Fortfarande ingen som kan ge tips på pci kort som funkar för samsung ms28 dvd'n ?
tycker Hansi ska ta tag i detta nu o köppa in ett parti till psxcare o lösa detta problem för oss stackare ;)
Printable View
Fortfarande ingen som kan ge tips på pci kort som funkar för samsung ms28 dvd'n ?
tycker Hansi ska ta tag i detta nu o köppa in ett parti till psxcare o lösa detta problem för oss stackare ;)
Jag har en dator med rätt prylar på moderkortet från början som fungerar suveränt, och jag har ett löst sata kort som också fungerar perfekt. Så det är inget problem. Ni behöver bara komma hit eller skicka hit era drivar så flashar jag dom utan att löda osv.
Håller med talaren så slipper man läsa om en massa misslyckanden pga sbs:D
Tänkte bara meddela att STlab A200-kortet (med VT6420R chipset) som jag köpte från kjelloco funkade alldeles UTMÄRKT till att flasha Samsung ms28. :D Observera dock att man måste trixa lite...
Jag använde Xtreme bootmaker och gjorde följande:
1. Slå på 360n.
2. Starta samread.bat (med ditt serienummer)
3. Slå AV 360n.
4. Välj siffran som motsvarar satakontrollern som din DVD är ansluten till.
5. Vänta typ tio sekunder.
6. Slå på 360n igen.
sen får man göra samma sak igen när man kör samhack.bat. Om jag inte misstar mig alldeles är det det här som kallas för "badflash"-metoden...
Observera att du måste hexeditera mtkflash.exe för att detta ska funkar. Xtreme bootmaker har en sån funktion inbyggd, vilket (förhoppningsvis) betyder att du inte behöver kolla upp en massa saker manuellt (jag var ändå tvungen att göra det, tror att det beror på att jag kör en gammal version av Windows XP). Glöm inte heller att kryssa i att du vill ha stöd för badflash när du använder Xtreme bootmaker. :)