-> Rejjo
Tackar, ska testa imorron:) nu.. sova:)
Printable View
-> Rejjo
Tackar, ska testa imorron:) nu.. sova:)
Hej!Citat:
Original inlägg av rejjo
Har ett Xbox, kan man lägga in en superdisc som är bränd på en en skiva före man lägger in bios och sådant?
Quota LAGOM!
Bios måste alltid in FÖRST
Nödvändigt att citera hela guiden... :)
Hej tack för senaste svaret.
Nu till nästa fråga, jag har installerat en superdisc 3.7 (EvoX 393...) och kört igång xbox:et men det har svårt att starta.
Startar var femte gång ungefär, annars så blinkar "cd-lampan" några gånger och efter ett tag blinkar den rött och grönt.
Det kan räcka med och dra ur sladden ett tag så fungerar den ibland igen.
Vad är då felet? Dålig version av chipet, Bios, mm...
Tack på förhand...
Brukar väl vara dålig chipinstallation, kolla alla lödningar och så, förmodligen är det en kallödning...
1. När du startar xboxen får du upp en blå skärm där det står FlashBIOS 3.0.3 överst. Lite längre ner finns fem olika alternativ, välj det första ?Enable Network Flashing?.
Hur går det till?
Ursäkta mig men, va?!??!Citat:
Original inlägg av Wercin
Begrep inte hur man fick upp "blåsidan"..men min bios är redan flashad..tänkte flasha om den..det var därför.
Har du nån koll på hur man gör om man ska flasha om den?
Ja det kan du ge dig f*n på ;). Det har jag också gjort en guide på;
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=25894
Tja! Igår satte jag in DuoX2 i två boxar, gick hur smidigt som helst. Tänkte bara återigen bekräfta det som jag tidigare skrivit och även rejjo så vänligt lagt till i sin guide. Jag var tvungen att skriva http://ipnummer när jag skulle flasha via nätverk.
Jag skall senare testa att flasha cromwell på den ena boxen, så blir man förhoppningsvis en erfarenhet rikare..
Nu blir hansi sur på mig, men jag bara måste... :)
varför välja DuoX2 när smartXX är så mycket bättre? Det kan vara så att priset avgör. Det är en kraftig skillnad. Men har man pengar så är väl SmartXX (jag har inte mycket erfarenhet) bättre. DuoX2 är väl lite budgetchip, men det funkar för mig!
Tack hansi för snabb leverans!
Citat:
Original inlägg av housepainter
Kollar du lite i forumet så ser du att jag alltid rekommenderar SmartXX och avråder från duox2 :-)
This is the best !!!!!!!!!!!
Thx a million...
One only has to read it all and everuthing will be fine ..
Lyckades flasha mitt bios med cromwell nyss och när jag ska starta upp boxen så kmr en fin evox logga upp rosa xD men det är fortfarande ms dashbourd, har jag gjort fel nånstans eller ska man ladda in ett nytt dashbourd?
Vad var det för fel på din gamla tråd om jag får fråga?
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=27183
Anyway, du måste installera lite nya grejjer nu när du har chippat din xbox. Det bästa är att plocka hem slayers evox autoinstaller från xbins och trycka in den i din box. Den installerar alla nödvändiga program.
Jag tycker det låter som att du lyckats bra...
Du kanske bara ska installera en ny dashboard...
Jag använder en auto-installer skiva för det...
Jag vet inte vilken som är bäst men jag använder Slayers Auto installer.
Alltså, var det inte precis det jag skrev? :p
Ska testa slayer :)
Rejjo se min kommentar i tråden :D
Ha ha ...
Vi satt nog och skrev samtidigt reijo.. :)
Jag skrev för 57 minuter sedan och du för 52 minuter sedan (i skrivande stund), så nej, inte riktigt :D
Luke - Håll dig till en tråd sen ;), och may the force be with you btw :D
Jomen tänkte att det har med Flashning att göra och inte passade in i min gamla tråd, men nu i efterhand så skulle det vara bätre :D
hej.. när jag använde flashbios så gjorde den om mitt bios från 512 till en megg och sen stod det failed. varför? nu funkar ingen bank. man flashar väl bara en bank i taget med flashbios?
Hej monterade ett Duo x2 chip idag,
Har följt guiden hur man flashar med flashbios.
saken e den när jag provade att flasha med nätverk funkade allt fint tills jag har valt vilken fil som ska användas .
då står det på tv:n
got bios-image over http, 524288 bytes
unknown flash! halting
Kollade runt lite och hittade
http://www.team-xecuter.com/flashbios/http.htm
där står det att pm du får upp denna text är biosen skriv-skyddad!
hmm min fråga ... vad gör jag nu ?
Fixar ett annat bios, var har du laddat ner det du har nu? Tanka ett från xbins...
hämtade från x-b-o-x.net
har provat med både x2.4983
och m8 plus
Prova med det från #xbins då, det borde fungera...
nop inte det häller ....jag blir tokig .
Hmm, konstigt, det där felet får man egentligen när chippet inte känner igen bioset. Prova med Linux istället.
Snarare när flashprogrammet inte känner igen minnestypen på chippet. Kan vara att tillverkaren behövt köpa in en batch med udda minnen och missat att testa dom med flashbios.
Flashning med cromwell/raincoat brukar lyckas bättre isåfall, raincoat har stöd för mer minnestyper.
Flashbios är ju egentligen bara avsett för xecuters chip...
Håller på att flasha min box nu (1.2 eller 1.3 med Duo)
Dock så verkar den ha hängt sig i flashningsprocessen och den bara rullar med följande medelande:
"Connecting to BIOS flashloop (sweetshops, beware!)
OK, mount on next flash or something"
What to do?
Har en X-Box Crystal Edition.
Det är v1.6
Alladin-chip
Orginal-HDD.
La in fel BIOS på den.
När jag startar min X-Box är det en grön ruta med följande text på:
FlashBIOS 3.0.3
For help visit Team Xecuter (h
HDD: WDC WD80EB-28CGH2
DVD: SAMSUNG DVD-ROM
Enable Network Flashing
Load BIOS from HDD (C:\Bios)
Load BIOS from Disc
Unlock HDD
Lock HDD
Men jag kan inte göra något, spelar ingen roll vad jag trycker på, händer inte något!
Har du orginal kontroll?
Menar du fjärr-kontroll?
Isåfall e svaret Nej
Handkontroll menar jag såklart...
hehe tjenare alla..måste säga att det funkat bra med alla chip jag köpt via hansi...men först nu har jag fått problem. haft lite småstrul förut men inte som detta..mm har fått samma problem som LOMAX .denna tråd e ju gammal men inte hittat nåt svar på detta problem..verkar som om första banken redan e flashat med något så jag kan inte köra via linux på den ....en gång fick jag flytta bioset till en annan box och flasha för att det skulle funka men inte denna gången .. får nog skicka in för omprog... tack på förhand
Får du igång den andra banken kan du starta på den, sen switcha över till den icke fungerande och flasha...
hej igen.. tack snabbt svar .. var kanske lite otydlig i min text.. 1 första banken fast det något så jag kan inte flasha den heller..mitt sista försök var detta... läste att hansi sa flash programmet känner inte igen chippet..när man fick det felsvaret..(skrivskyddat som dom så fint skriver på sin sida xecuter ) ..skulle jag hotswappa menar du ?? hihi thx for trying ... tror du e lika envis som jag när man väl sprungit på nåt som e fel hiihi
Öhm, gör oss båda en tjänst och läs igenom det du skrivit innan du postar, aningen svårt att förstå dig nu. :p
Vad har du för chip och vilken xboxversion?
hej igen.. förlåt rejjo men jag svarde en gammal tråd och trodde den skulle hamna efter LOMAX...därför ej någon förklaring... har en v 1.4 box med duox2 chip..av någon anledning får jag något felmeddelande av linux.. när man ska flasha bank 1. device unknown tror jag det blev. läste om hur man skulle flasha via bank 2.. får då samma felmeddelande som " LOMAX " fick via nätverk..står lite längre upp i forumet..vet inte om man kan fixa detta utan att skicka tillbaka för omprog hos hansi .. nu är det dessvärre så att jag hade fler duox2 hemma så undertiden jag skrivit detta har jag satt in ett nytt som funkar.. men det retar mig med det gamla... hoppas du fattar bättre nu hihih /tack så länge
Aha ok, vad har du för bios då? Gör så att du drar ner m8plus från #xbins och försöker flasha via linux.
hmm hej igen har jobbat lite extra därav mitt icke snabba svar .. har testat med M8_plus och... x2_5035 bios...men dom är ej från xbins.. kan testa det så jag vet att man får riktiga grejor...
/mvh xbox:D
Tjena hackers jag har lite problem med en kompis xbox.
Jag försöker flasha Linux Cromwell banken på duox2 och gjort enl rejjos guide men när jag kör min brända skiva med Eurasia Pro Generic Flash Disc på så läser den bara en liten stund och sedan kommer starting linux upp och sedan händer inget mer.
det står iofs Linux Cromwell BIOS 2.52 längst upp, kan detta ha någon betydelse? den andra banken fungerar inte, boxen gör 2 startförsök och på det 3dje startar boxen och blinkar bara rödgrönt och ingen bild(dioden på chippet blinkar dock.) orginal startar boxen som den ska. jag får ej igång nån ftp, men det ska väl ej fungera med denna bank?. boxen är tillverkad 2005-05-26. nu har jag nog fått med allt. några ideér??:confused: ?
Om du kommit så långt så att cromwell startar och att den läser skivan (även om den inte läser in hela), så tycker jag det tyder på att din läsare bara inte kommer överens med din skiva. Prova att bränna ut en ny skiva och gärna på något annat fabrikat. Jag använder dvd -r skivor. Glöm inte dummyfilen.
Det där med att flashbios inte vill vara med har jag varit med om flera gånger. Dock så när boxen betett sig sådär att den försöker tre ggr och sen bara kliver över till att blinka rödgrönt tycker jag luktar lite lödpunktsfel. Men samtidigt så borde ju isåfall inte cromwell starta heller.
Hetaste tipset just nu. Gör en ny Eurasia skiva. Du kanske åker på att göra en ny biosskiva också.
ok skall testa det men dummyfilen skall väl bara vara med biosfilskivan och inte på Eurasia skivan också?
Edit: nu har jag provat med en rykande färsk dvdr och samma sak händer. den läser in skivan men sedan stannar den vid "starting linux" hur lång tid skall man vänta där? nån som har gjort detta?
Hej alla, hoppas att någon finns kvar här inne!
Jag har varit duktig och flashat min xbox.
Har duox2 1,6.
Nu är det så att jag flashat bort båda bankerna, vilket nu gör att jag inte kan starta på någon bank.
Vad gör jag nu??
Snälla någon svara mig ......
/Vistasol
Du har inte så många val, 1. Köpa ett nytt chip 2. låna ett chipp, starta upp boxen löda lös D0, peta försiktigt av chipet från pinnhedern, montera tillbaks ditt orginalchip löda tillbaks D0, flasha tillbaks bios med evox! :D
Tackar för era svar.
/Vistasol
Tjena! Hansi har ni någon möjlighet att ta in Duo-X2 chipp längre?:D:D
Måste övertala någon i asien att köra igång tillverkning av en kort serie då tror jag...