mikey13:
Ja det kan man!
Nu finns det även installations videos uppe på youtube.
Printable View
mikey13:
Ja det kan man!
Nu finns det även installations videos uppe på youtube.
Mycket trevligt då kanske man kan hoppas på att chippet i framtiden tar ntsc spel också(för oss palare då).
By the way, någon som vet vart man och om man kan få tag i en wii nu för tillfället?
Wii finns att köpa på ebay... ja har köpt 2 st, för 249Euro st. finns hur många som helst i tyskland.
Tänk bara på att inte köpa av ngn som säger bor i eu, men om du tittar närmare så står det hongkong, dessa e bluff, kolla noga vad han har för omdömmen osv..... betala sedan in förskott, sedan kommer det innom 5 dagar från Tyskland.
Mycket smidigt!
Finns även billiga tillbehör, Köpte komponent kabel för 2 pund ;) Till mina Wii o Xbox.
Lycka till!
Det låter riktigt bra! Man vill ju gärna va tidig ute men vill kunna byta upp sig senare kanske =)
Undrar en annan sak. Stog nu på hemsidan och i CykliWiz manual att man kan löda fast 2 extra kablar, en för att kunna sätta på Wii:et med reset knappen vilket gör att chippet är avstängt och en kabel som kopplas till en ON/OFF switch som är till för att uppgradera chipet. Ni gör allt det också om man skickar in eller?
Vi kan göra allt. Eventuellt tillkommer kostnad för strömbrytare, men troligen kommer vi bjuda på det. OBS vill man ha strömbrytare så kanske vi måste borra hål i chassit = svårare att få framtida garantireparationer utförda.
Hej ville bara posta den här officiella CycloWiz installationsguiden som finns på deras hemsida.
http://teamcyclops.com/install.pdf
Finns även en svensk version:
http://teamcyclops.com/manual_swedish.pdf
Tänkte på en sak till som jag inte hittat i nått forum nånstans.
Vilket program ska man använda till att bränna ut sina backup isos till Wii:et när man har chippat de?
Måste man krångla till det och ha någon speciell DVD-brännare eller nått sånt eller är de bara för att göra backuperna med RawDump?
"02/06/2007 (Updated)
It is unfortunately confirmed that a new drive chipset was just released. While it's extremely rare for now (we had to fight two days to find one), it does exist. CycloWiz is not compatible with this drive (D2B). If you bought your console end of January of February, please make sure that you have a compatible drive before ordering or installing a CycloWiz. We'll keep you informed about our research on this drive."
http://teamcyclops.com/news.html
Här får man visst passa sig..
Tack för informationen ovan, skulle precis lägga in bilderna på de olika styrchippen.
Vi får hem WII chippen imorgon (Torsdag) och bör hinna skicka till alla som beställt så att dom är framme till helgen.
Kolla din wii INNAN du river upp paketet! Du kan givetvis returnera chippet om du har fel version. Men det är som sagt ingen större risk att man har "fel" kontrollerchip.
Den bifogade bilden visar de två chipset som är OK.
Det chipset som INTE fungerar heter som sagt "D2B"
wow, så alltså. förlåt man är lite trög, men om man köper ett wii här i sverige ( pal ) så kan man spela backup spel nu på detta med?.?
edit: inkl
Wii modifierat med CYCLO-WIZ för 4995 det är med det chippet färdig monterat å allt?. :D
Ja det är såklart med chippet installerat.
Hansi;
Hur många förbokningar har ni?
Om man beställer ett nu får man första skeppningen från er? =)
Ja får in ungefär dubbelt så många chip än vad vi har bokningar. Jag vet att det brukar säljas lika mycket till när vi väl har något i lagret jämfört med antalet förbokningar :-)
Inget mer snack om chippningskostnader/löner osv i den här tråden, håll er till topic!
Kan man på något sätt se vilket styrchip man har utan att riva isär sin wii?
Hansi: Hur många chip har ni kvar (som inte är uppbokade), som finns i butiken att köpa alltså?
Hansi: Kom chipen idag? Hinner man få dom till imorgon? ( har bokat 2st )
Dom kommer idag, budet är på väg :-)
Vi får väl hoppas vi hinner packa alla beställda chip innan postgubben kommer och hämtar säcken.
Jag undrar om man som jag beställt med installation, när kan jag komma med min wii då?
Förlåt jag såg att svaret fanns på er sida....nu springer jag iväg då....
Såg en intressant CYCLO-WIZ review:
http://forums.maxconsole.net/showthread.php?t=46822
While it still doesn?t allow you to run Wii imports or Wii homebrew?????
Vad betyder detta då????
CycloWiz rocks!
CycloWiz is a dream come true for many Wii owners. While it still doesn?t allow you to run Wii imports or Wii homebrew it has all the features you?d expect from a drivechip and can not be easily detected by the Wii. We probably already have a winner in the Wii modchip competition that just started! With the chips expecting to hit resellers on Friday, what are you waiting for? Pre-order CycloWiz at your local reseller before they are all gone!
Det betyder att du inte kan spela t.ex. USA eller JPN kodade WII spel även efter chippningen. Du kan inte heller starta någon form av "hemgjorda" program på WII förutom sådana som är kodade för gamecube.
Så man kan anta att dumparna som finns att finna på nätet är fungerande ?
Brukar ju inte vara fallet med dom första dumparna till nya konsoller.
Antar att ni provat att bränna skivor Hansi, använder man Imgburn eller liknande ?
Vi skall testa under dagen.
Nu har chippen kommit.
Vi kommer hinna packa alla beställningar.
Man kan jämföra dumparna med dumparna till 360,
Första som kom var ganska värdelösa kanske, men de som kommer nu är ok, vissa tidigare är "krypterade" om man kallar det så och måste först avkrypteras med ett litet program, som dessutom gör det till iso.
Men de flesta är redan avkrypterade och klara att bränna i iso-format.
Om man måste bränna på ett speciellt sätt vet jag inte, men de måste ju fungera om man kan verifiera att chippen fungerar =)
Bäst av allt, vanliga dvd-+r =D
Urk, wii:n jag köpte igår för att chippa hade såklart fel läsare.
Ny på forumet men hoppas det ska gå smärtfritt :D
Alla Wii images är scrambled med oftast 0.4 lätt att unscrambla med tex Rawdump 2.0 eller dylikt. All info finns på massor av andra forum.
Har själv beställt och kommer få mitt färdigchippade wii idag och kan avlägga rapport senare ikväll / imorgon hur det gick :D
dock har jag inte funnit en enda dålig skrivelse kring cyclo chippet, och att det är upgradeable firmware över dvd är ju helt absurt bra!
Längtar tills jobbet är slut och jag får plocka upp min nya baby!
Vänligen diskutera wiikey m.fl chip i egna trådar.
Endast cyclo-wiz i denna tråd.
Jag kan inte tänka mig att det tar mer än några dagar innan problemet med drivarna är löst med uppdaterade chip.
Om cyclowiz då, garanterar du att de åker ut idag? =)
Hansi menar du att du tror att Cyclopsteam kommer släppa firmware upgrad relativt snart till cyclowiz så det även stödjer D2B ?
Isånna fall vill jag hämta min maskin ändå ikväll :D
Alla bokade cyclo wiz och åtminstonde nästan alla cyclo som beställdes under dagen idag gick iväg.
Det är väl bara att hoppas att dom släpper en upgrade då att vi kan flasha om chippen här, troligen får vi isåfall sitta och löda på varje chip som måste uppdateras och köra uppdateringen på en wii med "rätt chip".
Eller så får dom tillverka nya batchar, det kan ju iofs ta en stund för dom.
Själva kodningen av chippen lär ju vara det minsta problemet.
Vi hann få ett par monteringar klara idag.
Fungerade direkt.
Vi skall börja titta på vettiga lösningar för "update enable" switch imorgon.
Alla tips emottages.
Vi vill helst slippa borra hål i skalet, och helst inte heller behöva ha någon löst hängande switch. Troligen blir det återanvändning av gamla "xecuter 2" switchar, dvs rätt små switchar monterade på platta kretskort som monteras med dubbelhäftande tejp.
Hansi, Finns det ett helt wii på lager hos er?. me chipp å allt dvs.
Nej.
Men jag försöker köpa in wii konsoller från *******/******* osv (därav det sjukt höga priset)
Men jag börjar bli lite orolig pga de nya drivarna.
ouch, **** filtret rokkar
...så nu är jag Wii fri, tråkigt men den som väntar på något gott :rolleyes:
installationen är inte svår va?