Oki undrade bara har ett par sådana i mina datorer:D
Du menar att en Samsung med KREON firmware kan rippa spelen direkt utan en massa krångel rätt av, i vilket program gör man det bäst?
Printable View
Oki undrade bara har ett par sådana i mina datorer:D
Du menar att en Samsung med KREON firmware kan rippa spelen direkt utan en massa krångel rätt av, i vilket program gör man det bäst?
Jag körde Fifa 07 i Samsung SH-D162C med tillhörande Kreon FW och XBOX Backup Creator. Fungerade alldeles utmärkt! Tog 10 minuter att rippa.
Men sedan när jag kom till XBOX360_SS_Merger_1.3. Där skall man ange "SS file", men var hittar man dem? Ligger de på back up-skivan el var hittar man dem på nätet? Hur ser de ut?
Du kan göra ss.bin, pfi.bin osv med xbox backup creator, men jag tror att du får allt med i imagefilen. Ser inte ss.bin någon security sector i din imagefil?
Ska jag öppna iso.filen och leta efter ss.bin?
ska man behöva göra det när man kör med Xbox_Backup_Creator?
var Ställer man in layerbreak en gång för alla i ImgBurn settings ?
Imgburn:
Tools->Settings->Write
Kolla rutan options uppe till höger, Layer Break ( For DL Media) ändra från Calculate Optimal till User Specified och fyll i rutan Sectors in L0: med rätt layerbreak.
Om du gör en isofil med xbox backup creator så kommer den isofilen redan ha korrekt security sector.
Du behöver inte ha/göra någon separat ss.bin.
Öppna filen med senaste XBOX 360 SS Merger så ser du att den hittar security sectorn i din isofil.
Du behöver inte göra något i SS merger, du kör den bara för att dubbelkolla att ISO filen ser ut som den borde. Fast du kan ju passa på att köra imgburn patchen och NME360 patchen när du ändå är där.
Oki & rätt layerbreak för pioneer är ?
Nu har jag kört filen i XBOX 360 SS Merger, för att sedan bränna i CloneCD.
Fungerade och nu har jag gjort min första back-up! :)
Så det är olika på dom olika backupperna man gör eller?
Är inte så inne på 360 eftersom jag sålde min efter ett par dagar vid mellan dagarna julen den kom ut :D
Men 1913760 skall gälla för alla?
Ja layerbreak är alltid samma, därför är det smidigt att ställa in det i imgburn en gång för alla :-)
Oki tack
skall testa att flasha om dom två idag, har även beställ två svarta dom är ju inte så dyra 139/st:D
Så nu har jag flashat alla 4 st DVD-ROMsen
Men har inga 360 spel hemma just nu för att testa göra backups på.
Någon som har provat det med Xbox Backup Creator v2.2?
En snabb guide hade varit bra :D
Hansi!? Hade du färdigflashade till salu?? http://forum.psxcare.com/support/forum//icons/icon6.gif
Cool
Inte just nu men jag kan givetvis ordna det.
Hansi kan man göra backups med Xbox Backup Creator v2.2 för xbox1 spel för just xbox1?
Eller gör den bara backupps för DL skivor för just 360 för just xbox1 spel?
Finns det ett program som gör 1:1 backups för just xbox1 i PCn?
Gjorde just nu och det tog 7 min, ISON blev 7 433 027 584 fått fram följande info:
DMI Sector extracted from LBA sector 198142
Extracting Sector
PFI Sector extracted from LBA sector 198141
Checking Stealth Compatibility
Video is valid
PFI is valid
DMI is valid
Stealth Check Passed!
Var finns den för 130:-?
130:- + frakt hit + tid å modda den + 150:- frakt till dig, vart är det det blir saftigt någonstans tycker du?
139:- köpte jag min båda för i Helsingborg
Sh-d163a Sata
Sh-d162c Pata
jag har en liten fråga äre läsaren till xboxet man ska öppna eller är de dvd läsaren till datorn man ska öppna?
äre xbox läsaren man plocka isär eller data läsaren? bara en fråga tacksam för svar
det är pc:ns dvdläsare man tar isär
när jag gör spelet i wxripper blir de bara 6 mb stort är detta rätt?
om spelet blir 6 mb stort är det något fel
va kan felet va då? kommer knappt upp några filer när ja väljer find magic number?
vad rekomderar du för dvd läser när man ska göra xbox 360 backups?
med Xbox_Backup_Creator_v2.2.0.
som det är skrivit som så många gånger förr SAMSUNG SH-D162C eller SH-D163A med KREON firmware
men vart får man tag på nån av dom läsarna ?
och sen undrar jag hur man flashar SAMSUNG SH-D162C eller SH-D163A med KREON firmware tacksam för svar
det finns bara dom här 2 alternativen för att rippa spel till xbox 360 lr?
har testat att rippa med samsung SH-D162C
med Kreons Firmware
och Xbox backup creator
funkar ypperligt
dvd läsaren finns på Kjell compani
Jag har precis köpt en SH-D162D och flashat den med Kreon V1.00.
Jag har rippat några orginalspel med både xbox backup creator och schtrom (senaste verisoner) och sedan testat dem i både Mulleter och schtrom och där får jag blandat resultat.
Ett spel fick bad SS i mulleter (alltså SS och iextreme var inte i bockat och den sa bad SS-file) medan i schtrom fick den verified by the stealthteam :confused:
Men allt som allt verkar alla spel som jag rippar vara dåliga på något sätt gentemot mulleter och schtrom :confused:
Även när jag rippar spelet med schtrom och sedan stealthcheckar det i schtrom så står det att den är fel :confused: :confused:
Detta tycker jag medför att man inte kan lita alltför mycket på dessa program eller är det någon som är av en annan åsikt?
kan man bara kopiera spel man redan har bränt eller måste man göra så som det står i denna guiden?
Jocce_84: Det är väl främst avsett för kopiering av originalspel. Kopiering av backupspel borde fungera lika bra.
Kopiera det med CloneCD bara så funkar det.
Den dvd-läsaren som Hansi syftar på, är det denna?
kjell o company artnr: 31802
kostar 199:-
Den heter SH-D162D och har IDE gränssnitt.
Flashas med KREON v1.0 FW ;)
Varför kan man inte använda eject knappen?
Trodde eject på DVD läsaren var hårdvarumatad utan anknytning till mjukvaran(helt mekanisk) eller null/dump'ar den hella "work-space" minnet om man trycker ut den?
Borde den inte likförbannat reseta även om man byter skiva utan att trycka ut släden, efter som laser-släden(skenan lasern sitter på inne i drivern) "åker tillbaks" till utgångs läget för att påbörja en ny read-session? Mjukvaran borde väl "misstänka" va som är på G av det och utföra samma åtgärd som om man tryckt på eject knappen?
/me galen n00b,använder lite egna termer för att uttrycka mina funderingar, hoppas ni fattar vad jag menar :)
Planerar å rippa devil may cry 4 här i dagarna, kommer bli galet krångligt med den dvdr jag tänkte använda, släden funkar i vicket fall inte så force-matning är ända alternativet i vicket fall :D
hej, alltså jag försökte ta av de där "drive" saken så släden slipper gå ut och in, men jag har visst för stor skruvmejsel, kanske hittar något, men jag undrar om det finns något annat sätt :)
och så en till sak, kan man omformatera datorn när man har unplugat "driven" alltså utan att släden öppnas o shit,
svårt och förklara men typ,
jag öppnar "skyddet" till driven, sätter in omformaterings skivan, omformaterar.. utan problem?