Du kan ju först prova att boota på en superdisc.. då laddas ju EvoX och FTP-servicen.. Annars kan du ju fortsätta och installera om boxen med superdiscen. Då återställs EvoX men du tappar dina egna inställningar..
Lycka till
:D
Printable View
Du kan ju först prova att boota på en superdisc.. då laddas ju EvoX och FTP-servicen.. Annars kan du ju fortsätta och installera om boxen med superdiscen. Då återställs EvoX men du tappar dina egna inställningar..
Lycka till
:D
Du kan ladda upp "ed on a chip" på chipet, flasha det via webgränssnittet till en ledig biosbank bara. Ed on a chip är en ftp-server :-)
jag kastade in en autoinstaller skiva och lät den starta, då kom jag åt boxen igen och kunde enkelt byta tillbaka till rätt dashboard.
tack för hjälpen
jag har ett stort problem.. jag har smartxx chip..
det ska vara bios m8 installerat men jag kommer bara till orginal dashboard snälla kan någon hjälpa mig
Jag har gjort som guiden säger. Men den säger "sd-dcc No such nick/channel". Och folket där hjälper inte mig, där finns bara två uppkäftiga saker som spyr galla över mig som är nybörjare (har använt Mirc tre gånger nu)
Hittar allt här en bra start på dagen :D
Men jag har inte de chipetCitat:
Original inlägg av pege63
var inte frågan ang smartxx chip?
*harkel* huvudtrådsakapen var det nog. Men inte det inlägget jag skrev.. SorryCitat:
Original inlägg av pege63
Jag har problem! Vill ha superdisc och kopplar upp mig mot EFnet, joinar #super-disc och skriver "/msg sd-dcc xdcc list ".
Det är nu jag får problem, för jag får svaret " sd-dcc No such nick/channel"
Har prövat att joina #xbins och här fungerar det, har laddat ner XBMC på detta sätt via FTP- klient och flashat via nätverkskabel.
Snälla hjälp mig, har just lött chippet, installerat Bios men kommer inte vidare utan dashboard/OS
*harkel* ta en titt på min kommentar så hittar du en länk till en sida, där hittar du det =)Citat:
Original inlägg av oa51
Gå in på den här länken ftp://xbmp.uk.xbins.org/ så har du dagliga uppdateringar på XBMC användarnamn är xbins och lösen är homebrew eller tvärt om.
Tack Tcip! Jag har laddat ned *********** v 3.0 och fått det att fungera!
Lugnt =)Citat:
Original inlägg av oa51
Server: Ftp://xbmp.uk.xbins.orgCitat:
Original inlägg av M@tte
Port: 21 (behöver inte anges i webbläsaren)
Användarnamn: xbins
Lösenord: homebrew
port 21???
Port 21. Behövs inte skrivas in i FTP-program, eftersom det är standard port för FTPCitat:
Original inlägg av M@tte
tcip>det går ju inte att ladda ner consoldedisc på din sida
Jävla löjligt censur psxcare kör med! vad hände med yttrandefriheten?
Jag får problem med att mitt nick inte skulle funka. "No such nick/channel"... så vad gör jag för att lösa detta problem om jag vill ladda ner SuperDisc?:confused: