okej :S går det att köpa en sån kabel separat på någon "vanlig" affär?? för jag har ingen sån kabel :SCitat:
Original inlägg av Hansi
Printable View
okej :S går det att köpa en sån kabel separat på någon "vanlig" affär?? för jag har ingen sån kabel :SCitat:
Original inlägg av Hansi
Ska han använda ngt speciellt program åxå tippsa honom om det åxå :)Citat:
Original inlägg av Hansi
jaa, gör gärna det! :PCitat:
Original inlägg av pege63
Det är en vanlig typ av USB kabel som finns i alla välsorterade datorbutiker.
Här är programmen för flashning
http://www.dms3.com/cgi-bin/xbit/dlc...Flash_Software
vilket man använder beror på vilken version av xbit chippet man har (1.0 eller 1.5). Har man 1.5 finns det av någon anledning olika versioner av flashprogrammet beroende på vilket operativsystem man kör.
Okej! Skulle du kunna länka till en sån USB kabel? Det skulle vara jävligt schysst!Citat:
Original inlägg av Hansi
Har kollat på några internetbutiker men jag är jävligt osäker på vilken hane det är.
Tack för länken! Hur tar jag reda på vilken verison jag har av xbit chippet?
Den här borde fungera.
http://www.dataprince.se/?article=usb-24
Prova båda versionerna av xbit.exe, när du får någon av dom att fungera så vet du vilken version av chip du har :-)
Tack så mycket! Det var rätt sladd, for och köpte en nyss! ;DCitat:
Original inlägg av Hansi
Men är det något jag bör tänka noga på nu innan jag ska flasha? Vad händer om något går fel osv? :rolleyes:
Startade just xbit v1.0 och det gick att connecta. Men grejjer är att jag inte fattar hur jag ska göra det! :P Har sökt om nån guide men hittar ingen, skulle du kunna förklara hur man gör? Så här ser det ut:
http://img394.imageshack.us/img394/4638/xbitmt4.th.jpg
Har tänkt lägga in X2 5035 512k. Tror mitt xbox är en version 1.5. Serienummer 4202922 34105, står "Focus" på videochippet och det står på klisterlappen under boxen att den är tillverkad 2003-10-10. Så tror du den biosen funkar?
Du får traggla dig igenom allt vi skrivit här...
http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=91
Börja med de klistrade trådarna
Iaf... bios är helt OK, och du har redan xbit chippet partitionerat så att du har 2st 512K banker att välja mellan när du flashar in x2 bioset.
Bara å flasha. Eftersom det är USB till chippet så kan du flasha hur mycket du vill, det är bara att flasha om ifall det blev fel.
Och du ser ju i xbit.exe hur du skall ställa switcharna sedan för att välja bioset du flashade in.
Ojj jäklar! :eek: Haha fattar inte hur jag kunde missa allt det där! Tack så mycket för hjälpen! :DCitat:
Original inlägg av Hansi
Var osäker på om du ville att jag skulle posta det här som en ny tråd men jag postade det här endå!Citat:
Original inlägg av Hansi
Tack för hjälpen men jag har fortfarande problem. :rolleyes:
Flashningen och starten av xboxet gick bra. Jag körde supedisc, formaterade och installerade evox. Det går hur bra som helst att starta boxen. Jag kommer in till evodashen, att föra över filer fungerar också hur bra som helst men att starta upp ett spel eller program det går fasen inte! :(
Jag kommer till "loading" screenen och sen hakar den upp sig där. Har provat starta nästa alla spel/program men det händer så på varenda grejj. Har läst i lite olika trådar men för dom är det bara nån enstaka grejj som inte funkar... Kan jag ha flashat fel på något sätt kanske? Har du varit med om nått liknande?
EDIT:
Det är fixat nu.
Bara m8_plus som inte funkar! Måste jag använda Evtools för att den ska funka? För nu när jag ställer in switchen på den banken så blinkar det bara grönt och rött och det är bara svart på tvn. Skulle också vilja veta hur jag konfigurerar inställningarna till X2_5035.... Har provat att ändra i config-filen när den låg i samma rar-mapp som BIN-filen. Måste jag göra på nått annat sätt för att jag flashar via usb?
hur ska jag få mitt duo gx2 chip att fungera??
:rolleyes: hur ska jag få mitt duo gx2 chip att fungera??
Ja säg det... lite fel tråd att skriva i kanske, starta en ny tråd i Duo-X2-delen istället...