-
JAg har hittils inte hittat någon skiva som är ok.
Dessa funkade dåligt, på min dator, med långa laddningstider och ständiga låsningar.
TDK CDRW 700 (multi speed)
Verbatim CDRW 650
Skivorna nedan fungerade inte alls
Vivastar CDRW 650
Clas Ohlson CDRW 80
Intenso CDRW 700
-
av de CD-r skivor som jag testar är det bara vivastar CD-r 700 mb som funkar.
av de CD-RW skivor som jag testat så har alla funkat. Men varken CD-rw eller CD-r verkar vara särskilt smidigt, tar ju 15 år att göra nåt.
Fixar antagligen en dvd-rom till xboxen eller så kör jag från hårddisken när jag fixat mitt chip
Tjoff
-
Hej Tjoff
Det verkar vara för dig som för mig. Vem vill vänta 3-6 min på laddning för en ny bana som tar 20 sek att spela klart.
Om det är så att det fungerar lika dåligt för andra så borde folk som funderar på modning upplysas om detta.
-
Hej hej.
Nu blir jag JÄ****T trött på ert snack, funkar, funkar inte, låter som en norsk bilbesiktning där dom kollar blinkersen!
Mot förmodan har ni alla nog tillgång till internet, och jag LOVAR att mer än hälften av er har laddat ner ett eller flera spel till XBOX, men FAN läser ni inte .nfo filerna????? De står klart o tydligt att CDRW eller DVDRW är den bästa lösningen för att det skall fungera till 110%, R-skivor skall man inte lita på till 100%, kan eller kommer att bugga, hacka eller rent av inte att fungera, så snälla grabbar/pojkar, sluta nu med er norska besiktning och försök er på istället att testa RW skivor, och ta inte illa upp, men hur blir det när över 1000 medlemmar skriver om alla skivor........ :)
-
nightrabbit:
eftersom CDr skivor är mycket billigare och smidigare.
Xbox DVD-spelare kommer från olika märken och klarar därför olika format.
Men har man tur så hittar man ett cd-r märke som fungerar på sin xbox.
För mig funkar vivastar 700 mb. Men dom är grymt långsamma - liksom alla CD-rw skivor jag testat.
Är väl inge fel med att dela med sig av erfarenheter som kan hjälpa andra?
CD-r skivor är ju mycket billigare och smidigare än CD-rw skivor.
Tjoff
-
Jaja, jag säger inget, men har man köpt en xbox och chippat den oxå då har man väl råd oxå att köpa rw skivor, men jag skall inte blanda mej i ert snack. ( Original spelen kostar mellan 500:- o 650:- o så har man inte råd att köpa en RW-skiva) då skall man ju inte ha en xbox. Jaja, själv kör jag på HP DVD+RW skivor, dom kostar lite mer men som jag brukar säga, "De kostar att ligga på topp".
-
Hejsan
De allra flesta av de senare kommentarerna handlar ju om just CDRW: Så varför blir du så irriterad?
En idé! Strunta i att läsa denna tråd om du inte är intresserad.
-
DÅ har jag testat liet nu och har konstaterat att:
Memorex CD-R
Discplanet CD-R
Verbatim CD-R
TDK CD-R
Mr Platinum CD-R
Sony CD-R + CD-RW
Fungerar inte på min XBOX, medans detta fungera:
Memorex CD-RW
Verbatim CD-RW
TDK CD-RW
Traxdata CD-RW
Sedan fungerar dessa skivor helt utmärkt på min XBOX:
HP DVD+RW
Verbatim DVD+RW
Fujifilm DVD+RW
Dessa 3 skivmärken klarar av helt felfritt att ladda spelen, ingen hack eller bugg. Så nu får man leta efter fler DVD+RW skivor för att testa.
-
Glömde att framföra en sak till, min spelare i xboxen e Thomson, för vad jag förstår så e det olika spelare in-monterade i xboxen och olika spelare tar olika skivor.
-
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av Morphem:
<strong>HAr nu prövat och monterat en dvdrom, och då funkade alla skivor utan problem</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Blir ladningstiderna lika långa på med cdw o cdrw som den vanliga xboxromen eller blir d bättre?