Original inlägg av
Hansi
Halva nöjet med att ha ett eget forum är ju att man kan låta hitlermustachen växa fritt :-)
Med ett så stort och populärt forum m.m. som vi driver så lockas många att missbruka det genom att länka till egna hemsidor, egna annonser på annonssiter m.m.
Senaste veckan har t.ex. någon försökt sälja samma VIA SATA kort som vi säljer på hemsidan genom att annonsera dom här i forumet, länka till sin egen annons på en annonssite osv.
Ett litet tvåmanna låtsasföretag spammade forumet med länkar till sin hemsida där dom hade mage att erbjuda nme chippning av xbox 360, och begära förskottsbetalning ifall man ville beställa 360 av dom...jaja, kanske var seriöst men det luktade lite "hej skicka mig pengar så jag kan åka till thailand några månader" över det hela.
Det kostar MASSOR att marknadsföra och driva våra hemsidor, då känns det surt när någon kommer hit och säger att man skall köpa de produkter vi marknadsför hos någon konkurrent som valt att lägga mindre pengar på marknadsföring (och lokaler, anställda, support osv) och istället lever på att ha lite lägre priser.
För att göra det enklare för besökarna att se när vi tycker att man inte skall diskutera eller länka till t.ex. ett konkurrerande företag så maskeras namnet med *******
I bland har vi lagt in ett företags namn i filtret eftersom våra besökare haft en hel del mindre fördelaktigt att säga, men vi vill inte att andra företags servicenivå och kompetens skall diskuteras här. Det finns andra siter för sådant.
Om man inte fattar vinken och försöker göra ett smart drag och sätta in extra mellanslag eller tecken så delar jag ut en varning.
Drar man på sig flera varningar så blir man automatiskt avstängd från forumet i några dagar.