Ifall man kör network update, behövs det då ett pandora batteri?
och installerar man först den vanliga uppdateringen (4.01 förtillfället) och sen blir m33-2 installerad?
(helt ny på detta ^^)
Printable View
Ifall man kör network update, behövs det då ett pandora batteri?
och installerar man först den vanliga uppdateringen (4.01 förtillfället) och sen blir m33-2 installerad?
(helt ny på detta ^^)
Nope, läs faqen
Hehe, jag gjorde det, men jag tyckte inte att det framgick helt och hållet ^^
sen så har min tjej ett tjockt psp med 3.71 orginal, man måste ta ner FW till 1.5 innan man kan köra upp den till 4.01 m33 eller? Har läst en massa här redan, men hittar inget som är aktuellt, det som är klistrat är för 2.70 eller 3.03 eller så ^^
hej ! min skärm blir forfarande svart. Jag har provat det ni skrivit höjt processorn. Men funkar inte. vissa spel blir svart när man har startat det ?? som tex castlevania X som ligger i CSO format. skulle vara evigt tacksam om nån kan lösa detta ! jag har firm 3.71 M33-2
1. Är det ett PSP eller PSOne spel?
2. Har du provat att ändra UMD-mode? (finns info i faqen)
Hej kan någon hjälpa mig?
Jag har en psp lite. För några dagar sen så klickade min bror på något och nu är min CFW borta hur kan jag få tillbaks den`? alla spel är borta och så fick jag några internet saker som Skype och go messenger mm. Vet någon hur jag kan få tillbaks min CFW och börja spela igen?
tACK
Din bror installerade antagligen 5.00 så du har inte CFW längre, enda sättet är att flasha om den hos PSX-care eller med ett pandorakit.
Du kan kolla för att vara säker genom att:
Kolla system information, står det X.XX M33 så har du CFW, annars inte
tack men det står version 4.05.Finns det nån chans att jag kan få tillbaks CFW utan pandora kit och sånt?
Nope
behöver hjälp av er nu^^
har just fixat ett Magic Memory Stick enligt den här sidan
http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/708959
när jag ska starta Pandoras battery creator så kommer det upp the game could not be started 8002014c. har 4.01 m33-2 på den psp jag använder för att skapa mitt batteri på.
Så nu undrar jag vad det e som e fel*___*. Kan säga att det batteri jag försöker göra om e ett original psp batteri.
Sorry e fan för trög
såg inte det extra som stog om man hade 3.xx å uppåt
aa det vet jag^^
Sorry att jag håller på o rättar dig, men.. Det är Sandisk och inte Scandisk som gör Ultra II korten :D
Vi fyller på titt som tätt :D
Skönt att ha allt samlat på ett ställe även om vi länkar till gamla trådar som inte är klistrade, blir mindre rörigt på det sättet :D
Tjena
Jag undrar om man kan dra ner på hastigheten på PS1-spel? Har konverterat en del gamla PS1-spel som legat och dammat till PSP:n, men jag upplever dem så snabba när jag spelar dem. T ex FFVII; musiken går snabbare samt animationerna är snabbare än originalet.
Jag har provat att dra ner på CPU-hastigheten men den påverkar bara ISO-spelen inte
PS1-spelen. Ngn som vet ngt om detta?
Mvh
Hur fixar jag kernel mode på mitt psp? Jag har psp slim med det senaste firmware
Vilken sorts filtyp ska Nintendo 64 spel som man laddar ner för att använda genom emulatorn Deadalus vara? v64?
Min kompis hjälpte mej att flasha min psp men jag kan inte komma åt minneskortet från datan den når bara internminnet, har jag v.3 moderkort då? eller hur ska jag göra dör att komma åt minneskortet
Vart är recovery mode? hittar inget :s förlåt men jag har precis fått min psp så jag förstår inte så mkt.. :S
Eftersom dark_alex nu har lagt ner, vet någon var man får tag på nyare firmware? Kollade på QJ men verkar inte finnas något seriöst där.
Jag hittar ingen info på att han har lagt ner, vem har du som källa?
Tips: Tänd ficklampan så slipper du famla i mörker :)
Hej, jag fick höra att om jag köper den billigare versionen av flashade psp slim från psx så var jag tvungen att köra flashningen varje gång jag startar maskinen. Hur tidskrävande/jobbigt är det?
Det är lite meck, du ska gå in i bildermappen och efter en stunds väntan så tittar du på bilderna vilket efter en stund får pspn att crasha och starta om sig själv.
Hej alla glada! Har en 3004, CFW 5.03GEN-A.
Undrar hur man lägger in en bild till filmer på PSP'et så jag slipper dom där tråkiga vita rutorna.
Tacksam för alla svar :)
Hej alla!
Har ett psp 3004 som jag köpte för någon vecka sen, den har 5.03, men nu till problemet.
Jag kan inte överföra filmer, musik, bilder, till mitt psp. Konverterade några avsnitt av serien "Gangland" men PSPVC som fanns här på forumet, allt de gick super bra men när jag sedan tröck upload så laddade den ett tag sen stod det att det "Inte gick att hitta objektet" när ja kollade på psp:t så istället för "USB mode" så stod det "Please wait...". Så jag väntde i kanske 20-25mins men inget hände på psp:t (verkar som den bara står och laddar), testade med vanliga bilder men samma sak där.
Så undrar nu om det är någon snäll lärd person som kan säga vad jag gör fel!
//Jonas
1. Vad har du för USB-device (kolla rec. mode eller VSH-menu, för info kolla FAQ)?
2. Kan du föra över filer manuellt?
3. Dyker PSPn ens upp i utforskaren?
1.Kom till slut in på recover menu och där stod det "XMB Usb Device (currently: Memory Stick)"
2.Nej, blir liknande, fast allt slutar svara.
3.Allt funkar jätte bra tills jag försöker lägga in filer till PSPn.
Diverse Felkoder för PSP kan ni hitta här: http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37626
Tja, jag har en psp 3000, med 5.03 och CFW 3.03, fixade den med CHICKhen av denna guide http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37127.
Men spelen jag lägger in (ISO) fungerar ändå inte, vad kan jag göra för att få spelen att fungera???:(
Kan inte öppna CFW heller btw.
http://www.forum.psxcare.com/support...17&postcount=1
läs sektionen ( mitt spel dyker upp men blir bara svart )
ang homebrew läs .nfo filerna.
Skärmen blir inte svart, utan det kommer det står "the game could not be started (80020148)"
vad har du för CFW på den?
Har CFW 3.30
Men va faan, nu när jag försöker uppdatera så hakar den upp sig hela jävla tiden:mad:
Står table_mode 3 sen händer inget annat, då trycker jag cirkel så startar den om:(
Asså det e nu så att jag har en psp 3000, har verision 5.03 och CFW 5.30. Jag uppdaterade den med CHICKhen med denna guide http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37127, men de spelen jag la in idag fungerade ändå inte. Sedan sa swizzy till mig att uppdatera till CFW 5.50 GEN-D3 och jag laddade nu ner den, men när jag öppnar den så hakar den upp sig efter "loading sony update" och blir tvungen att dra ut batteriet, men ibland står det table_mode3 sedan trycker jag på cirkel då börjar den bara om. Så hur jag än gör så fungerar inte, jag vill bara kunna spela mina förbannade spel, så snälla någon som har en lösning, eller är det jag som gör fel??? :(