Det är ingen fara, formaterar hellre F så att jag får allt utrymme där. Kan kopiera in sakerna på datorn under tiden.
Enklaste sättet att formatera? (det görs efter flashningen va?)
Printable View
Det är ingen fara, formaterar hellre F så att jag får allt utrymme där. Kan kopiera in sakerna på datorn under tiden.
"Format F" från superdisc :-)Citat:
Originally posted by Wanner
Efter flashningen va?Citat:
Originally posted by Hansi
"Format F" från superdisc :-)
Ja, annars så formatteras ju bara upp till 137GBCitat:
Originally posted by Wanner
Efter flashningen va?
Nu har jag 4979 installerat, verkar funka bra än så länge. Den hittar hela hårddisken osv iallafall.
Flashar du från dashboardens flashkommando så görs en 256k bios om till en 1024k automatiskt.
asså fan nu bidde det rörigt =)
jag har en rar "Xecuter2.4979_REPACK.rar" på 460 kb, är den som är korrekt? borde vara ;)
och jag har en v1.1 box med x2 pro chip och en 120 gb HD i.
Så då spelar det ingen roll vilket av biosarna jag använder (07:an eller 67:an), eller? jag ska alltså bara flasha...inte byta Hd eller nå...
bara åh dra över 256 kb:an till bios mappen och flasha med inbyggda evo-x flashen?
mvh pemani
Det är ju en RAR fil du packar upp den till valfri katalog på PCn typ.
Då ser du i katalogen att den innehåller 5 filer varav en 4979.06_256k.bin och en 4979.67_256k.bin, det betyder OM du har en STOR HD och bara vill ha en stor F:\ partion så skall du välja 06, vill du ha en F: & G: partion skall du välja 67, tänk då på att om du väljer 67 & har en F: partion nu så kommer den partionen att formateras, rekomenderar att då då väljer 06 då lämnas den ifred och formateras EJ. Har du en orginal HD på 8GB berörs du ej av detta. Men har du en 10/20GB HD så skall du välja 06.
Ingenting kommer formatteras bara för att man flashar sitt bios.Citat:
Originally posted by pege63
Det är ju en RAR fil du packar upp den till valfri katalog på PCn typ.
Då ser du i katalogen att den innehåller 5 filer varav en 4979.06_256k.bin och en 4979.67_256k.bin, det betyder OM du har en STOR HD och bara vill ha en stor F:\ partion så skall du välja 06, vill du ha en F: & G: partion skall du välja 67, tänk då på att om du väljer 67 & har en F: partion nu så kommer den partionen att formateras, rekomenderar att då då väljer 06 då lämnas den ifred och formateras EJ. Har du en orginal HD på 8GB berörs du ej av detta. Men har du en 10/20GB HD så skall du välja 06.
Om hårddisken är max 137GB spelar det ingen roll alls vilken version man flashar med.
Om hårddisken är över 137GB och man inte vill formattera om F: utan behålla sin data där och skapa en G: partition med "resten av hårddisken" på så använder man .67 (partition 6 och 7) versionen.
Om hårddisken är över 137GB och man vill ha allt utrymme (utöver 8GB) på F: och inte bryr sig om att man måste formattera om och förlora allt man eventuellt redan hade på F: så flashar man med .06.
Eftersom folk verkar ha svårt att hitta den nyaste bioset X2 4979 repack den som inte tar bort det man har på f: därför kommer här en länk till den.
http://www.xbins.org
På denna sida hittar du den. Använd repacken och inte den vanliga då den tar bort det man har på F:
Ehh, sedan när kan man ladda ner saker från xbins.org :-)Citat:
Originally posted by roine_johnsson
Eftersom folk verkar ha svårt att hitta den nyaste bioset X2 4979 repack den som inte tar bort det man har på f: därför kommer här en länk till den.
http://www.xbins.org
På denna sida hittar du den. Använd repacken och inte den vanliga då den tar bort det man har på F:
Följ dessa instruktioner:
http://forum.psxcare.com/support/sho...&threadid=7231
Hej!
Jag är verkligen helt värdelös på allt vad mIRC heter så jag lyckas inte få hem någon bios på det sättet.
Har provat men får det inte att funka!
Undrar i stället om någon vänlig själ kan maila över filerna till mig!
Har version 1.4 och Xecuter 2,3 light chip.
Så jag antar att det är just Bios 4979 jag behöver?
Om någon har allt som behövs för att bränna en bios-skiva är jag väldigt tacksam.
skriv@visit.se
Mvh
Rickard
Jag har mailat över det nu.
Om jag fattat det hela rätt så behöver jag inte formatera bara för att jag flashar bios? Jag har xecutor 2.3 lite och 120gb hdd, med bios x2_4977 som jag ska byta till x2_4980. Skickar jag bara över *.bin-filen med bioset och flashar? Eller måste jag ändra på några switchar eller liknande?
Tack på förhand! //Sebbe