Vad vill du få sagt med länken?????
Printable View
Vad vill du få sagt med länken?????
Aha, nu förstår jag, Team bice har stulit bilder....
Det är väl därför "diagrams" sektionen är "under construction". Dom har helt enkelt inga punkter att sätta chippet i....
Edit:
Har nu skickat ett litet klagomål ( :mad: ) till Team Bice... I det frågar jag vad i helvete dom sysslar med (På engelska förstås), och en hel del svordomar och fördomar förekommer också... Om jag får nåt svar så ska jag publicera det här.
ja men varför lägga upp bilder på ett sådant chip?
Förövrigt har dom kommit överens om på xbox-scenes forum att hela spice konceptet är fake (iaf tills motsatsen bevisats)
Fast visst hoppas man på att det inte är fake..
Dom rippade väl ner det från sidan, för att ha som "protoyp". Tror inte att det är deras verk, och tror inte heller att det gör ett j-vla piss på 360'n. Visst hoppas man, men även hoppet sviker ibland... :mad:
Vet på ett ungefär vad det är för chip dom valt som prototyp. En simpel krets för displayer till tex klockradios haha
the Atmel chip with AT90S2313-10PC
info on the chip is the one at the bottom of there info page
AT90S2313 8-bit AVR® Microcontroller with 2K Bytes of In-System Programmable Flash
Features
? Utilizes the AVR® RISC Architecture
? AVR - High-performance and Low-power RISC Architecture
- 118 Powerful Instructions - Most Single Clock Cycle Execution
- 32 x 8 General Purpose Working Registers
- Up to 10 MIPS Throughput at 10 MHz
? Data and Non-volatile Program Memory
- 2K Bytes of In-System Programmable Flash
Endurance 1,000 Write/Erase Cycles
- 128 Bytes of SRAM
- 128 Bytes of In-System Programmable EEPROM
Endurance: 100,000 Write/Erase Cycles
- Programming Lock for Flash Program and EEPROM Data Security
? Peripheral Features
- One 8-bit Timer/Counter with Separate Prescaler
- One 16-bit Timer/Counter with Separate Prescaler,
Compare, Capture Modes and 8-, 9-, or 10-bit PWM
- On-chip Analog Comparator
- Programmable Watchdog Timer with On-chip Oscillator
- SPI Serial Interface for In-System Programming
- FullDuplexUART
? ? Special Microcontroller Features
- Low-power Idle and Power-down Modes
- External and Internal Interrupt Sources
? ? Specifications
- Low-power, High-speed CMOS Process Technology
- Fully Static Operation
? Power Consumption at 4 MHz, 3V, 25°C
- Active: 2.8 mA
- Idle Mode: 0.8 mA
- Power-down Mode: <1 µA
? I/O and Packages
- 15 Programmable I/O Lines
- 20-pin PDIP and SOIC
? Operating Voltages
- 4.0 - 6.0V
? Speed Grades
- 0 - 10 MHz
I think they use these chips in clock radio for digital displays
Hehe, villka jävla suckers...
här är något liknande förra länken.
http://www.icemod*********/info.php
det jag blir lite fundersam över är att dom länkar till en shop i canada som har lagt upp att dom ska börja sälja det så småningom.
Verkar vagt men man vet ju aldrig.
Hansi, du har väl koll på dom flesta tillverkarna? vad säger du?
Ja, jäklar!!
Då får vi se vad som händer med den så kallade sälj starten, som skall komma inom 2 veckor....
mmm men jag tvivlar på att det är sant.
Men det är klart att det är kul om dom löst det :D
Har fått svar från Team Bice:
""
Fake? You guys are just to slow, peace
-----Original Message-----
From: Billy Signal [mailto: ********@comhem.se]
Sent: Saturday, January 07, 2006 12:34 PM
To: info@icemod*********
Subject: Stop fakin'
What are your so-called "Team" doing? Trying to fool people? I guess you
have heard about ripping pictures:
http://www.dot-aster.com/Main_MiniChip_L2.htm .
It is kinda clear to me that you'r just a scam! I don't expect an answer
from you, since you can't be trusted...
//No Greetings, A REAL Xbox360 Hacker
P.S. UP YOURS!
--
No virus found in this incoming message.
Checked by AVG Free Edition.
Version: 7.1.371 / Virus Database: 267.14.15/223 - Release Date: 1/6/2006
""
Inte så mycket till svar enligt mig... Fast jag kanske gick lite för hårt fram.... :mad:
Ha, ha, bra jobbat blixten ;)
Du hade nog fått reda på mer om du inte varit så "oförskämd"....
Skulle nån avsluta ett mail med "P.S. UP YOURS!" så skulle jag knappast engagera mig i att ens svara.
Saxat från deras sida... ( http://www.icemod*********/news.php )
8<-----------------
01.07.2005.UPDATE - Regarding our chip as a 'fake', Firstly, if you believe this then leave, secondly this chip will be released, and will hit the market shortly, to all the non believers. As for pre-orders, we are only gathering lists at this time for initial stock release, we are NOT accepting payment of any sort, please do not send us any money at this time, contact your retailers listed above. Thanks
8<-----------------
Det har ploppat upp en hel del återförsäljare på deras sida.....
Men är det bara jag som inte känner igen någon av dessa återförsäljare sedan tidigare...man vet ju vilka företag i t.ex. england och tyskland som varit att lita på de senaste åren, inget av dom är med...
mm väldigt konstigt inte ens divineo finns med
Nä .. jag känner inte igen någon av dom heller... men om det är en bluff så lägger dom ner ett ganska bra arbete .
Men det e klart... någon som hört talas om teknikboom.se.. dom blåste ju en hel del med folk. Och dom hade ju allt.. Fskatt, support, reklam i tidningar (och tv?) mm
så man vet ju aldrig. Återstår och se.
Känner inte igen något av dom listade företagen.Citat:
Original inlägg av Hansi
Ett av dom har inte ens nån fungerande hemsida nu när jag kikade igenom länkarna. (abbymods)
Och dom andra hemsidorna ser ruskigt "nya" ut, dvs dåligt sortiment.
Kikar men dessutom på adresserna så är dom snarlika varandra.
En av sidorna säljer även NIKE skor..... kanske kan det vara nått för Hansi att dryga ut dags kassan med?? :D
kolla in tredje nerifrån och säg mig om det är någon som känner igen den där kretsen
http://www.ozgear.com.au/electronicparts/Kits3.htm
texten till bilden lyder så här:
KIT AVR SIMMSTICK DEVELPMT
AVR Simmstick Development Board Kit :- (Designed by Dontronics) AVR chips are a new range of micro-controllers that boast faster operating speeds and a larger instruction set than other micro-controllers. The AVR development series of Kits designed by Dontronics are designed to be an inexpensive method of prototyping projects using the Atmel AVR range of micro-controllers. The K 9510 is suitable for programming and prototyping projects using the 20 pin series of Atmel AVR micro-controllers. The K 9515 has been designed as a development platform which suits a wider variety of the AVR I.C., including the 8, 20 and 28 pin AVR micro-controllers. The K 9515 may also act as a mother board for the K 9510 . Each kit is supplied with a AVR micro-controller and all the necessary components to begin prototyping your first micro-controlled project immediately.
Heh..... nu har dom tagit bort alla bilder på deras så kallade "chip"...
Saxat från deras sida:
Pictures: Have been removed due to new features, pcb boards, and security issues
Mmmm... jag undrar ja...
tror vi kan dra slutsatsen att detta är fejk nu..
En sida dom länkar till säger så här:
http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=5845
tror jag också..men det verkar ju vara saker på gång nu iallafall. http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...AAyCEhUxxa.php
Mupparna håller aldrig vad dom låvar... Kanske ska skicka lite mer oförskämda mejl till idioterna... :D:D:D:D
Nu har dom en video me :D
http://www.icemod*********/news.php
skit video e det
vill döda dom :D
Fan, det är ju omöjligt att se ifall de ens stoppar i en bränd dvd eller inte...Citat:
Original inlägg av Postal
Dom har inte ens råd med en bra kamera lr ljus till lägenheten där dom e.
så cash har dom nog inte.
lär nog kosta en dell o ta fram ett chip.
längtar till mer fake videos kommer så man kan skratta vidare :D
Vad tror ni om deras "OS" då? Kan ju inte se mer fake'at ut... :D:D Detta Team kan ju ljuga vidare, ingen tror dem ändå.
Deras OS ser ut som något en 12-åring skapat i paint...Citat:
Original inlägg av Blixten100
Detta kan ju vara Något för alla xbox 360 fans http://www.naoneo.com/
en till.. att dom orkar. Som att deras video var övertygande.
FAKE FAKE FAKE
Bild på deras lilla kit http://www.kotaku.com/gaming/anothericemodchip%3F.jpg :D :D :D
Och du läste inte självironin på deras site om att deras chip är lika äkta som michael jacksons näsa :-)
Citat:
Original inlägg av mysiskatten
NaoNeo (aka. Fluff) skapade sidan som ett skämt av team I.C.E.
Citat:
Original inlägg av Hansi
det missade jag såklart :D
Lyssna inte på sån skit jag vet att de e fake för att de visar två helt olika chipp med samma namn och version. Ska ni köpa 360 Chip så vänta på att PSXcare får in sina sen när de är klara.
Det är ju så ironiskt att de säger att "vi har ett fulltfungerande xbox 360 chip men av säkerhesskäl så har alla bilder, bevis samt information blivit försenade..." ja, tjena...
Om chipet HADE varit äkta så hade det faktiskt varit en bra ide att inte visa bilder på chippet, publicera installationsanvisningar eller ens ange hur många anslutningar det är.
Ju längre tid det tar innan någon annan lyckas tillverka ett chip desto mer pengar tjänar man på att vara först. Så det är bara dumt att ge konkurrenterna ledtrådar som kan hjälpa dom i deras utveckling.
Men i det här fallet beror det givetvis på att allt är FAKE
Okej, nu har det väl sagts minst tio ggr att det är en fejk, det kanske räcker? :p
nej, inte förrän det nämnts 20 ggr... Tillåt mig:
FAKE, FAKE!
Jag börjar mistänka att detta KANSKE är fake.... (ironi)
ny video http://www.icemod*********/teamicevideo2.rar
bevisar inte så mycket men man kan hoppas att den är äkta
Dom har väl bara sett till att hålla händerna still den här gången...
kanske använt ett stativ till webbcamen... :D
Allvarligt, den här videon är ju bara bullshit också. Den här gången har dom inte klippt ihop nåt, syns tydligen på frameraten, inga droppar eller avvikelser. Men dom har ju tydligen satt på en sån här klisterlapp på original-skivan. (Ni vet, såna här man skriver ut på, sedan klistrar man dem på skivan, för att det ska se mer original ut). Dom har satt på en sån, och skrivit på, så att det ska se ut som en bränd skiva. Har ni nånsins sätt en DVD-R där bildtrycket på skivan täcker glas cirkeln i mitten? Nä, trodde inte det...
Du har så rätt så blixten100
Kunnde dom inte vänt på skivan så man fick se undersidan? så man kunnde se om den var blå lr nått så man kunnde se att det var en icke orginal DVD.
Helt klart en klisterlapp på original-skivan!
Ingen som har deras andresser lr nått? nånstans på nätet måste det stå var idioterna bor o så.
:mad: döda :D :D
Troligtvis BS, men man kanske inte ska avfärda dom baserat på hur skivan ser ut, det finns skivor som ser ut så. Kolla här: http://www.dmg.se/Shop/Index.php?ArticleId=wscd13Citat:
Original inlägg av Blixten100
Nu är iofs själva bilden på en CD-R enligt bild namnet, men den är ju väldigt lik den i filmen. Har själv Verbatim skivor som ser ut så förutom att det står Verbatim längst in på skivan.
Jag hoppas att chippet är äkta så jag kan köpa en 360, det är väl kanske därför jag griper efter alla strån som går. :D
Att avfärda det som fake pga skivans utseende är att leta fel. De otroliga populära skivorna Ritek ser ut precis sådär.
Men förmodligen är det ju fake. Men men, man får väl hoppas?
Fan vad alla är anti här inne, ingen verkar tro på någonting som kommer upp.
Vissa tror sig kunna så mycket, ni kommer antagligen inte tro på det heller när ni ser en film senare som visar sig inte vara fake.
Förstår inte varför den här filmen skulle vara fake. Lek inte maestro grabbar när ni inte själva vet något.
Men vafan om du läser hela tråden så ser du att det har lagts fram en hel del bevis för att "team ice's" 360-chip är fejk...
"Men vadfan" :) jag ser inga bevis, ge något mer konkreta kanske. Det där om att skivan skulle se konstig ut köper jag inte, ser ut som en vanlig DVDR.
Men läs HELA tråden så fattar du nog :p
Visst, köp skiten och bli blåst, det är ditt misstag att tro på mupparna...