Din build av XBMC är nog för gammal. Uppdatera till en nyare...
Printable View
Din build av XBMC är nog för gammal. Uppdatera till en nyare...
Tack för hjälpen KTD i Fredags nu funkar XBMC kanon både som Dashboard & som spelare, Åskan slog ut strömmen i halva stan det var därför jag åkte ur.
Undrar varför jag inte använt mig av följande innan funkar ju kanon!!!
<name>WORKGROUPS (SMB)</name>
<path>smb://192.168.100.202/Music</path>
</bookmark>
Nu ser jag hela nätverket (MODER) alla datorer (PC1, PC2,PC3,PC4) & kan välja från vilken jag skall plocka filmer/musik ifrån , kanon :D
Jag tog hem din BUILD men som jag sa ÅÄÖ funkar på Xboxen, men den kan inte läsa ÅÄÖ på PCn?
Men jag skall installera om hela rooten på PCn se om det hjälper, tror det är det OS som gör det (är ett med SP1) till Win98SE.
Va bra att allt funkar. Men du sa ju i fredags att du inte fick ÅÄÖ även när vi gjorde en fejkmapp & fejkfil med dom i och la på boxens hdd...
Nä på PC nä, men nu funkar det på XBXn åxå :D
Ta ngr bira/drinkar för mig åxå där i CA/LA :D
Jo en sak till kan få en REBOOT/STÄNGA AV i XBMC om man kör den som DASH?
Såna knappar finns de redan, för reboot och stäng av.
Reboot är den mittersta knappen under X:et i rotmenyn, stäng av den längst till vänster under x:et i rotmenyn.
Mvh
/Sin
knappar på vad i XBMC (XboxMediaCenter) el handkontrollerna???
Det lavar jag att jag ska page63! Sa om du sitter pa jobbet & borjar kanna dig snurrig sa vet du varfor! ;)
Na, du kan inte stanga av xbmc fran kontrollen eller fjarren. Tror jag sag nan som tittade pa att ev. hora en patch som UnleaschX har att om man haller in Display i 1.5 sekunder sa stanger boxen av sig men vet inte om han kom nan vart....
Jag kör XBMC 2004-06-06 & jag kan stänga av boxen från xbmc under gröna krysset, ja kan reboota där & ja kan komma till EvoX dashen...
Förträffligt...tycker,