Kolla Hansis inlägg (#3) i den här tråden om du är osäker. Där finns en bild bifogad med alla de tre olika bredvid varandra.
Printable View
Kolla Hansis inlägg (#3) i den här tråden om du är osäker. Där finns en bild bifogad med alla de tre olika bredvid varandra.
Jo jag vet dom bilderna har jag sett, och det är en Samsung jag har, Vart lite osäker dock, Tänkte om Philips rackare hade nästan likadan släde eller något liknande. Men nu har jag ju sett att den är svart så..Citat:
Original inlägg av Enlund
Någon som hört om Philipsläsarna finns i Sverige ännu?
Men men, nu har man en samsung och nu ska den bara flashas, sen så.. :cool:
Det här med philipsläsaren är lite oroväckande.. Ska nog inhandla en xbox i veckan så man slipper risken att få en sån läsare.
Någon som köpt Premium nyligen som kan bekräfta att det inte sitter i Philips i dem ännu?
Jag köpte ett premiumpaket igår på Elgiganten i Södertälje, Den var tillverkad 2006-06-20 och dom hade 2 st kvar när jag plockat min med samma datum, och det satt en Samsung DVD i dom :)
Ska köpa premium idag på en butik man inte får nämna här. Hoppas på det bästa! Skulle verkligen vara konstigtom man fick Philips, var en person på xbox-scene som fått den - men han bodde inte i Sverige..
Står det någonstans på boxen eller så vilken läsare den har eller måste man öppna släden för att få reda på vilken läsare det är?
Suck, isåfall måste man ju be om att få starta lådan och se vilken läsare det är innan man köper den. Vad säger man då om det inte är en samsung? "Får jag testa en annan?" :D
Tror inte de låter dig öppna förpackningen för att kolla hur dvd-släden ser ut....
Du får chansa. Både Samsung och Hitachi funkar ju bra med senaste firmwaren som finns.
Risken att åka på en Philips verkar vara minimal.
Vill du vara helt säker - köp från psxcare.
Men om jag får Hitachi måste jag köpa ny brännare för 400:- =/
Köper jag från psxcare så kostar det ju 4999:- istället för 3499:- på elgiganten, känns lite väl häftigt.
smakar det så kostar det brukar man ju säga, men i längden tjänar man nog på t
jag kkör med hitachi än så länge inga prb
Ett originalspel kostar typ 500 spänn.
Tanka hem 20 spel så har du "sparat" 10.000:-
STULIT 20.000:- om vi får tro diverse intresseorganisationer...Citat:
Original inlägg av Enlund
stulit? nej då inte alls. lånat lite ettor och nollor bara.... :-)
Nån som vet vad det kan tänkas sitta för drive i LOT: 0636 och 0637 ??
Det är självklart premium jag syftar på, ingen i sitt rätta sinne köper väl core?
Det är med allra största sannolikhet den där nya äckliga hitachidriven som ännu inte går att flasha via sata, utan man måste löda bort en pyttekrets med 32 ben som till råga på allt är täckt med epoxy...
Tjena!
Mitt första inlägg på forumet (har bara läst tidigare), ville bara tipsa alla Göteborgare om MediaMarkt. Köpte ett Premium paket 2006-11-10, betalade 3299kr och det var Sammsungläsare i den. Lotnr. var 0611 och de hade ung. en halv pall kvar (alla med lotnr.0611). Vet ej om det är en m25 eller m28, har inte öppnat den än.
MVH
Köpte ett xbox 360 premium häromveckan, kommer inte ihåg exakt datum :P .. men de var en samsung drive i iallafall.. min fråga är då om man på nått sätt kan lura xboxen utan att flasha om, t.e.x bränna med securom eller nå sånt ??
Nej
Dohan4ever:
Kanonbra tips :)
Ska åka dit idag och kolla. Får väl hoppas de har returrätt också...
Nu när Gears of Wars kommit så är det dax att uppgradera!!
Hittade LOT 0620 på MediaMarkt i kungens Kurva, Det sitter en Hitatchi Drive i den, version 59D i den, tillverkad April 2006, Ingen epoxy i den.
Det finns c:a 10 st kvar. Premium modellen.
LOT603 vart det på min och den har en Samsung MS25 i sig. Ska väl duga hoppas jag :)
LOT 0637 + Premium = Samsung.
läst lite o så, bra skrivet men ja förstår inte hur man ska göra, hade tänkt gå ner till ebgames o köpa en i nästa vecka, ska man ha ren tur om man får en me samsung eller ska man fråga ebgames personalen om de ha någon samsung kvar?
Tips?
Och vart står lot nummret? på kartonen eller själva boxen?
LOT numret står på en klisterlapp på kartongen, oftast på en av sidorna.
tror ni att eb-games kan ha några samsung kvar?
och tror ni man kan fråga dem, "hej jag vill köpa en xbox 360 och den ska vara med samsung dvdläsare? " eller framstår man som nån idiot?
Ja vet att Eb games, har samsung kvar, ja köpte ett häromveckan :cool: .. annars kan du skriva ner LOT numret å jämföra, eller fråga personalen :D
vart köpte du din, vilken stad? sthlm affär?
ja köpte den i arvika / töcksfors ...
premium + lot 0639 = ?
vad kan den tänkas ha, någon som vet?
ska in i helgen och köpa en premium?
vilka lot nr kan ja gå på om jag vill ha en samsung?
kan någon fixa en sammanställd lista på vilka lot som tillhär vilka spelare?
LOT 0637 + Premium = Samsung ;) ..dom andra vet ja int
Har en LOT 0637 Premium och det är en samsung. Jag undrar dock om det är en ms25 eller ms28, är det ms28 är det ju bökigt med moddningen om man inte har via chipset.
ms28 i en så ny 360
Ajdå, om jag inte hittar någon polare med via-chipset får man väl åka och modda den hos er. En liten fråga, vad gör ni med original firmwaren när ni moddat en kunds dvd-rom?
Vi sparar original firmware, men vill du vara säker så tar du med ett usb minne eller någon form av flashkort eller diskett så kan du få med dig det hem.
Har ni någon koll på LOT 0638? enligt 360drives.com är det en samsung men om jag öppnar dvd'n ser det ut som hitachi hålen i släden.
EDIT: Det är en hitachi :( får helt enkelt vänta på en blaster 360.
EDIT2: Tydligen så ska inte ens min xbox finnas i sverige, på min står det "FOR DISTRIBUTION IN EN/NL/FR/DE/IT/ES/PT".
Du har ingen som helst nytta av en blaster 360. Den hitachin du har måste man löda ur flashminnet på och programmera det i en flashprogrammerare. Eller så kan du gå NME vägen så fort den nya versionen kommer ut i butikerna.
LOT nr 0637 Premium Samsung MS28 dvd full med svart epoxylim :(
Köpt på giganten i karlstad
Samsung har alltid haft epoxylim, dock inte svart tidigare. Men den behöver du ju inte öppna, bara å flasha den som alla andra samsung ms28.
Eller skicka hit den om du bara vill få det undanstökat...
Undra varför alla vill ha samsung :confused:
Till en början var dom bäst , men så här i efterhand.... enligt egna erfarenheter... inte nu längre.
Jag har hört att minst 5 st samsung (av ca 60st ~8% ) har gått sönder (lasern pajjar), men ingen hitachi (ca 70st , alla fungerar fortfarande).
Alla spel bootar/fungerar på Hitachi, men vissa fungerar INTE på samsung (open tray error , se rubberband fix).
Dessutom tycker jag att Hitachi:n är mycket tystare än samsungen. :p
Nån som håller med ?
Förövrigt så är 0617 Premium samsung med MS25 ...
XBOX 360 Premium
Tillverkad: 2006-06-20
LOT-nr: 0625
Drive: Samsung. Vet inte om det är MS25 eller MS28, får öppna och kolla, eller vet någon?
Funderar på att flasha den, ni kan läsa mer här och svara på mina frågor:
http://www.nforce.nl/forum/viewtopic.php?t=29388
Köpte min premium paket idag på Media Markt göteborg med LOT#606, vilket resulterade en samsung drive :D Flashade den idag också, men hade dock några problem med vissa spel,
*** OFF TOPIC SKAPA EN EGEN TRÅD FÖR FRÅGOR ***
Någon som har ett bra svar till problemen?
Köpte en Premium LOT 0638, var en Samsung ms28. Lite konstigt då någon redan postat här att de fick en Hitachi med denna LOT.
Köptes på Siba Center Syd Löddeköpinge.
Som flera redan har skrivit så är LOT nummret inte 100% i vissa fall verkar det inte enns ha någon betydelse för vilken läsare man får.
Någon fler som shoppat hos Siba eller Computer City den senaste tiden? Så man vet några olika lot # man kan leta efter. Tänkte dra dit och införskaffa en Premium modell på fredag eller lördag.
Har tjuvkollat julklappen. Det är en 0638, Premium. Köpt på Siba, Borås. Kan man med säkerhet veta vilken drive man har utan att starta xboxen? Läste att nån hade samsung och nån hade hitachi lg. Det står på min att den är avsett för massa länder. dock inte sverige.
Har kollat släden nu. Det är en samsung.
Var precis och införskaffade en 360 på Siba, Infra City.
Först ställde bruden fram en låda utan handtag, Hell No att man tar en sådan :)
Efter lite om och men så fick jag en med handtag, Lot Nr. 0620. Men det var en Hitachi. Förhoppningsvis går den att modda ändå.
ja tänkte köpa ett 360 från elgiganten men där har dom ju bara stora berg av dom nyaste. om man köper på mindre butik kostar dom ju skjortan! så va ska man göra?! och vilket nummer gäller? är det under 0630 eller varierar det?