verkar som den ska komma idag eller imorgon.
Hmmm vem vågar gå ut på live med sin flashade 5.2 xbox360 och testa då? Har ingen lust åka hela vägen till psxcare och flasha den ännu en gång....men man blir säkert tvungen om man vill spela live! :-(
Printable View
verkar som den ska komma idag eller imorgon.
Hmmm vem vågar gå ut på live med sin flashade 5.2 xbox360 och testa då? Har ingen lust åka hela vägen till psxcare och flasha den ännu en gång....men man blir säkert tvungen om man vill spela live! :-(
kommer nu idag klockan 11 svensk tid!
+ att finns inget och oroa sig över dom kan inte banna oss för live eftersom att alla arcade games som man köpt är man tvungen och vara inloggad för att få tillgång till och spela.
Informationen om vad man köpt lagras hos MS och om dom tar bort vårt konto lr inte ger oss tillgång till live så måste denna information sparas på disken i boxen vilket MS nog alldrig kommer göra eftersom det finns möjligheter o lära sig hur ett spel eventuelt kan låsas upp utan o betala.
Blir ett jävla liv i luckan om folk inte får spela sinna arcade games som dom köpt för ärliga pengar en dell av oss har spel för kanske över 1000kr som man köpt på arcade.
Tar dom då bort detta konto så har dom blåst oss på cash!
Tror inte att MS tänkte på detta när dom gjorde boxen, så länge dom inte fixar nått sett o få oss och ändå kunna spela våra arcade spel efter en bann av live så lär det alldrig bli en banN!!
kl 11, kommer den updaten till europa också då?
får väl stanna hemma från skolan o nöta forum ^^
"Ok, we?re getting closer. I just learned that the May ?07 dashboard release is set to be released just a few hours from now. To be more specific, the LIVE Operations team expects to start rolling out the update after 0200 PT tomorrow morning. I?ll make another post when the team start the roll out."
http://www.timeanddate.com/worldcloc...0&sec=0&p1=234
Du har fel angånde Arcade spelen... dom reggas till den 360 som du köpte spelet på och det konto som användes... så den 360 som det köptes på kan du spela på utan att vara uppkopplad...
(många som blivit sura när dom skickat sin 360 på service och fått tillbaks en annan)
så vill du dela ett arcade spel med en kompis så använder du ditt konto för att tanka ned det på hans 360.. då kan ni båda spela fullversionen på var sitt håll..
Vem ska våga ta hem den först och sen kanske inte kan spela brännda spel mer.
och ev bli bannad från live.
Hoppas det snart kommer en lösning för oss med hitachi.
Jag ska med spänning följa detta drama ;)
Själv får det väl bli offline ett tag fram över.
Nu har den kommit.
May '07 Dash update is now available
I am happy to announce that the May 2007 Dashboard update has now been officially released and is in process of being rolled out across the LIVE service. For many of you, the next time you sign in to Xbox LIVE, you will be prompted to receive the update. A couple of things to keep in mind over the next few hours as the update is deployed:
You?ll be prompted to accept the update when you sign into Xbox Live sometime in the next few hours. You will only receive the prompt for the update upon sign in. You won?t get it in middle of a game.
Regardless of what you have heard, it's not geographically based. No one area of the world will get it before another.
If you log out and then back in again, this won?t force the update?it will only anger people on your friends list who will see you sign in, then out, then in, then out ?
Be patient, everyone will eventually receive the update
In addition to the LIVE Messenger integration feature in the new Dashboard, you?ll also see:
New achievement pop-up with name and score value
New Marketplace blade places content all in one place
Friends playing now feature at Xbox LIVE Arcade
Console can be set to turn off after downloads to save energy.
I want to say something about the last bullet point. What this means is that you can queue up your downloads and turn your console ?off.? When you turn it off during a download, you are actually switching your Xbox 360 into low power mode and the power light will blink very slowly as it continues downloading. After all the downloads are complete, the blinking light will stop and the console will automatically turn itself completely off. Downloads done.
Here is the press release that outlines the rest of the new features.
Once you download the update and have had some time to play around with the new features, which one is your favorite?
Share: Digg it | del.icio.us | Reddit
Posted: Wednesday, May 09, 2007 2:01 AM by Major Nelson
Filed under: Xbox 360
ja har uppdaterat
logga in alldeles nyss men har INTE .........INTE testat nån HOMEBREW skiva ännu fina i kråksången var att den ser vad det är för spel i släden nu det har jag för mig den inte gjorde förut men ja inte testat dock att spela LIVE ...
Det där med att man ser vilket spel det är i släden är från FÖRRA updaten. När uppdaterade du senast utöver "alldeles nyss"?
Hittar du de nya funktionerna enligt ovan?
Jag tänkte precis skriva det, M$ har garanterat kunna se vilka spel man spelar osv redan från början.
Hansi, jag undrar var du har information på att det var med i förra updaten, för det tror jag inte det minsta på, M$ har säkerligen kunnat se det ända från start, men grejen är om de får använda det då det lär ligga i gråzonen, jag tänker på spelarens integritet.
Jag har personligen redan rullat in updaten, och det första spelet jag satte i var självklart en hemkokt variant, det första jag satte mig för att spela var självklart online :D
Nu ska jag dock checka in de nya funktionerna, verkar ju dock inte vara för mkt att hurra för.
Såhär säger jag: spela på :D
Ja just det, hitachi har jag : P
Nya uppdateringen har kommit, 5.3 ska funka för samsung har jag fått en rapport om: frånhttp://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=601531&st=0&#entry3985544
även hitachi med med 1.6 och 2.3. Dock vet man ju inte ifall man ska lira live ännu dock. Skiten verkar funka iaf:D
ja hansi men jag jobbar som sagt MUPPTIDER är man bagare så är man
så jag kan vara lite virrig o felstavande här o där
ja alla funktioner som ovan
MSN kanon kul och det funka fint
Jag har samsung med nyaste firmware
den har kommit
starta en insamling till åt mej så jag har råd med en ny 360 så ska jag vara försöks-kanin :) :)
Tompa, läs mitt inlägg ovan ;)
vågar man starta 360n? :P
ja vad fasen uppdatera kommer du ju inte ifrån antar jag lr?
http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=601531
enligt alla här som provat har ingen haft problem hittils iaf. :)
Jag har redan prövat. Allt funkar..har dock inte prövat xlive med backup spel.
nej problemen kanske kommer ja menar var det inte på gammelboxen att man vart bannad efter ett tag?
Har oxå fått den
"Ok, i have updated no problem, i have an hitachi drive with firmware xtreme 2.3, and can sign in using the new windows live messenger and xbox live, but there i think there is a problem.
i have a backup of champion league game can bootup no problem but it cannot load my profile and play live, hmmm getting worried, can people out there confirm this if they have this game or is it just me being paranoid.
"
inte fått nån update än....
hmm kan du inte lira live hmm ja man måste väl testa då ingen som har GOW som kan kolla o lira lr ladda ett rankad match`?
starta ett arcade-spel jag gjorde det o då ville den uppdatera
Men för helvete kan inte folk läsa???
Jag har spelat både pirat/orginal/off/online och det fungerar hur bra som helst.
Ingen som vet när/om vi blir bannade, det kanske tar lite tid för M$ att dra ihop en liten databank över vilka de skall banna, tills dess är det väl för fan bara att lira på.
Vad hade ni väntat er alla som flashat? Man får stå för sina handlingar, jag kan inte säga något om jag blir bannad etc, men fram till den dagen spelar jag på och har kul!
hehe ja sant men alla achivments ja har fixat då
ja ok dom mesta efter flashningen men ändå .....hehe ja säger då det är man skitenödig så är man ......bannad på live uss
Jag spelar då inte för achievements, ändå har jag snart 20k haha, men iaf det är väl en skitsak.
Visst att bli bannad från lajven är väl surt, men går världen under, nä, då blir nuvarande konsol en offlinekonsol och så skaffar man en ny att enbart spela lajv på :cool:
är det inte bara o byta inloggnamn o bara lira ORIGINAL då? mäåste du köpa en helt ny box?
Jag vet inte, jag tycker det räcker med att vara med om en olycka 1 gång så jag spekulerar inte så mycket :)
Ni är lite för hariga killar, play and enjoy.
ja IGENTLIGEN vill vi vara ÄRLIGA o betala för spelen men .....NOT
HEHEHE
Ja men vill man inte vara ärligt och gå emot lagen får man ju stå för sina handlingar och ta konsekvenserna, eller hur?
Man kan inte direkt bli sur om man blir bannad, hur många har läst M$ alla avtal, typ ingen utom jag eller :D
Man tycker ju att om dom lagt in nån spärr i updaten så skulle dom väl gjort så inte brännda ens startade tycker man ju.
ja man tycker det ja återstår la o se HANSI o dom "GURU arna" som fixar med sånt kan nog kringå det snabbt hoppas jag hehe
men ja vill ju veta om champions league :P det jag spelar mest och livear mest med
Uefa CL fungerar klockrent online för mig iaf.
låter bra, då uppdaterar jag ifall jag får updaten!
Bara en tanke, men ni tror inte det är så att om man uppdaterar dashboard men spelar spelen offline, att maskinen sparar denna information? Så när man väl kopplar upp sig mot Live igen, även när man flashat till 5.3, att den skickar sparad information och säger "den här användaren spelade spelen X, Y och Z som ej var original".
sådär uppdaterat och klart, live funkar klockrent likaså backup spelen. känner ingen skillnad alls. :D
hitachi 78 med maximus garyopa 1.6s
Jag skulle vara försiktig om jag hade en hitachi. Skulle vänta på ny firmware
Med en sammy drive tror jag inte att det är någon större problem o köra.
har det inte hänt något än tror jag inte mkt kommer hända
en sak jag ogillar grovt är att jag inte får logga in på windows live messenger via live. då jag inte fyllt 18 \o/ orka ändra, får väl vänta tre månader istället .p
Dom bannar ju inte på en gång. Kan ju ta en vecka eller så
Servern deras hinner inte uppdatera alla som kör hackad firmware