Funkar det med spel på flera skivor?
Hur många hddar kan man högst ha i varje ps2 som funkar med hdd loader?
Printable View
Funkar det med spel på flera skivor?
Hur många hddar kan man högst ha i varje ps2 som funkar med hdd loader?
1.Citat:
Original inlägg av T-1000
det finns inga spel som ligger på mer än en skiva. om det inte är rippar dvs.
2. eh, du får bara plats med en hårdisk i ps2an.
Ok tack
suck med 10 bokstäver - buggen
måste man ha ESD armband när man installerar hårddisken i ps2
Om man vill vara 100% säker så. Annars om du vill vara lite mer säker så håll ena handen på ett element medans du kopplar in hårddisken :)Citat:
Original inlägg av 300D
Fast jag tvivlar på att det behövs
nej, se till så du inte är statiskt laddad. jag har satt ihop och meckat med datorer i hela mitt lic och har aldrig använt något esd armband.Citat:
Original inlägg av 300D
Det räker alltså att hålla i ett element?Citat:
Original inlägg av Lynx
Med datorer kan man även bara hålla i metallen i datorn, vet dock inte om det är lika enkelt med en liten sak som en ps2a, men ett element går braCitat:
Original inlägg av 300D
Tänk på att ett riktigt ESD-kit har ett motstånd på en jävulskt massa ohm till jord, vilket motverkar att du förvandlas till ett sånt där tecknat skelett med blixtar runt ifall du råkar fingra på något du glömt koppla ur vägguttaget...vilket lätt blir fallet om du har direkt kontakt med ett element...
Därför man som grundregel lär sig att _alltid_ plugga ur kontakterna till saker man skruvar upp och pillar på. Annars har man inget att göra i saken ifrågaCitat:
Original inlägg av Hansi
PS2:or och de flesta andra liknande saker har kondesatorer... rediga chenser för rejäla stötar även utan kontakt...Citat:
Original inlägg av Lucifeer
Testa att gå in på www.hdloader.com. Där står det : Announcement
HDLoader has been withdrawn from the market and will no longer be available for purchase.
Bra att man skaffade den itid då :)
HD Advance är ju på G så det är ingen fara... För dom som inte har chip... Free HDD Loader kommer ju alltid finnas...