HD advance
Printable View
HD advance
Är väl lika lätt med HD Loader? Är ju samma sak i princip
lika lätt ja men bätre
vet nån om följande spel funkar
Colin mcrea 2005
Indiana jones
NFS Underground Funkar
Colin McRae 2005 funkar iaf från att lägga in via pcn till ps2hdn, vet inte hur det är med att lägga in orginal dock via ps2ans dvdläsare.... (sen man måste ha Mode 3 aktiv för att det ska starta)
Det använder dock extremt mycket plats på minneskortet, hela 4meg >_< (standardkorten ligger på 8meg så jag blev tvungen att slänga en stor hög med saves för att det skulle kunna spara öht...)
Snabb fråga.
Är det denna man behöver får att montera HD?
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=144&xSec=28
Går det att köra in Brända spel från skiva till HD med HDloader?
PAL/NTSC spelar de nån roll isf?
Har förstått att original funkar..
Sorry om jag tjatar men jag vill bara vara 100% säker innan jag beställer!
Final Fantasy X: Funkar fint utan problem
Final Fantasy X-2: Funkar också bra
Driv3r: Funkar
Freekstyle: Funkar
The Getaway: Funkar
Soul Calibur 2: Har inte fått igång det på någon mode alls, någon annan som har det??
Det är den du behöver ja, den kopplar du hårddisken till och pluggar sedan in alltihopa baktill i expansionsplatsen på ps2an. Om du inte har chip kan du inte lägga in brända spel från skiva till HD med HDloader, men du kan lägga in brända spel från datorn via program som WinHIIP om du plockar ut hdn ur ps2an och kopplar in den i pcn (enklast med en extern usb2/firewire-hdcase eller hårddiskkassett). PAL/NTSC spelar ingen roll, bara du har en någorlunda modern tv så bör den klara både och.Citat:
Original inlägg av daydreamer
Tack för ett tillfredsställande svar!
Då blir de till att köpa! =)
Det funkar inte med HdloaderCitat:
Original inlägg av krapduude
Det finns något sätt att patcha spelet så att det funkar, men jag har inte orkat sätta mig in i hur man gör det dock...
(involverar någonting om att man måste först kopiera in rubbet på hårddisken i en mapp och lägga till några filer från cdloader som sedan ska ändras så att den startar spelets elf-fil eller något sånt, sedan ska man göra en fungerande skiva av det med program som gör ps2-skivor och sedan ska resulterande iso-filen in på ps2ans hd, då ska det tydligen funka om man gjort det rätt)
X-Files - Resist or Serve och Prince of Persia funkar bra.