Finns det hackad firmare för Pioneer DVR-115D?
Eller finns det bara Pioneers oficiella 1.18?
Printable View
Finns det hackad firmare för Pioneer DVR-115D?
Eller finns det bara Pioneers oficiella 1.18?
du behöver ingen hackad firmware till 115D. bara att bränna, vill du uppdatera använd den oficiella. har inte googlat omkring på 115D men det brukar finnas hackade firmwares till i princip de flesta brännare med olika syfte och olika funktioner. använd inte hackade firmwares om du inte har en aning om va de gör, då en del hackade firmwares inte alltid har funktioner som gör brännare bättre i sig utan enbart för dem som pillar med något speciellt.
*tillägg*
v.1.18 ändringar till pioneer 115D. du kan inte nergradera firmware om du lägger in denna.
ladda hem firmware.
Citat:
DVD-RAM Writability has improved
DVD-R DL Writability has improved.
+R DL Writability has improved.
Support New 16x DVD-R Media
( 18x writing: CMC, RITEC,Infosource,TMI,Videolar)
( 16x writing: MBI, Optodisc)
Support New 8x DVD-R DL Media
(8x writing:CMC)
(4x writing:PRINKO)
Support New 4x DVD-R DL Media
Support New 6x DVD-RW Media
( 6x writing:INFOMEDIA)
Support New 16x +R Media
(16x writing:Optodisc)
Support New 8x +R DL Media
(8x writing:CMC)
Support New 8x +RW Media
( 8x writing:RITEK )
jag är inte så bra på det här så jag undra behöver jag inte ta ut min andra brännare för koppla in Pioneer 115D dvdbrännaren?svara så snabbt som möjligt
beror på om du har plats eller inte.
men asså kan jag koppla in den o ha den på sidan(asså utanför datan) eller måste den sitta innuti datan
tacksam för snabbt svar, tänkte nämligen köpa mig en brännare idag.
1. Är Pioneer DVR-115DBK CD-RW/DVD+/-RW (+/-R DL) / IDE exakt samma brännare som säljs här på PSX?
2. Någon som kan rekomendera några andra dvd+r dl skivor än verbatim?
ja, det är samma som denna.. 115DBK (BK står för att färgen är svart, enbart D så är den vit, tror det finns en i silverfärg också.)
nej, tyvärr.:)
Ser att det är mer rätt o skriva här änn i den andra tråden.
Jag har nu uppgraderat mig från dvr-115D till 116D, jag då letat efter updatering för 116.an men pioneers hemmsida visar ingen firmwire alls.
Finns det en hackad för 116D?
Eller en länk till en uppdatering bara går bra också om det finns.
Tack i förhand!
----------------------------
Dom uppdaterade hemmsidans design tydligen, men jag hittade denna uppdatering.
DVR116D_FW106EU2.zip
vad ska du med en hackad firmware för116D till? 116D lär ha en rätt fräsch firmware då den kom efter 115D:D du behöver ingen hackad firmware för att bränna spel eller vill du göra något annat?
Verkar dumt att flasha en DVD spoelare med en annan spelares firmware :D
115 skall ha 115 firmware och inte 116 rätt solklart som att man inte kastar in delar från en Amazon Volvo i en nyare bil eller hur :D
Men om du funderar på att göra den RPC1 upplåst så skulle jag rekommendera RPC1.com
Rpc1 = Regionsfrihet på DVD Film med tillhörande mjukvara. Vissa drivers klarar dock bara RPC2.
När man nu köper den här pioneer brännaren, behöver man bara fixa uppgraderade firmwaren, eller måste man göra en "ladda-ner-olika-saker" process?
Snälla skriv inte om olika firmware och liknande, jag vill helst ha det lite lätt förklarat x)
111D är en äldre modell, du kan köpa en 116D tex. den är så pass ny att du inte behöver uppgradera firmware i den, men skulle du vilja det så kan du ladda ner den från pioneers hemsida och lägga in den. hoppas det var enkelt nog. :)
oj hah det var den jag menade, psxcare hemsidan länkade til lden här tråden..
Jaha okej, men det är bara en sak(hoppas jag), alltså vad menar de med sektorer och saker..
förrut tänkte jag bränna spel på min brorsas dator, den stödjer DL, men när jag brände med img brn (försökte med clonecd också) så sa de någonting med för få sektorer eller någonting.. vet någonn vad det innebär?
hejsan finns pioneer också med sata2 min dator har sata 2 liksom och undrar om den finns att skaffa med sata 2 också
Dom sata brännarna vi har i lager på PSXCare är SATA, frågan är då om SATA2 är bakåtkompatibelt med SATA, jag håller på googlar lite på det... återkommer med resultat...
ska man tro på vad dessa människorna säger så ska det fungera för dig att köra en SATA brännare på din dator med SATA2 (men det går inte lika fort...)
http://www.experts-exchange.com/Stor..._22792649.html (OBS: titta längst ner på sidan för att se svaren) ska titta vidare lite mer så får vi se om jag hittar någon som säger motsatsen utan att få gensvar med att det fungerar, hittar massor om att SATA2 HDD's fungerar på SATA kort om man sätt dit några jumprar på något speciellt ställe på vissa HDD's medans andra HDD's fungerar utan den där jumpern
Läst mängder av forum trådar nu, enligt vad jag kan se så ska det fungera, men jag kan inte garantera att det kommer göra det eftersom jag inte själv är säker på det där, men du kan juh alltid prova, eller om någon annan här på forumet rättar mig innan du provar...
Jag kör på Pioneer 116D dvdbrännare och den tycker jag funkar alldeles utmärkt :) Är toknöjd med den!
Mvh
Fins ju en anledning till varför vi säljer dem :D
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=955&xSec=38
Billiga o Bra DVD-Brännare av bättre kvalite än kissiga billigare :)