda green, stoppa in en sladd löst i kontakterna, å när du bootar så rycker du ut skiten bara, iaf, Har flashat min nu, bränning påbörjad, så snart märks de väll om de funkar..
En engelsk steg för steg tutorial för er alla som inte har läst diskussionerna på
http://www.xboxhacker.net/.
Tutorial:
http://dwl.xbox-scene.com/tutorial/x...rialv23Hit.doc
Min funkade kanon, synd att skivan va repig bara å spelet stannade i startrutan, aja, får fixa en ny sån då.... Men alltså, jävlar va enkelt de var, krävs då inte mer än 23,1 i IQ för att fixa dedär..
nej det är inte speciellt svårt men det verkar vara en ganska buggig pryl med slax för jag har hållt på i nästan 10 timmar med skiten idag innan jag fick det att fungera halvt o jag kunde flasha min läsare jag hoppas det funkar det stod att den flashade så vi får väl tro på det brände ett spel på en maxell dl skiva men det verkade inte som den gillade det =) men som sagt svårt var det inte bara man får det att funka .....
Er det noen her som har prøvd å brenne Xbox 360 spill med Plextor PX-716sa? Funker det fint? Jeg har ikke fått prøvd enda venter på firmware til 46dh. har skaffet Verbatime DVD+R dual layer plater som jeg har lest skal funke bra.
Jag hittade detta precis om det kunde vara något http://www.torrentspy.com/torrent/76...g_All_Firmware
Det där är firmware för 46d,47d samt samsung driven!Kod:Jag hittade detta precis om det kunde vara något http://www.torrentspy.com/torrent/7...ng_All_Firmware
och vad betyder det? (har precis börjat läsa detta med hacken)
Det är själva hacket som gör att du kan spela backuper! Man flashar om sin dvd i 360, med de firmwaren du länkade till!
hej gubbar! vi gjorde så här, inga problem att boxen stänger ner innan flashen är klar :) Villket den jämt gjorde innan flashen var klar med slax'en...(fläkten ska in senare^^:) ->
http://files.upl.silentwhisper.net/u...amnlos-ldm.JPG
Denna fungerar prefekt. Egen strömförsörgning o enda som behövs är en SATA från datorn.. Ingen risk att den stänger ner innan allt är klart,dock får man tänka på att datorns "RIKTIGA" SATA pumpar ut minst 150Mb/s mot läsarns 66Mb/s därför många får skrivfel i FW.
Skriv därför om FWn tills alla skrivfel är borta. Stäng absolut inte av drivern inann dess.
Citat:
Original inlägg av Green
...eller så kommer man ihåg att sätta i videokabeln i boxen...
Precis, det var det felet jag gjorde att inte ha videokabeln i. Satt i 5-6 timmar innan jag kom på det. Sen tog det 20 min innan allt var klart, skapligt dum man kände sig då. :rolleyes: :rolleyes:Citat:
Original inlägg av Hansi
Jag vet hur slax fungerar och hur man skall göra men det fungerar inte. I bios hittar burken HT 0047 men den existerar inte i windows. Ni som har fått det att fungera berätta hur.
OBS jag vert att nforce4 sata skall funka
Jag försökte få det att fungera med slax på två olika datorer, både med deras sata portar på moderkortet samt två olika sata instickskort. Det skall stå något om "mode b thanks to blablabla" när slax bootar. Men jag fick aldrig till det. Så jag kör med "kortsluta två kablar i strömkontakten" varianten, har lött iordning en kabel för det, fungerar klockrent.Citat:
Original inlägg av Gron
Nä du det finns inget "buggit" med linux, bara användare... om du vill ha ett buggit os använd windows xp/vista :)Citat:
Original inlägg av Godfather_C
Prova med knoppix
Okej... är lite trög, men har försökt att läsa allt i tråden och fattar inte ändå hur jag ska göra.
1. För att kunna spela brända spel från gamla Xboxen, vad göra?
2. Vad ska man ska göra för att kunna köra kopior av sina 360 spel?
Jag har en XBOX 360 Premium EXTREME, en brännare som kan bränna dl skivor samt några dl skivor. Har någon snäll själ lust att förklara för en dummie som mig hur jag ska gå till väga?
Tackarrrr.
Lämna in boxen till oss på psxcare så flashar vi om den. Sedan läser du de klistrade trådarna om hur man gör backup, patchar med ss filer, bränner på dual layer media osv.Citat:
Original inlägg av Joru
Jag har bootat upp hitachin i win enhet G, jag kör xtreme.bat men jag vet inte om det funkar. står te x "flashsec 47_win is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file" men sen så går den vidare i alla fall. Ska det vara så? inga av mina verbatim brända på nec funkar, en startar to m xboxens musikspelare
Hej
Vilken Firmeware på läsaren har du ?...vad jag läst så är det väldigt få som lyckas få igång verbatim å NEC, precis som du säger att musikspelaren startar(så gjorde min med innan jag fick flashat den ordentligt) å att den säger att den inte känner igen skivan...(efter flash å med NEC brända verbatim)
pioneer å verbatim är bra kompisar :)
/matt
Jo det blir väll att skaffa en pioner. Ska kolla om min philips dvd-rw funkar. Tack för det snabba svaret
572st inlägg... huvva vad många.
Pratas det om detta än.
Kolla att flashsec ligger i samma katalog som xtreme.bat när du kör den.Citat:
Original inlägg av Gron
/gf
Det är garanterat det du gjort fel.Citat:
Original inlägg av gf_
Upplever samma fel. Jag har filen "flashsec47_win" i samma mapp som "xtreme" (.bat)-filen. Jag får bara en massa fel.Citat:
Original inlägg av DeNiro
Kan någon förklara exakt vad jag ska skriva när jag öppnar dos?
Måste fråga här: Vi som sitter med bärbara datorer utan tillgång till stationära, kan vi göra något för att flasha en 360-drive?
hehehe bärbara är bara skit!! hehe bevisat åter igen :D
Med tanke på att de inte ens tar en tredjedel av den plats som stationära tar så är det inte skit, har du inte svar på frågan så kan du lika bra knipa...
Kan man inte använda sig av datorns PCMCIA-slot på något sätt?
Det finns säkert sata kort till pcmcia. Eller så får du köra någon usb-sata adapter. Eller så lämnar du bara in skiten till oss på psxcare så slipper du sitta och dribbla med det.
Fast jag kanske har i intresse att starta en egen liten verksamhet, för polare och så... :rolleyes:
Men är sata-kortet allt man behöver för att flasha dvd:n? Alltså det räcker att jag kan koppla in dvd:n via ett sata-kort?
Man avslöjar inga yrkeshemligheter :D
Tänkte du för Hansis eller din egen del nu? :D
Som yrkes man så klart inte som privat person :D
Iof. så vet en del andra också hur man flashar en 360-dvd, men nog om det, är det någon som har provat flasha en 360-dvd med en bärbar dator?
Nu finns Xtreme firmware version 2.0 till samsungen
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=26453
Hur updaterar man Firmware efter när man har fått tillbaka 360 från er?
Tänkte i fall det kommer ny version av FW så skulle det va najs och updatera så man inte behöver skicka till er igen och betalar ytterligare 500kr
Man uppdaterar precis likadant varje gång som man gör första gången, ingen skillnad alls...så om vi inte av någon anledning ger något extraerbjudande så blir det samma kostnad om du vill uppgradera eller återgå till originalbios.
Var ett tag sen jag var inne här och inte hängt med under sommaren lite, men finns det någon som har länk till en uppdaterad guide som beskriver hur man bäst flashar hitachin nu för tiden? Har själv samsung men ska hjälpa polaren med hans.
Trevlig fortsättning på sommaren!
Hej! Har följt och läst denna tråd ut och in, kände mig redo och laddad att flasha om firmware för dvdn. Hade läst o ladadd ner olika document m.m hur man går till väga(flera gånger). Men nu e det så att jag fastnar i början så klart, jag kan inte starta upp datorn med xbox dvdn ikopplad. Jag har svårt att köra slax live_cdn , den vill inte starta med xboxn ikopplad!
Då har jag alltså: Öppnad boxen , kopplat ihop xbox dvdn med med pcn (sata) , lät dvdn få ström av xboxen. (måste hårdisken va ikopplad på 360?).
Sen har jag coppat slax skivan på en cd och startar om datorn med skivan i (sata står på IDE inte RAID) datorn fastnar i startup. Jag har även min hårdisk på sata om det skulle spela nån roll. För om jag låter 360 vara av när jag startar om datorn me slax i så går slax igång.?! det går att sätta igång 360 precis när slax sätter igång men det gör ingen skillnad.
Så vore jättetacksam för alla svar!
(Även ni som vill håna mig om jag gjort något noob misstag e välkomna, bara ni säger vad jag ska göra)
Tillägg: Hitachi_47 spelare har jag.
/Sulan
Inge hd ska va inkopplad, men glöm ej att du måste ha videosladden inkopplad i xboxen, annars vill en inte å hänger sig.Citat:
Original inlägg av Sulukai
Starta upp 360n, boota från slax cdn. Starta om å gå till windows, glöm ej att ta ur cdn innan du flashar. Om den inte öppnar driven när du försöker, så öppna ett brännarprogram å kör "eject"
Ska funka då, så gjorde iallafall jag, funkar klockrent för mig.
Tack för svaret, men jag kommer inte så långt :/
jag har videosladd i , men den vill inte boota slax! den stannar i boot sekvensen!
Om jag har 360 av så startar slax jättefint, men det hjälper mig inte. Den vägrar boota med 360 igång. den stannar bara i bootsekv.
jag har även provat en rövare och sket i sata sladden för hdd och då körde den slax med 360, men sen vill den ändå int boota när jag startar om på begäran av slax och stoppar tilbax hdd sladden :) . Den vill helt enkelt inte starta med både hdd och 360 samtidigt.???
Måste man ha Linux för flascha den?
Eller vad menar dom med
"Ensure Hitachi drive is in mode b either by two wire trick or slax linux boot cd
Go to Windows"
slax är en linux dist :) man bara bootar special slax live skivan (operativsystemet körs från skivan) och den puttar in läsaren till mode b. så svaret på din fråga är både ja och nej. du måste inte ha linux installerat.. men du behöver slax :P
okej, men vart fixar man en sån dÅ? bara söka på slax på piratebay?
http://clevermod.com/images/live-cd.zip där t.ex.
du kan inte ta vilken slax live cd som helst... det måste vara special skivan för 360!
okej, men finns det risk att man kan ha sönder boxen eller något när man gör sånt där? verkar ju vara rätt så enkelt att göra iaf :P
finns en liten risk att dö dödar dvd-läsaren i din xbox... fast för mig har det gått jättebra =D
Men är det bara att koppla in dvd läsaren och stoppa in slax skivan i den? starta konsolen och trycka på den där xtreme ikonen om man har en hitatchi eller?