ska NOG fungera med win2k oxå, MEN det kanske krävs andra inställningar , lämnar den frågan till de som kan sånt bättre
Printable View
ska NOG fungera med win2k oxå, MEN det kanske krävs andra inställningar , lämnar den frågan till de som kan sånt bättre
nickewikman>>
jag kör windows xp home och det fungerar utan några som helst problem. man måste således inte alls ha pro
Hej alla!
Läste den eminenta SMB-guiden och den beskrev precis det jag var ute efter fast tvärtom. Jag har en Xbox med 200 gb-disk och på den har jag tankat över 16 gb mp3:or.
Jag vill kunna få min pc som är bestyckad med Winamp att ansluta till Xboxen och ha alla winamplister där och spela mp3:orna från Xboxen. Är detta möjligt??
frippefri >
Jag skulle också vilja ha en sådan funktion, helst att XBOXen dyker upp som en nätverksenhet i utforskaren.
Ett alternativ som duger tills vidare är att använda XBOX Media Centers webbgränssnitt. Då kan jag styra vilka låtar XBOXen ska spela från datorn och eftersom jag har datorn och XBOXen kopplade till samma stereo så blir det ungefär samma sak.
I nya versionen av Xeniums OS 2.0.1 så kommer xboxen upp som en annan dator som man hittar i nätverket...Helt otroligt och skitbra...Synd bara att man måste vara inne i Xenium OS:et för att det ska funka, skulle va skönt om man hade ett program som gjorde samma sak!
är guiden nere? :(
skulle behöva den igen
tyvärr börjar de prata om att jag har använt för mkt bandbredd, därav har de tagit bort guiden. om någon har någon server där vi kan lägga upp den igen på, så ta kontakt med mig, felipe@semera.se
Annars försöker jag lägga upp den någon annans stans så fort jag hittar något.
Skulle ju vara kanon om det gick att ladda ner den där guiden på svenska oxå, finns det någon som har den???
Hej!
Jag har exakt samma problem som Castvik. Förutom att jag kör min fildelning med xp alltså inte win 2k. Kruxet är att jag kan streama filmer från min dator men det tar extremt lång tid att starta filerna (ca 2 min för en vanlig avi fil). Streama en dvd img. tar nästan tio min innan det startar. Hade inte detta problem innan jag skaffade router (körde innan med två nätverkskort). Problemet uppstod i samband med att jag skaffade router + att jag uppdaterade xbmc i samma veva. Jag kan inte fatta vad som är fel eftersom jag uppenbarligen har åtkomst till mina utdelade mappar, fast med en usel hastighet. Kan tilläga att ftp:a saker till xboxen från min dator får problemfritt och i inställningarna i xbmc står det att jag har 100 Mbit med full duplex tilldelat med dhcp.
Tjenare!
smb sharen strular lite för mig när jag försöker dela ut min mp3 samling från PC'n
Jag har laggt in detta i min xml fil
<name>MinDator</name>
<!-- smb://domain;xbox:xbox@Diablo/FTP !-->
<path>smb://xbox:xbox@192.168.0.2/FTP</path>
</bookmark>
</music>
Men i menyn för myMusic på xbmc visas ingen folder för smb sharen, visas faktiskt inte någon fólder alls av någon anledning.
Jag har gjort samma sak i myVideo delen av xml filen och det funkar fint. smb sharen listas och jag kan kommar åt mina filmer, men av någon anledning kan jag inte komma åt mina mp3-or. Någon som har en ide om vad som kan vara fel ?
/Div
Astma. prova att sänka ALL form av brandvägg mellan dator och xbox så funkar det nog. Hade samma problem innan själv. Dock har jag INTE router så jag vet inte hur man fipplar med den , jag stängde ner brandväggen mellan dator och xbox och då funka allt snabbt o smärtfritt =)
Sorry att jag inte svarat tidigare , men denna sida har knasat för mig.....
Jag blir galen, detta vill fan inte fungera tillfredsställande för mig, när man väl får det att funka så på nått vänster så vill det inte fungera sen efteråt.
jag har så här
<path>smb://xbox:lösen@datornnamn/mapp/</path>
mappen ligger direkt under d:
jag kör med switch så jag kan inte använda IP-adresser då dom ändras då man stängt av datorn och xboxen ett tag.
jag har följt guiden efter säker utdelning.
när jag försöker gå in på den utdelade mappen får jag acces denied hela tiden, i början när jag gick på workgroup så fick jag kontakt med datorn.
men när jag blädrade genom till själva mappen så blev det acces denied när man går in på den.
Sen efter ett tag så kommer jag inte in på workgroup ehller utan att ha ändrat nått, blir det där felmedelandet som det ståri guiden att man ska få om man inte har fil och skrivar utdelning.
Men jag kom en gång in i mappen på en gång, jag vart lycklig och tänkte yes men nu kommer jag inte in igen, jag startade om xboxen och provade men nu kommer jag inte in, ibland kommer man in när boxen stått på ett tag med XBMC men oftast inte.
Vad är det för fel egentligen?
verkar opålitigt som bara den, varför funkar det inte hela tiden utan bara nån enstaka gång?
att slå av å på brandväggen gör ingen skillnad.
blir galen på detta, när man tror man löst skiten så funkar det sen inte efter en omstart av xbox.
Edit Hitta ett sätt som verkar fungera varjegång nämligen att starta om datorn också.
Starta XBMC och sen starta om datorn då verkar det funka, nåja det får duga, men skulle j uvara skönt om man slapp starta om.
Nu verkar jag dock ha problem med att spela upp DVD-filer (IMG) från datorn, blir störningar fet grön linje börjar ibland att flimra övre delen av bilden.
nåja den frågan hör inte hemma i denna tråd.
tHE GAME: Som sagt va världens n00b då det gäller routrar, men kör du med dynaimisk eller fast IP? Tror de kräver att både router, krysslåda o dator kör med fast IP.
ok det verkar som om många ha problem med att få smb o funka i samband med en router. Själv kör jag med följande utan några som helst problem:
Netsharing för dator(er) / Xbox(ar)
1 - router (linux - iptables, som jag själv configuerat) - kopplad till en switch.
2 - på switchen kopplar jag in xboxen, och dator (erna).
3 - Routern är configuerad på följande sätt:
NIC 1 = DCHP - kopplad till kabelmodemet, tilldelar mig IP nr genom DHCP server från comhem (externa nätet).
NIC 2 = Fast IP 192.168.1.1, 255.255.255.0 - Interna nätet - här är den kopplad till switchen och kör på fasta Ip nr. typ Ip=192.168.1.2, Subnät=255.255.255.0 Gateway=192.168.1.1
Routern tillåter all intern komunikation. Alltså det är mkt viktigt att på eran routrar att alla interna Ip nr är "trusted". Vanliga routrar man köper brukar ha en DHCP server inbyggd i sig. Detta innebär att era datorer / xboxar kommer att få ett tilldelad IP nr. Men återigen här måste alla Ip nr vara trusted.
Följer man sedan guiden steg för steg så skall det funka. Hemma har det aldrig varit ngt problem (XP PRO). Eller ju det enda problemet är när man skall streama .strm filer, men det beror mer på verisionen av XBMC som jag har.....
Kommer att göra en liten guide på hur kopplingen skall se ut vid användning av router som Netsharing för /dator / xbox
Hej Vänner
Får fatal error på rad 404 när jag startar xbmc har försökt att återställa xml filen men det hjälper inte.Har alladin adv 160 gb y2k i Datorn
hej hej, läste guiden och har försökt så gott jag kunnat.
Men när jag är inne på "mappalternativ" så har jag inte funktionen "använd förenklad fildelning". Vad beror det på? Måste man ha XP pro? (jag kör home)
Försökte sedan köra det andra alternativet men då fastnade jag vid stycket om "Datorhantering". Jag har inget som heter "lokala användare och grupper?
Vore tacksam för hjälp.
Mvh Dennis
home är förinställt på "använd förenklad fildelning" så det är bara att hoppa över det steget...
tack tack. ska se om jag kan lösa det nu. Annars återkommer jag :)
får bara fram "access denied".
Vad ska jag göra?
Kan ju bero på mycket... Prova uteslutningsmetoden. Alltså koppla bort allt vad brandväggar heter, mjuk som hård. Allt som kan tänkas hindra dig kopplar du bort. Försök att få ditt nätverk mm så enkelt som möjligt.
Om det fungerar sedan så koppla in saker efterhand.
Kolla även denna tråden NOGA för ideér.
Lycka till!
...hur gör man? har provat allt, det står bara invalid computer name...snälla svara nån som vet... allt annat funkar att dela ut, vanliga mappar men inte rot dvd
<bookmark>
<name>DVD</name>
<path>smb://xbox:xbox@datornamn/f$</path> <--------HUR?
</bookmark>
Jag har testat båda bookmarkförslagen ur guiden:
<bookmark>
<name> Roberts PC </name>
<path>smb://Robert1/video</path>
</bookmark>
Jag hittar "arbetsgrupper" och sedan datornamnet (Robert1), men när jag försöker klicka in där säger den "access denied".
Hur kommer jag förbi "access denied", ska jag ge boxen tillåtelse någonstans där jag delar ut mapparna i datorn? Mappen "video" som är delad ligger på en hårddisk L:, måste jag dela ut hela L-disken också eller räcker det med mappen som jag vill dela? (jag kör Win2000).
Testade även det andra alternativet, det med IP-adress
<bookmark>
<name>Roberts IP</name>
<path>smb://IP/video</path>
</bookmark>
Jag har kryssat i "File and Printer Sharing for Mickrosoft Networks" i kryssat, men får ändå NT_STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND
Ska jag någonstans inkludera sökvägen "Nätverket" som är stället där de delade mapparna hamnar?
Har inte haft problem för datorn att prata med boxen i Flash FXP eller Qwix.
Jag har Win2000, guiden var för XP... Någon med Win2000 som fått detta att funka, och i så fall hur?? :confused:
Har du lagt till "xbox" som användare med samma lösenord på datorn då?
Jag har lagt till Xboxen bland "Mina nätverksplatser". Ska jag lägga till den någon annanstans också? Jag kör inte med något lösen till datorn.
Jag är lite ny på detta som kanske märks :)
Ja du ska lägga till "xbox" som användare med samma lösen på datorn om boxen ska kunna få rättighet att läsa filer på den, har du xp eller w2k ska du högerklicka på den här datorn och välja manage eller hantera beroende på vad du har för språk och lägga till den där under användare.
Jag har lagt till "Xbox" som användare (Högerklickade "Den här datorn"/hantera, sedan lade till användare, skrev Xbox i både fullständigt namn och beskrivning, klickade för "lösenordet uppehör aldrig att gälla") då jag inte har något lösen till datorn visste jag inte vad jag skulle skriva i den rutan. Eftersom jag inte fick skriva i Xboxens IP-adress eller nånting känns det som om datorn inte kommer känna igen den.
Är det något jag ska komplettera eller ändra? Har inte skrivit i något i profilfälten.
Bocka ur lösenordet upphör aldrig att gälla och lägg nu till ett lösen ord som ska vara "xbox" INGENTING ANNAT
Användarnamn= xbox
Lösen = xbox
sedan kan du lägga tillbaka bocken som du bockade ur.
Stort tack, nu funkade det tillsist! :D
Jag har kollat igenom guiden och fått fram bookmarken på xboxen... men när jag trycker på den så kommer det fram en ruta med användarnamn och lösenord?? varför? har inget lösenord när jag connectar från en annan dator
Högerkicka på "Den här datorn" och välj "Hantera?Citat:
Original inlägg av hamstermjölk
eller
Start > Programs > Administrative Tools > Computer Management
eller
C:\WINDOWS\system32\compmgmt.msc
utöka "Lokala användare och grupper" (alltså klicka på + för att se underliggande kataloger)
Högerklicka på användaren "xbox" och välj "egenskaper"
klicka bort krysset för "Användare måste byta lösenord vid nästa inloggning"
klicka för krysset för "Lösenordet upphör aldrig att gälla"
Klicka ?Skapa?.
Tror att du glömt den biten...... samma sak hände en vän, och sedan fick han det och funka......
Hej!
Jag använder min xbox för att tita på filemer som jag spelar in på en XP Home-dator med TV-kort. Jag har delat ut en katalog på C-disken och allt funkar utmärkt. Jag har en större disk (D:) som jag använder som filmarkiv. Jag får dock inte till mappningen i xml-filen av den andra hårddisken. Någon som lyckats med detta?
MVH Johan
Tack för svaret.. var dock inte det som var fel eftersom jag använde den enkla metoden.. men jag hittade felet sen.. lite pinsamt hade skrivit in fel datornamn i media centerns config fil :)Citat:
Original inlägg av tiito78
tack ändå för en riktigt skön guiden... härligt med nätverksutdelning när man har originalhårdisken i boxen ;)
Jag har inte skrivit med hårddisknamet i strängen. Jag hade samma problem som du. Höger klicka på mappen du delar ut, välj Delning och säkerhet, behörighet och kolla om xbox ligger med där, det gjorde den inte för mej så jag la till den och sen funkade det. Jag satt länge som fan och provade. Vad är PS2? Skriv in IP nummert till din dator istället.
Jag svarade visst på ett gammalt inlägg. :SCitat:
Original inlägg av Rs666
Mitt problem är löst.
Felet jag gjorde var att jag skrev Windows path till katalogen, t.ex. \D\Video.
Vad jag kom på tack vare en del av era inlägg var att det är det namn som katalogen eller disken får som "Delat namn", "Share name", som är det man ska skriva in i XML-filen, och inte den "riktiga" pathen.
Tack alla för hjälpen!
MVH Johan
Vad menar du med det?Citat:
Original inlägg av jeson
Jag förstår inte frågan. Vad är det du undrar?
MVH Johan
Haha, du har likadant nätverkskort som jag...! ;)
Bra guide!
Hejsan
Jag har samma problem som tidigare i tråden med att xboxen hela tiden frågar om login/pass och man kommer aldrig in på sin SMB share. :mad:
Har skapat en användare och kryssat i att lösen aldrig ska ändras.
Har följt guiden 2 ggr och börjat från början från backupp xml'n varje gång.
Har ingen brandvägg.
Kör med en router ifs.
Kör XBMC via Avalaunch, kan detta ställa till problem?
(Isf finns det någon direkt install med den nyaste XBMC?)
Vad kan vara galet med detta?
Datorn kör WinXP pro.
Kan du klistra in xml-koden här så är det lättare att se om du gjort något galet.
Det bidde inget här eftersom jag kom på felet under tiden jag skrev meddelandet =)
har gjort exakt som i guiden nu.. men jag fattar inte.. jag får endast mp3 mappen å funka..å inte film mappen.. då står det bara det NT_STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND), vad är felet?
har du åäö på den mappen ...prova utan åäö
jag kom på felet.. jag har ju xbmc som dash också.. så jag hadde enbart ändrat i apps katalogen.. å direkt jag ändrade på C: i xboxen.. så funkar det galant.. verkligen bra guide detta!
Undrar om någon vänlig person kan hjälpa mig att ändra .xml filen?
Datorns namn:IBM
Arbetsgrupp:MSHOME
User:xbox
pass:xbox
pcip:192.168.0.1
xboxip:192.168.0.9
Mappar som är ut delade:
_Filmer
_Mp3
_Recived Files
_MusikVideos
Använder mig av: XBMC.2005.1030-EXPERT
Tack på förhand
<xboxmediacenter>
<!-- When using XBMC as dashboard, define home directory here !-->
<!-- and move the XBMC xbe plus this xml config file to C:\ !-->
<!-- Example: <home>E:\Apps\XBMC\</home> !-->
<home>-</home>
<!-- Set the logging level: !-->
<!-- LOG LEVEL 0 = DEBUG !-->
<!-- LOG LEVEL 1 = INFO !-->
<!-- LOG LEVEL 2 = NOTICE !-->
<!-- LOG LEVEL 3 = WARNING !-->
<!-- LOG LEVEL 4 = ERROR !-->
<!-- LOG LEVEL 5 = SEVERE !-->
<!-- LOG LEVEL 6 = FATAL !-->
<!-- LOG LEVEL 7 = NONE !-->
<!-- The higher loglevel number set, the less logging you will get. !-->
<!-- Default is NOTICE which logs everything except DEBUG and INFO. !-->
<!-- Loglevel DEBUG also enables mplayer debug. !-->
<loglevel>2</loglevel>
<!-- Set the path where the log file should be created. !-->
<!-- If no path is set the Default Q:\ path will be used. !-->
<!-- Example: <logpath>E:\TDATA\0face008\</logpath> !-->
<logpath>-</logpath>
<haltonfatalerrors>false</haltonfatalerrors>
<showfreemem>false</showfreemem>
<masterlock>
<!-- Set to 0 to allow infinite password retries in XBMC. Setting a positive !-->
<!-- number N will deny access to any locked bookmark if N consecutive bad !-->
<!-- passwords are sent for any locked bookmark. !-->
<maxretry>0</maxretry>
<!-- Set to 1 to allow XBMC Master Lock to shut off the XBOX if the user !-->
<!-- enters too many bad Master Lock password retries. Set to 0 to disable. !-->
<enableshutdown>0</enableshutdown>
<!-- Set to 1 to prompt user for mastercode when doing add/edit/delete on all !-->
<!-- shares using the context menu, or 0 to only prompt on locked shares. !-->
<!-- Useful to prevent unwanted changes/viewing of shares and user/pass info. !-->
<protectshares>0</protectshares>
<!-- Set to 1 to prompt user for the mastercode when XBMC starts! !-->
<!-- If the user enter a invalid mastercode XBMC will shut down. !-->
<startuplock>0</startuplock>
<!-- Set to 1 to prompt user for the mastercode when FilemanagerWindow will be opened !-->
<LockFilemanager>0</LockFilemanager>
<!-- Set to 1 to prompt user for the mastercode when SettingsWindow will be opened !-->
<LockSettings>0</LockSettings>
<!-- Set to 1-15 to prompt user for mastercode when HomeMediaWindow will be opened !-->
<!-- 1=Music 6=Music & Pictures 11=Music & Video & Pictures !-->
<!-- 2=Video 7=Music & Programs 12=Programs & Video & Music !-->
<!-- 3=Pictures 8=Video & Pictures 13=Programs & Pictures & Music !-->
<!-- 4=Programs 9=Video & Programs 14=Music & Pictures & Video !-->
<!-- 5=Music & Video 10=Pictures & Programs 15=Music & Video & Pictures & Program !-->
<LockHomeMedia>0</LockHomeMedia>
<!-- Set mastermode as follows: !-->
<!-- 0 = Masterlock always unlocked. This is the default if not specified. !-->
<!-- 1 = Numeric lock. Can be typed via on screen numpad or remote control. !-->
<!-- 2 = Gamepad lock. Enter by pushing XBOX controller button sequence. !-->
<!-- 3 = Full-text lock. Enter with on screen keyboard or USB keyboard. !-->
<!-- Bookmark lock settings are only valid if the mastermode is > 0. !-->
<mastermode>0</mastermode>
<!-- Set mastercode: where mastermode is set to value: !-->
<!-- 1: Enter numeric password only. Do not use spaces or other characters. !-->
<!-- 2: Enter gamepad button sequence using the following letter codes: !-->
<!-- A B X Y = Same as buttons on gamepad !-->
<!-- U D L R = D-pad Up, Down, Left, Right !-->
<!-- W K ( ) = White, Black, Left Trigger, Right Trigger !-->
<!-- 3: Enter HTML-escaped alphanumeric password. Make sure all characters !-->
<!-- are available on your language's on screen keyboard/USB keyboard. !-->
<mastercode>-</mastercode>
</masterlock>
<!-- DO NOT TOUCH THESE SETTINGS!, (unless you know what you're doing) !-->
<!-- This setting can be changed from the Settings GUI! !-->
<!-- workgroup : workgroup which XBMC uses to login to a server. !-->
<!-- smbip: defines the ip adress from the share source [normly PC ip] !-->
<!-- smbsharename: defines the default share name! !-->
<!-- defaultusername: the username and password that !-->
<!-- defaultpassword: will be used if none is specified in bookmark, useful for !-->
<!-- samba browsing. Falls back to guest access if not set. !-->
<!-- winsserver: if you run one you can set the ip here (if you don't know !-->
<!-- what a winsserver is the leave it as it is). !-->
<!-- debuglevel: only set this if you have problems using samba (0 - 10) !-->
<!-- setting it too high will slow it down a lot. !-->
<samba>
<workgroup>WORKGROUP</workgroup>
<smbip>192.168.0.106</smbip>
<smbsharename>(SMB) Network</smbsharename>
<defaultusername>-</defaultusername>
<defaultpassword>-</defaultpassword>
<winsserver>-</winsserver>
<debuglevel>0</debuglevel>
</samba>
<!-- This is the IP address to freedb.org CDDB music lookup database !-->
<!-- Please visit the page below for a list of mirrors !-->
<!-- http://www.freedb.org/modules.php?na...ntpage&artid=9 !-->
<CDDBIpAddress>freedb.freedb.org</CDDBIpAddress>
<!-- determines which drives to use. Only change this for LBA48 support !-->
<!-- Should autodetect on most bioses by default. If your XBMC crashes after mapping F: !-->
<!-- according to xbmc.log, then disable auto-detection of F and G and set them manually !-->
<autodetectFG>yes</autodetectFG>
<useFDrive>yes</useFDrive>
<useGDrive>no</useGDrive>
<!-- Only set to yes if replaced Xbox DVD-ROM drive with a PC DVD-ROM drive !-->
<usePCDVDROM>no</usePCDVDROM>
<!-- Should a CD with ISO/UDF filesystem be treated as ISO (yes) or UDF (no) when autodetecting !-->
<detectAsIso>no</detectAsIso>
<!-- Which dashboard to launch when exiting XBMC !-->
<!-- Ex: "<dashboard>C:\xboxdash.xbe</dashboard>" !-->
<dashboard>C:\evoxdash.xbe</dashboard>
<!-- Fill in path+filename of external DVD player !-->
<!-- if empty, XBMC will play any DVD's by itself !-->
<!-- Ex: "<dvdplayer>C:\xboxdash.xbe</dvdplayer>" !-->
<dvdplayer>-</dvdplayer>
<!-- Fill in path&filename of external CD audio-player !-->
<!-- if empty, XBMC will play any AudioCD's by itself. !-->
<!-- Only applicable if CDDA=Yes in Autorun settings. !-->
<cddaplayer>-</cddaplayer>
<!-- Alternate subtitle directory. If subtitle can't be found !-->
<!-- in same directory as the movie XBMC will look here next: !-->
<!-- Adding subtitles with the name "subtitle.[langext].[subextension]" !-->
<!-- will automatically make them be added for all movies as !-->
<!-- alternate subtitles !-->
<subtitles>$HOME\subtitles</subtitles>
<!-- Directory to cache files in. Used with e.g. compressed rar files !-->
<cachepath>Z:\</cachepath>
<!-- Translation table for subtitle and audio names. !-->
<languagecodes>
<code><short>alt</short><long>Alternate</long></code>
</languagecodes>
<!-- startup windows !-->
<!-- 0 = XBMC Title Screen !-->
<!-- 1 = My Programs !-->
<!-- 2 = My Pictures !-->
<!-- 3 = My Files !-->
<!-- 4 = Settings !-->
<!-- 5 = My Music !-->
<!-- 6 = My Videos !-->
<!-- 2700 = Xlink Kai !-->
<startwindow>0</startwindow>
<!-- Display files with these extensions under pictures, music and videos !-->
<pictureextensions>.png|.jpg|.jpeg|.bmp|.gif|.ico| .tif|.tiff|.tga|.pcx|.cbz|.zip|.cbr|.rar</pictureextensions>
<musicextensions>.nsv|.m4a|.flac|.aac|.strm|.pls|. rm|.mpa|.wav|.wma|.ogg|.mp3|.mp2|.m3u|.mod|.amf|.6 69|.dmf|.dsm|.far|.gdm|.imf|.it|.m15|.med|.okt|.s3 m|.stm|.sfx|.ult|.uni|.xm|.sid|.ac3|.dts|.cue|.aif |.wpl|.ape|.mac|.mpc|.mp+|.mpp|.shn|.zip|.rar|.wv| .nsf|.spc|.gym</musicextensions>
<videoextensions>.3gp|.nsv|.ts|.ty|.strm|.rm|.rmvb |.m3u|.ifo|.mov|.qt|.divx|.xvid|.bivx|.vob|.nrg|.i mg|.iso|.pva|.wmv|.asf|.asx|.ogm|.m2v|.avi|.bin|.d at|.mpg|.mpeg|.mp4|.mkv|.avc|.vp3|.svq3|.nuv|.viv| .dv|.fli|.rar|.001|.wpl|.zip</videoextensions>
<!-- RSS feeds. To have multiple feeds, just add a feed to the set. You can also have multiple sets. !-->
<!-- To use different sets in your skin, each must be called from skin with a unique id. !-->
<rss>
<set id="1">
<feed updateinterval="30">http://www.xbox-scene.com/xbox1data/xbox-scene.xml</feed>
</set>
</rss>
<!-- Regular expressions for use in video stacking !-->
<!-- These MUST have a (...) surrounding the volume label portion. eg ([0-9]*) to choose the number !-->
<!-- found in the string. Any text for matching is compared case-insensitive. !-->
<!-- Anything matched will be removed from titlename. !-->
<!-- If more than one (...) section is used, first one will be prefix, second one volume label, !-->
<!-- any third one (doesn't have to exist) will be suffix. Use this too keep extensions after match. !-->
<videostacking>
<regexp>[ _\.-]+cd[ _\.-]*([0-9a-d]+)</regexp>
<regexp>[ _\.-]+dvd[ _\.-]*([0-9a-d]+)</regexp>
<regexp>[ _\.-]+part[ _\.-]*([0-9a-d]+)</regexp>
<regexp>()[ _\.-]+([0-9]*[abcd]+)(\....)$</regexp>
<regexp>()[\^ _\.-]+([0-9]+)(\....)$</regexp>
<regexp>([a-z])([0-9]+)(\....)$</regexp>
</videostacking>
<!-- Path where XBMC should store its thumbnails !-->
<thumbnails>$HOME\thumbs</thumbnails>
<!-- Path where XBMC should store its shortcuts !-->
<shortcuts>$HOME\shortcuts</shortcuts>
<!-- Path where xbmc should store the music albums cache !-->
<albums>$HOME\albums</albums>
<!-- Path where SHOUTcast rips/recordings should be stored !-->
<recordings>$HOME\recordings</recordings>
<!-- Path where XBMC screenshots should be stored !-->
<screenshots>$HOME\screenshots</screenshots>
<!-- Path where XBMC's CDDA Rips should be stored !-->
<!-- Note! This must point to an existing folder. !-->
<CDDARipPath>E:\Music\CD-Rips</CDDARipPath>
<!-- Move and repeat delays for Xbox controller and DVD-remote (values are shown in milliseconds) !-->
<!-- Deadzone for controller is a value between 0 and 1 (0 being no deadzone, 1 being all deadzone) !-->
<delays>
<remote>
<repeat>480</repeat>
</remote>
<controller>
<move>220</move>
<repeat>220</repeat>
<deadzone>0.1</deadzone>
</controller>
</delays>
<!-- IR-Remote debug info. Displays the DVD-remote code with each button press. !-->
<!-- Useful to see if XBMC reads extra buttons on your own universal IR remote. !-->
<!-- These remote codes can be placed in keymap.xml to give more button options !-->
<displayremotecodes>false</displayremotecodes>
<!-- This allows you to overwrite/specify icons shown for specific file types !-->
<filetypeicons>
<xbe>defaultProgram.png</xbe>
</filetypeicons>
<!-- All bookmarks can be LOCKED by adding lockmode/lockcode values as follows: !-->
<!-- Set lockmode to: !-->
<!-- 0 = Bookmark not locked. This is the default value if not specified. !-->
<!-- 1 = Numeric lock. Can be typed via on screen numpad or remote control. !-->
<!-- 2 = Gamepad lock. Enter by pushing XBOX controller button sequence. !-->
<!-- 3 = Full-text lock. Enter with on screen keyboard or USB keyboard. !-->
<!-- lockcode: where lockmode is set to value: !-->
<!-- 1: Enter numeric password only. Do not use spaces or other characters. !-->
<!-- 2: Enter gamepad button sequence using the following letter codes: !-->
<!-- A B X Y = Same as buttons on gamepad !-->
<!-- U D L R = D-pad Up, Down, Left, Right !-->
<!-- W K ( ) = White, Black, Left Trigger, Right Trigger !-->
<!-- 3: Enter HTML-escaped alphanumeric password. Make sure all characters !-->
<!-- are available on your language's on screen keyboard/USB keyboard. !-->
<!-- Example: !-->
<!-- <bookmark> !-->
<!-- <name>SMB</name> !-->
<!-- <path>smb://DOMAIN;username:pwd@MyWindowsServer/movies/</path> !-->
<!-- <lockmode>1</lockmode> !-->
<!-- <lockcode>12345678</lockcode> !-->
<!-- </bookmark> !-->
<!-- My Programs bookmark !-->
<!-- The depth allows you to specify how deep to look for XBE when flattening is on, !-->
<!-- for example, with Depth of 1: !-->
<!-- F:\Games\ !-->
<!-- game1 !-->
<!-- game2 !-->
<!-- game3 !-->
<!-- If your depth is 2, it will look even further for the XBE !-->
<!-- F:\Emulators\ !-->
<!-- Nintendo\ !-->
<!-- game1 !-->
<!-- game2 !-->
<!-- Arcade\ !-->
<!-- game1 !-->
<!-- game2 !-->
<!-- You can have multiple paths per bookmark (only for myprograms). Use a comma-separated list for paths. !-->
<!-- Ex: <path>E:\Games\,F:\Games\</path> !-->
<!-- <path> can also take direct links to XBE !-->
<!-- Ex: <path>E:\Apps\,C:\xbmc.xbe</path> !-->
<!-- All bookmarks can have a custom thumbnail icon. !-->
<!-- Image must be located locally on the xbox !-->
<!-- Example: !-->
<!-- <bookmark> !-->
<!-- <name>SMB</name> !-->
<!-- <path>smb://DOMAIN;username:pwd@MyWindowsServer/movies/</path> !-->
<!-- <thumbnail>E:\Apps\XBMC\media\movies.png</thumbnail> !-->
<!-- </bookmark> !-->
<myprograms>
<default>Games</default>
<bookmark>
<name>Games</name>
<path>E:\Games\,F:\Games\,G:\Games\</path>
<depth>1</depth>
</bookmark>
<bookmark>
<name>Emulators</name>
<path>E:\Emulators\,F:\Emulators\,G:\Emulators\</path>
<depth>1</depth>
</bookmark>
<bookmark>
<name>Programs</name>
<path>E:\Apps\,F:\Apps\,G:\Apps\,C:\xboxdash.xbe </path>
<depth>1</depth>
</bookmark>
<bookmark>
<name>DVD-Game</name>
<path>D:\default.xbe</path>
<depth>1</depth>
</bookmark>
</myprograms>
<!-- My Videos shares !-->
<video>
<default></default>
<bookmark>
<name>E Drive</name>
<path>E:\</path>
</bookmark>
<bookmark>
<name>F drive</name>
<path>F:\</path>
</bookmark>
<bookmark>
<name>G drive</name>
<path>G:\</path>
</bookmark>
<bookmark>
<name>DVD-ROM drive</name>
<path>D:\</path>
</bookmark>
<!-- Expert setting: Uncomment for seperate ISO and UDF share !-->
<!-- Comment out the bookmark named DVD to disable DVD autodetect !-->
<!-- for my video !-->
<!-- <bookmark> !-->
<!-- <name>ISO</name> !-->
<!-- <path>iso9660://</path> !-->
<!-- </bookmark> !-->
<!-- <bookmark> !-->
<!-- <name>UDF</name> !-->
<!-- <path>UDF:</path> !-->
<!-- </bookmark> !-->
<bookmark>
<name>XNS Network Share</name>
<path>xns://192.168.0.1:1400/</path>
</bookmark>
<bookmark>
<name>XBMSP Network Share</name>
<path>xbms://192.168.0.1:1400/</path>
</bookmark>
<bookmark>
<name>XBMSP Network Servers (Auto-Discover)</name>
<path>xbms://</path>
</bookmark>
<bookmark>
<name>SMB Network Share</name>
<!-- You can use one of these following formats: !-->
<!-- smb://domain;user:password@ip/share/directory/ !-->
<!-- smb://user:password@ip/share/ !-->
<!-- Only if guest/public access is enabled: !-->
<!-- smb://ip/ !-->
<path>smb://DOMAIN;username:pwd@MyWindowsServer/movies/</path>
</bookmark>
<bookmark>
<name>WORKGROUP (SMB) Network</name>
<path>smb://</path>
</bookmark>
<bookmark>
<name>ReplayTV</name>
<path>rtv://*/</path>
</bookmark>
</video>
<!-- My Music shares !-->
<music>
<default></default>
<bookmark>
<name>C Drive</name>
<path>C:\</path>
</bookmark>
<bookmark>
<name>E Drive</name>
</bookmark>
<bookmark>
<name>F drive</name>
</bookmark>
<bookmark>
<name>G drive</name>
</bookmark>
<bookmark>
</bookmark>
<!-- Expert setting: Uncomment for seperate ISO and UDF CDDA share !-->
<!-- for my music !-->
<!-- <bookmark> !-->
<!-- </bookmark> !-->
<!-- <bookmark> !-->
<!-- </bookmark> !-->
<!-- <bookmark> !-->
<!-- <name>CDDA</name> !-->
<!-- <path>cdda://</path> !-->
<!-- </bookmark> !-->
<bookmark>
</bookmark>
<bookmark>
</bookmark>
<bookmark>
</bookmark>
<bookmark>
<path>smb://DOMAIN;username:pwd@MyWindowsServer/music/</path>
</bookmark>
<bookmark>
</bookmark>
<bookmark>
<name>MS Soundtracks</name>
<path>soundtrack://</path>
</bookmark>
<bookmark>
<name>iTunes Network Share (DAAP)</name>
<!-- only use an IP address here !-->
<path>daap://192.168.1.100</path>
</bookmark>
<bookmark>
<name>SHOUTcast Top 500</name>
<path>shout://www.shoutcast.com/</path>
</bookmark>
<bookmark>
<name>Shoutcast Rips</name>
<path>$HOME\recordings</path>
</bookmark>
</music>
<!-- My Pictures shares !-->
<pictures>
<default></default>
<bookmark>
<name>C Drive</name>
</bookmark>
<bookmark>
<name>E Drive</name>
</bookmark>
<bookmark>
<name>F drive</name>
</bookmark>
<bookmark>
<name>G drive</name>
</bookmark>
<bookmark>
</bookmark>
<bookmark>
<name>Screenshots</name>
<path>$HOME\screenshots</path>
</bookmark>
<!-- for my pictures !-->
<!-- <bookmark> !-->
<!-- </bookmark> !-->
<!-- <bookmark> !-->
<!-- </bookmark> !-->
<bookmark>
</bookmark>
<bookmark>
</bookmark>
<bookmark>
</bookmark>
<bookmark>
<path>smb://DOMAIN;username:pwd@MyWindowsServer/pictures/</path>
</bookmark>
<bookmark>
</bookmark>
</pictures>
<!-- File-manager shares !-->
<files>
<bookmark>
<name>C Drive</name>
</bookmark>
<bookmark>
<name>E Drive</name>
</bookmark>
<bookmark>
<name>F drive</name>
</bookmark>
<bookmark>
<name>G drive</name>
</bookmark>
<bookmark>
<name>Q drive</name>
<path>Q:\</path>
</bookmark>
<bookmark>
</bookmark>
<!-- for my files !-->
<!-- <bookmark> !-->
<!-- </bookmark> !-->
<!-- <bookmark> !-->
<!-- </bookmark> !-->
<bookmark>
</bookmark>
<bookmark>
</bookmark>
<bookmark>
</bookmark>
<bookmark>
<path>smb://DOMAIN;username:pwd@MyWindowsServer/files/</path>
</bookmark>
<bookmark>
<name>FTP Network Share</name>
<!-- ftp://user:password@ip/directory/ !-->
<!-- ftp://user:password@ip/ !-->
<!-- If you want to connect with anonymous then leave !-->
<!-- the user pass free: ftp://ip/ !-->
<path>ftp://username:password@ip:port/folder/</path>
</bookmark>
<bookmark>
</bookmark>
</files>
<homebuttons>
<button>
<description>My Programs</description>
<label>0</label>
<execute>XBMC.ActivateWindow(1)</execute>
<icon>102</icon>
</button>
<button>
<description>My Files</description>
<label>7</label>
<execute>XBMC.ActivateWindow(3)</execute>
<icon>106</icon>
</button>
<button>
<description>My Pictures</description>
<label>1</label>
<execute>XBMC.ActivateWindow(2)</execute>
<icon>104</icon>
</button>
<button>
<description>My Music</description>
<label>2</label>
<execute>XBMC.ActivateWindow(5)</execute>
<icon>103</icon>
</button>
<button>
<description>My Videos</description>
<label>3</label>
<execute>XBMC.ActivateWindow(6)</execute>
<icon>105</icon>
</button>
<button>
<description>Weather</description>
<label>8</label>
<execute>XBMC.ActivateWindow(2600)</execute>
<icon>107</icon>
</button>
<button>
<description>Settings</description>
<label>5</label>
<execute>XBMC.ActivateWindow(4)</execute>
<icon>109</icon>
</button>
<default>0</default>
</homebuttons>
</xboxmediacenter>
ok värkar som jag fått det mesta att funka nu med SMB. utom att min Mapp som heter _Recived Files inte delas ut i XBMC allt annat funkar. blir galen!
Har ytterligare ett annat problem med smb-utdelningen. Jag tar mig in på resursen och kan spela filmer som ligger i mappen. Men jag tar mig inte in i undermappar. Får meddelandet: error success. Någon som har någon idé vad felet kan vara?
Plastankan:
Är du 100 % på att den mappen du delar ut heter _Recived files (i windows) ? kolla guiden!!!! annars ta bort _ på filnamnet....
Doin:
har du de rätta rättigheter för katalogen du delar ut? (windows) underliggande kataloger måste oxå tillhöra samma grupp.
annars kan du prova med att sätta en "/ " efter den mapp du delar ut på .xml filen
Jodå fått allt att funka iallafall föytom att alla mappar utom _recivedfiles ligger under smb network utan den ligger ensam under en annan mapp på xboxenCitat:
Original inlägg av tiito78
Har hållt på hur länge som helst men får det inte att funka!
- Min utdelade kataloger syns i WORKGROUP på boxen
- Min utdelade mapp "Anka" syns på boxen. Klickar jag på den säger den "Can´t connect to network server".
- Jag har stängt av brandvägg
- Jag har gjort som manualen säkert 10 gånger!
Kan XP ha problem med file sharing eller nåt annat? Jag har tom tagit en kompis XML och skrivit exakt som han gjort bara för att testa men det funkar inte ändå. Tips, nån?
Tack
A