Spelet funkar, är helt okej, dock lite fult
5 av 10 elefanter får det.
Printable View
Spelet funkar, är helt okej, dock lite fult
5 av 10 elefanter får det.
nån som fått cooking mama fungera på pal?
Finns usa version ute nu men jag orkar inte slösa skivor ifall det inte funkar :p
[BitTorment]_Cooking_Mama_Cook_Off_Wii_NTSC_USA
Verbatim DVD+R, brännt i Nero 2,4x
[BitTorment]_Exite_Truck_Wii_NTSC_USA
Verbatim DVD+R, brännt i Nero 2,4x
Använde regionfrii på båda, fungerar perfekt.
Någon som tesat Cooking Mama på Wiinja Deluxe?
Tjena, någon som fått Trauma Center att fungera?
Verkar inte som det kommer så många releaser nu längre...
iaf inte på torrentleech eller bitgamer.
antar att det är för att det inte släppts så många mer spel ännu
En ny spännande sak har dykt på på denna lista http://wiki.gbatemp.net/index.php/Wi...atibility_List
Om man tittar på Trauma Center: Second Opinion (VORTEX) NTSC » PAL står det "Working in next Wiikey update"
Kan ju bara hoppas det även gäller wiinja
fungerar Prince_Of_Persia_Rival_Swords_PAL_Wii-WiiZARD.torrent med wiikey???
Meet.the.Robinsons.PAL.WII-SUSHi
(sony, gissar på det, står i produktkoden hos dom jag köpte dom hos) Premium 16x brännt i 4x (min klarar inte mer)
funkar fin fint med min wiikey
EDIT: bränt med pioneer dvr-106d och nero 7
Blazing.Angels.Squadrons.of.WWII.Wii-Allstars
Cars.PAL.ENGLISH.Wii-WiiERD.[wWw.GaMesFive.NeT]
[Wii]Dragon_Ball_Z_Budokai_Tenkaichi_2_[PAL][ESPALWii.com]
Excite.Truck.PAL.WII-SUSHi
Heatseeker_PAL_ENGLiSH_Wii-WiiERD
Kororinpa.PAL.WII-SUSHi
Meet.the.Robinsons.PAL.WII-SUSHi
Metal_Slug_Anthology_PAL_Wii-WiiERD
Prince_Of_Persia_Rival_Swords_PAL_Wii-WiiZARD
Rapala.Tournament.Fishing.PAL.Wii-WiiD
SSX_Blur_PAL_MULTI5_Wii-WiiERD
[Wii]Super_Monkey_Ball_Banana_Blitz [PAL][ESPALWII.com]
Teenage.Mutant.Ninja.Turtles.PAL.Wii-Allstars
The_Godfather_Blackhand_Edition_PAL_Wii-WiiERD
Tiger_Woods_PGA_Tour_07_PAL_Wii-WiiERD
[WII] WiiPlay [PAL][MULTI5][ESPALWII.com]
Alla funkar finfint med mina Verbatim DVD- 16X brända på min TSSTCorp SH-S182D i 6X
edit: Självklart bränner jag med ImgBurn och inget annat
Det är faktiskt med SB00 ... den du ;)
Kan någon skriva en adress till en bra sida som man kan ladda hem wii pal spel? Skriv på intern mejlen. (ej bitgamer.com)
Updaterade till SB05 igår och brände om lite spel (åt en polare) och visst funkar det fint, även i 6x...dock skulle jag rekomendera att bränna alla disney spel i 4x...sjukt dåligt packning av kodarna på skivorna, man riktigt hör hur släden får slänga sig mellan blocken :(
Fnns det nån lösning på hur man får igång Mario Sunshine på Wii m wiikey ?
Funkar originalskivan ? Dom imagefiler som man hittar på nätet gör det ju inte.
Madden 2007 NTSC USA Wii-VORTEX
Fungerar på verbatin 16x skivor bränt i 6x
Wiikey
Nu är jag lite confused Vattenspridarn...
vilken metod använde du för att köra den NTSCn?
byta skiva vid load,conformern?
Jag har inte kikat så mycket på det men inte heller hört nått bra sätt
altså det är inga problem med liren, och det är inte rippningen / packningen i sig det är fel på, det är orginal kodarna som lagt de olika sektorerna sjukt konstigt så läsaren får hoppa mellan olika delar av skivan för att ladda olika delar.
Därför kan det bli extra känsligt om man bränner i högfart.
Har bränt ut både Cars och Meet the Robinsons och bägge funkar klockrent
Om någon orkar ,så PM mig gärna om bra sidor att hitta backupp spel för wii där man kommer upp i hyfsade farter ,å där de ev går att regga sig
SM sunshine funkar finfint för mig ;)
Men wiikey ska väl inte lira NTSC skivor? *confused*
Har jag missat nått eller har jag missat nått?
Ingen aning, det var ett tag sen jag tankade å har ej kvar den, är ganska säker på att det var från tpb dock.
Ljudet hackar i Excite truck (PAL-sushi) för mig. Under själva loppen dvs. Lite som om sladden inte satt i riktigt eller hur man ska säga. Knäpper lite och ljuden bryts av mitt i. Bränner på Verbatim DVD+R i 2x. Har även testat med DVD+RW skiva men samma problem.
Har testat ett tiotalt andra titlar (både pal och NTSC) och alla andra fungerar bra.
Någon som har någon ide?
Har exakt samma Rell, har inte märkt av det där alls, dock bränner jag ju bara på DVD-
Kanske fel tråd. Men jag tror det har att göra med Wiikey. Eller kanske det har att göra med Wii som sådant... I varje fall får jag inte ett enda NTSC-Gamecubespel att fungera i 480p. Inte ens när jag är 100% på att de ska stödja 480p. Jag använder Winjas loader och kan där välja 480p, men bilden blir då bara grön och inget händer. Laddar jag inte i 480i fungerar det bra dock.
Är det någon som vet om något Gamecube NTSC-spel som kan spelas direkt med Wiikey *utan* swap-skiva. Vore bra att testa ett sådant och se om det körs igång i 480p. Eller om det helt enkelt är som så att Gamecube 480p inte fungerar på Pal wii :( (Finns ju knappt 480p på Pal-gamecube alls så).
alltså jag har läst igenom helt skiten men jag fattar varför inte mina filer heter .wii efter sig????
*.iso -> bränn direkt med Nero
*.wii -> Unscramble 0.4 -> .iso -> bränn med Nero
Detta beror på hur releasen är gjord. *.wii vanligast på äldre.
liksom när jag laddar hem spelet heter filerna pi-rayrr.001 pi-rayrr.002 osv men inte .wii efter? sen när jag unscramble med 0.4 blir det bara typ en fil där inne i iso filen
Natruligtvis måste du packa upp den först
Winrar tex funkar.
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=28773
Du kanske skulle börja i denna tråden först
jag fick fram en text som står no seed found for recording frame 0.
time elapsed:7.00 seconds.
D:\pi-rayrr>
fatta ingenting
Du ska ha 1 fil som heter *.wii
Har du många filer *.001, *.002
måste du först packa upp dem med tex Winrar
Då ska du få en *.wii eller *.iso
Läs vad jag skrev tidigare........
hur svårt kan de va ;)
Du kan inte köra unscrable på rar filerna....Vilket verkar vara det du försöker med
Är det någon som fått Cooking_Mama_USA_WII-SYNDiCATE att fungera? Jag har försökt med Verbatim -r, i1x. Spelet startar men efter ett tag (när man är färdig med första rätten) kommer det upp ett felmeddelande om att skivan inte gick att läsa. Är det någon som har haft bättre tur?
jag får damp snart jag gör exakt som det står men det blir bara can't open Rayman
liksom jag har packat upp alla små filer till en rar fil alltså en rar ikon ska den bli så??? kan man inte ladda hem en fil som är packad ???? blir cp :S
då ska jag döpa filen till .wii lr .iso efter sig och sedan bränna ner det utan unscramblea den då???
vilken fil är det du menar? ber om ursäkt ifall jag var lite oklar innan (läste just min egen post :p). jag menar att när du packar upp .rar filen och om du då får en ny .rar fil så packa upp den med. .rar ska aldrig döpas om utan enbart packas upp. om du i slutändan får fram en .wii fil så unscrambla den, blir det istället en .iso så bränn den bara rakt av. ifall du har en .nfo eller vettig .txt fil ihop med spelet du tankat så länka gärna till den här så jag får se hur det ser ut.
Ingen som kan förklara lite bra hur man updaterar sitt chip?
jag har ett Wiikey på en Wii pal-maskin, ska ladda ner Super Paper Mario, eftersom jag hört att det fungerar med Wiikey senaste uppdateringen. Så tänkte updatera det och vill då veta hur jag gör?..
Jag har fixat det, jag har hittat felet men jag tackar så mycket för hjälpen.
Equality var laddar du hem super paper mario?