:p :rolleyes: :D ;)
Printable View
:p :rolleyes: :D ;)
OK, jag bytte nyss chip i min box till Duo-X2 o det verkar funka fint men flashdiscen vill inte starta. Det står bara insert cd... Det e en 1.6 som det satt ett Super Aladdin Live i innan. Jag har läst nånstanns att man ska använda cdrw eller dvd-r men det kan väll inte vara så känsligt, eller? Har bränt på lägsta hastigheten som jag kan (8x)
eftersom det står skrivet att det skall vara cd-rw eller dvd-r så är det så det skall vara. dock så är väl flashning via nätverk lättare.. då slipper du bränna över huvud taget. Kolla Rejjo´s guide!
Du måste bränna på en (ny) cd-rw eller dvd-r eller en (ny) dvd-rw. Rekommenderat är klart dvd-r men om man inte har någon dvd-brännare så är det ju inte så populärt. Då bör du köpa en ny cd-rw och bränna på den.
Annars är det som housepainter säger lättare att flasha via nätverk om du har fått igång flashbios...
Om jag hade fått igång flashbios så hade jag nog varit färdig vid det här laget... Har hållt på i typ 4 dagar med att försöka flasha det jävla chippet... ;)
Måste hårddisken vara formaterad för att man ska kunna göra det här? Jag bytte nämnligen hd samtidigt som jag bytte chippet o har inte gett mig på den ännu...
Du jag vet faktiskt inte, men om du bränner skivorna på en dvd-r så ska det fungera, annars är något fel...
Tjoho! Äntligen har jag fått igång det lilla aset :)
Det visade sig vara dvd-spelaren i boxen som var fuckad, som tur var så hade jag en dvd-brännare liggande som jag med lite klurande lyckades koppla in o fixa flashningen med...
Hårddisken hade ingenting med saken att göra kan jag meddela
bra jobbat! :)
jag får inte flashningen att funka via nätverk, det kommer bara upp "DHCP FAILD Faling back to 192.168.0.99" och när jag försöker att ansluta till xboxen via datorn med det ip:t så hittar den inget
har du testat att skriva http:// före ip:t. har för mig att jag fick samma felmeddelande. men jag vet inte om det är det.. testa
har du kopplat mellan datorn å xboxet direkt blir det det meddelandet, DHCP faild. annars måste du nog koppla in dig på en router. annars är det bara man skriver in http://192.168.0.99 i webläsaren å har lika ip inställt på datorn typ 192.168.0.98 så ska det funka utmärkt.
jag har testat http://... och alla dess konstelaioner
men jag får väl åka till någon med rauter och testa!!!
ingen annan som har något tips??
Tror inte det spelar någon roll om du kör med router eller inte, en korsad kabel mellan datorn och xboxen fungerar också. Kör du med firefox? Vet inte om det fungerar med den nämligen...
Vad HAR du för IP på din dator då?
Har du verkligen gjort som rejjo föreslog och ändrat datorns IP till 192.168.0.98 (eller 192.168.0.nåntingannatmeninte99)
firefox har aldrig funkat för mig när jag har ftp:at, får alltid upp felmeddelande "502 pasv is not implemented", trots att det är rätt lösen och användarnamn. så jag har alltid kört med explorer när jag ftp:ar.
Eller flashFXP....
X3 noob behöver hjälp..:(:( Jag sitter med X3 chip, all data jag behöver på datan, bios + slayers, MEN.... mitt Xbox visar inga som hällst täcken på liv vid nätet.. sitter i routern utan att ge en enda blink på aktivitets lampan:(
Nån som vet nått?
får samma som "ekner_85" "DHCP FAILD Faling back to 192.168.0.99"
men ingen aktivitet på nätet:(
X3 frågor i den klistrade duox2 tråden...jaja...vad har du för IP på din dator då?
Den får du nog ställa om till 192.168.0.nåntingannatän99 för att den skall kunna prata med boxen.
-> Hansi
Jag vet :( men jag ska följa guiden "4. Linux Cromwell" :) Hittar ingen bättre än Duox2 guiden för den, och allt verkar ju vara lika dant hit intills iaf. :)
IP har jag testat att byta, Funkar inte de heller, Jag har oxå testat att lägga ner "Flash disk" och "bios disk", men boxen vill inte köra från CD'n:( "No bios update found..... HALTING!"
detta är då testat på både CD-RW och DVD-RW... den tar ingen av dom:( och nät flashing funkar inte:( Testat med 3 olika Hubbar/routers X-boxen är död vad gäller internet.. inte en enda blink på lampan:(
Nån som haft liknande problem med "Linux Cromwell" ?
testade med "erhåll IP autom.." funkar inte där heller, testade med fast IP samma som boxen men bytte ut sista mot allt emellan 50-98..ändå ingen kontakt:(
Tack så mycke för hjälpen ((Även om X3 inte har med Duo att göra;) ))
Jag lyckades aldrig få igång netvärksflashning med cromwell, däremot fungerade det fint att bränna skivor. Prova med märkes skivor, -r. Tex. verbatim dvd-r...
-> Rejjo
Tackar, ska testa imorron:) nu.. sova:)
Hej!Citat:
Original inlägg av rejjo
Har ett Xbox, kan man lägga in en superdisc som är bränd på en en skiva före man lägger in bios och sådant?
Quota LAGOM!
Bios måste alltid in FÖRST
Nödvändigt att citera hela guiden... :)
Hej tack för senaste svaret.
Nu till nästa fråga, jag har installerat en superdisc 3.7 (EvoX 393...) och kört igång xbox:et men det har svårt att starta.
Startar var femte gång ungefär, annars så blinkar "cd-lampan" några gånger och efter ett tag blinkar den rött och grönt.
Det kan räcka med och dra ur sladden ett tag så fungerar den ibland igen.
Vad är då felet? Dålig version av chipet, Bios, mm...
Tack på förhand...
Brukar väl vara dålig chipinstallation, kolla alla lödningar och så, förmodligen är det en kallödning...
1. När du startar xboxen får du upp en blå skärm där det står FlashBIOS 3.0.3 överst. Lite längre ner finns fem olika alternativ, välj det första ?Enable Network Flashing?.
Hur går det till?
Ursäkta mig men, va?!??!Citat:
Original inlägg av Wercin
Begrep inte hur man fick upp "blåsidan"..men min bios är redan flashad..tänkte flasha om den..det var därför.
Har du nån koll på hur man gör om man ska flasha om den?
Ja det kan du ge dig f*n på ;). Det har jag också gjort en guide på;
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=25894